|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Solermo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 23:34 |
Hej, jeg går lidt med tanken om at købe en extender til mit mediecenter da jeg har endnu et tv jeg vil have sluttet til.
Mit spørgsmål lyder egentlig på, findes der en extender eller lign, med tastatur, som giver adgang til de samme ting som på selve mediecenteret.? altså internet browseren fx.? Det eneste jeg kan finde er extenders som giver adgang til billeder, musik, og film, og de andre funktioner, og så med fjernbetjening til. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Den eneste extender jeg har kendskab til med mulighed for at tilslutte mus og tastatur er Xbox 360'eren. Men den larmer forfærdeligt, så den er ikke en nydelse at bruge som afspiller.
|
|
![]() |
|
Solermo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
ok, tænkte det nok, da jeg har prøvet at finde et uden held. Er der nogle der ved hvilke extender som er bedst til rimelige penge..? Jeg har kigget lidt på Linksys DMA 2100...? Synes dog den HP (Kan ikk huske navnet nu) har lavet er en del smartere, men os større, og synes ikke jeg kan se den på markedet i DK heller. |
|
![]() |
|
![]() |
Og hvis jeg ønsker at ligge min film samling ned på computeren i fuld kvalitet, så kommer jeg til at bruge pænt meget plads må man sige. Hvad er det billigste alternativ for harddiske/netværksharddiske.? Eller er det umuligt at betale sig fra.? Jeg har vel en 400dvd film indtil videre. Jeg læste lige på en at 4 terrabyte skulle kunne rumme 850dvd film, så 2 terrabyte skulle efter min overbevisning være nok pt eller tager jeg fejl? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Der er pt. ingen alternativ til harddiske. Den biligste der findes pt. er http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Unit& amp;Gallery=false&Page=1&ID=16&Parent=2&Last days=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=& ;Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating =0&Type=&Value=&Bundle=&chkSoegSaetning=& ;searchArea=&CompareList=&Sorted578=&Sorted2353= &Direction24=2&Equal6914=&Direction27=2&Dire ction28=2&Direction25=0&Direction578=0&Direction 2353=2&Sorted24=&Sorted27=&Trueval25701=97215&am p;Trueval25702=97216&Trueval25704=97219&Sorted28=&am p;Sorted25=&Equal193=&True25701=&True25702=& True25704=&Tlist12440-93827=&x=31&y=8 som koster 70 øre per gigabyte. Du kan selvfølgelig brænde på DVD som koster ned til 1,50 pr. stk., men da der sjældent kan være mere en een rippet DVD på en disc, og det er besværligt, så er der ikke noget alternativ til harddiske. Hvor mange DVDer der kan være på harddisk afhænger af hvordan du ripper dem. Gør du det lossless uden reduktion af indhold, kan de fylde op til 9 gb. pr. stk. Fjerner du alt ekstramateriale, overflødige sprog, undertekster og komprimerer dem, kan du komme ned på ca. 2 gb. Men for at få en rimelig kvalitet skal du regne med ca. 4,5 gb pr. stk 4 tb til 850 film svarer til ca. 4,7 gb pr. dvd. Så det passer vel meget godt |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
okey, De billigste harddiske på 1 tb eller lign hvad skal man regne med der...? Og er der noget man skal være opmærksom på hvis man vælger at afspille filmene derfra over et netværk, så som hastighed eller lign.`? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvis de skal stå et sted hvor de gerne må støje en smule, så er de billigste helt ok. Hastighedsmæssigt er der ingen problemer. Netværket vil i den sammenhæng være flaskehalsen. 1 gbit netværk er at foretrække, men 100 mbit er også ok til det meste
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |