recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MedieCenter Byg selv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedieCenter Byg selv?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

... jeg ville meget gerne have nogle dele foreslået, findes der evt. mediecenter kabinetter og motherboards der har plads til 2 hdd's?

Prøv at kikke på Antec Fusion og Silverstone kabinetter, der er en del flotte muligheder.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 19:13
Du er ude i et ærinde jeg har søgt svar på gennem efterhånden mange år. Det går ud over min fatteevne at der ikke er seriøse (læs (ikke) Kiss) der integrerer funktioner på få enheder, men i stedet kommer med indivduduelle løsninger, der ikke får lyd/billed oplevelsen til at være en total oplevelse. Dermed menes, at der altid mangler et led i kæden! Medieacenter må jo så være den ultimative løsning, men nej, man render altid ind i et eller andet "problem" der ødelægger totaloplevelsen. Dybest set så har jeg aldrig kunnet forstå, at der ikke for længe siden, er truffet det valg at lade et "rigtig god" DVD afspiller håndtere diverse krav man, med rette kunne stille til den, i form at f.eks. ekstern harddisk med musik/video filer, som efterfølgende behandles i DVD'ens hard og software og sendes videre til ekstern/intern forstærker. I stedet så sendes man ud i junglen af diverse "løsninger" der ofte giver flere problemer end de faktisk løser.
Det kunne være dejligt hvis diverse udviklere rent faktisk ser på, hvordan vi ønsker at bruge lyd/billede, istedet for at diktere diverse mellemløsninger, som ikke altid er helt hensigtsmæssige.
Beklager den "lange" indledning, men jeg har set dit indlæg som værende, at du leder efter én enhed der kan opfylde alle dine ønsker.  Hvis du skulle finde denne løsning, så ville jeg være  MEGET interesseret, idet jeg efterhånden, har smidt adskillige 1000'er af kroner efter halve løsninger, der giver andre problemer end dem de rent faktisk løser.
Mediecenter løser nogle problemer, men skaber andre uhensigtsmæssige problemer, som efterfølgende søges løst.
Er der nogen i dette forum der har fundet den "rigtige" løsning på et "MEDIECENTER"?  
Kan meget nemt være at dette læses som et "sur opstød", men dybest set, så tror jeg teknikken er der, men der er ikke rigtig nogen der vil give os bedre løsninger, end dem der findes i dag. (er det spørgsmålet om profit, eller hvad)  
Men i øvrigt, så går du ikke helt galt af Medion løsningen, men den giver dig ikke alt det du søger.
By the way, sælger du din TVIX?   
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 20:48
Jeg kan ikke se hvordan et mediacenter kan give flere problemer end den løser??

eller jo - hvis man ønsker en 'out of the box' ting der bare virker lige meget hvad men jeg synes en del af charmen ved mediacenter er at man kan tweake den til at matche præcis ens ønsker.

'out of the box' maskiner vil umuligt kunne alt det alle forlanger af den. Det er simpelthen umuligt at lave en maskine der kan ALT (også fremtidige ting) uden at man skal pille ved den. Udviklere kan måske lave nogen af tingene men så er der nogen der finder på et eller andet som den også burde kunne.
Med en computer som et mediecenter jo i bund og grund er kan man selv installere diverse codecs så den kan afspille alverdens formater (også fremtidige) og man kan opgradere den løbende og installere software for at tilpasse den til ens krav.
Ultimativt kan man hvis man er dygtig nok selv programmere ting man savner til den.
Alt dette vil aldrig kunne lade sig gøre med en 'out of the box' maskine

Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 22:37

Hov, det gik hurtigt med at få denne tråd fyldt op:)
Det var også Antec Fusion jeg tænkte på, og når jeg nu kigger nærmere på specs på den Medion, ligner det faktisk et rigtig godt tilbud, men jeg vil nu til enhver tid foretrække at have den i et rigtigt mediecenterkabinet så hvis det er vigtigt, kan man lige nu gøre det så billigt her hos SHG:

varenummer Status Beskrivelse Stk á I alt    
  310998  Asus M2NPV-VM, nForce430, AM2  591,00     
  2081758  AMD Athlon64 X2 3600+, AM2, BOX - DD  671,00     
  740579  Asus DVD 16x/48x E616/Black  185,00     
  811050  Antec Fusion, Media Center Case, 430W  1.239,00     
  2027274  Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/1GN - Kit  880,00     
  2081752  WD Caviar 3200AAKS, 320GB, SATAII  656,00    

Pris 4222,- plus fragt (jeg betalte under 80 kr. i fragt sidst jeg bestilte dele til en hel computer)

Dertil kommer et tv-kort, men du har vist ikke skrevet hvad du vil modtage med maskinen.

CPU og grafikkort i mit forslag har ikke samme power som i Medionmaskinen, men siden du har licens til mediecenter, kan du få ca. samme power til samme pris hvis du opgraderer de 2 ting, og så er kabinettet her efter min mening meget federe.

Men det kræver selvfølgelig at man har mod på at samle det selv.

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 00:57

Jeg bor tæt på SHG, så det ville jo være let lige at svinge forbi og hente lidt sager.

Er der plads til mere end 1 HDD i kabinettet/på bundkortet?

Jeg har et plasma tv, så der må gerne være DVI eller HDMI samt en Component udgang til min projektor (hvis muligt)

Hvordan med lyd? Jeg skulle gerne have lyden optisk (eller coaxialt) over til min Denon reciever, så jeg har surround lyd.

Endvidere, FloppyDTV som Ken_T nævnte, er det et tvkort oven i hatten så jeg ikke behøver smide mønt efter et Hauppauge til 1400 også ?

Jeg vil gerne have muligheden for at optage fra tv af. Jeg har en Selector box med dertilhørende kort, men hvis jeg både skal have FireDTV og en Hauppauge TV tuner, så bliver det for dyrt, så må jeg jo pænt vente med det der FireDTV :)

Jeg er lidt nervøs for at smutte ud og købe noget, og så indse at jeg er gået galt i byen, jeg skal måske bare kaste mig ud i det? Jeg burde ikke have noget problem med at samle det hele, jeg har som sagt rodet med det før.

Mvh Mickey

Redigeret af mickey_nygaard - 21-Marts-2007 kl. 01:59
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 01:04

Aha, jeg fik læst lidt op på flg:

http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

FloppyDTV.

Er optagedelen af ovenstående stykke HW ligeså god som i f.eks noget Hauppauge værk?

Jeg håber i kan tilgive mig for mine måske hjernedøde spørgsmål, men jeg er sick rookie hvad angår mediecentre :p

Mickey

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 08:17

Hvis du køber enten FireDTV eller FloppyDTV - skal du ikke bruge et ekstra Hauppage tv tunerkort. FireDTV/FloppyDTV er en færdig tuner ligesom din selector, blot med den forskel/fordel at den tilsluttes dit mediacenter digitalt for højeste kvalitet.

Selve "optagefunktionen" ved digital modtagere som denne adskiller sig fra normale analoge TV kort ved at du egentlig ikke optager som du gør på normale TV kort, men simpelthen gemmer den originale digitale stream der sendes direkte på harddisken, derved får du den bedst mulige kvalitet. Et normalt analogt tv-kort modtager signalet og sender det videre til en intern encoder der konverterer det til mpeg. Kvaliteten af denne konvertering afhænger at encoderens kvalitet, men vil pr. definition altid være dårligere end den rå ikke konverterede original stream er. 

Så køber du enten Floppy eller Fire DTV behøver du ikke købe andet, og du får den bedst mulige optagekvalitet.

Da du har TDC kabeltv, skal du købe DVB-C versionen med Viacces CAM modul

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 12:58

Der er plads til 2 diske i, men heller ikke mere.

For digital lyd skal du have den her med:
310889  Asus S/PDIF Module for Asus motherboards  kr. 125

Der er dvi på grafikkortet(onboard), men ikke hdmi

Og bemærk at der ikke er dvd-brænder i den konfiguration jeg har sat sammen. Det koster et par hundrede mere. 

Det er en grundkonfiguration, og jeg ville nok selv købe en lidt hurtigere cpu, og så regne med at købe et grafikkort i løbet af et par år, når der rigtigt kommer gang i hd-film i højeste opløsning, for det vil den muligvis have problemer med at afspille.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af mikkelb mikkelb skrev:

Der er dvi på grafikkortet(onboard), men ikke hdmi

HDMI er heller ikke nødvendigt hvis man alligevel har tænkt sig at sende lyden til en forstærker / reciver og billedet direkte til sin skærm. Så er DVI og digital lyd for sig præcis lige så godt

HDMI er (groft sagt) bare dvi+lyd i 1 kabel
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 17:27

Jeg har ikke DVI indgang i mit TV, men det er underordnet, da jeg har investeret i et ret godt HDMI-DVI stik.

DVD Brænder er ligemeget, jeg har planer om at smide 2 hdd's i, så der burde være en del at optage på, ingen problem.

Mikkel, en af grundene til at jeg bl.a. ville have et mediecenter var at jeg gerne ville ku afspille bl.a. de der x264 HDTV film, som en TViX ikke kan.

Men jeg skal måske ha fat i et helt nyt grafikkort før det kan lade sig gøre ordenligt? Eller større CPU?

@Spawn, tak for FloppyDTV forklaringen, sådan en skal jeg 100% ha.

Mvh Mickey

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 01:03

Lige et sidste spørgsmål, hvis onboard grafik kortet på ovenstående bundkort ikke er godt nok til at køre HD film (1080i er hvad mit TV max understøtter) - kan jeg så købe et bundkort med et lidt bedre onboard grafikkort på, så jeg slipper for at ryge ud og købe et nyt grafik kort asap?

Evt. et bundkort der har digital lyd udgang som onboard også.

Mvh Mickey

Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 07:36

Nu hvor du spørger kommer jeg faktisk lige i tanke om at der skulle være et bundkort på trapperne med bedre understøttelse af hd-indhold. Og jeg kan se at SHG har dem fra begyndelsen af næste måned: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2089504
Her er en anmeldelse fra Firingsquad http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2089504
Om det rent faktisk er bedre, er desværre svært at læse ud af den anmeldelse, og jeg tror det er samme procedure med at man skal købe en "bracket" for at udnytte den digitale lyd (som ellers er onboard).
Her er hvad Asus selv har at sige:
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=101&l3=49 6&model=1585&modelmenu=1

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu