recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter fra kendte brands?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter fra kendte brands?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 15:17

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MedieCenter SW til Linux er også yderst sparsomt, så jeg tror også det er en blindgyde

Det er ikke en større blindgyde end at Nvidia lige har porteret deres TrueVideo (GPU acceleration) kode/driver til Linux...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

MedieCenter SW til Linux er også yderst sparsomt, så jeg tror også det er en blindgyde

Det er ikke en større blindgyde end at Nvidia lige har porteret deres TrueVideo (GPU acceleration) kode/driver til Linux...

Hjælper ikke meget, hvis der ikke er driver support for PlayTV Hardwaren (husk nu, udgangspunktet var en PS3 med PlayTV)

Tror forøvrigt ikke nVidia TrueVideo vil fungere med en PS3 grafikchip

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 16:08

Hjælper ikke meget, hvis der ikke er driver support for PlayTV Hardwaren (husk nu, udgangspunktet var en PS3 med PlayTV)

Nej, selvfølgelig ikke, men det vil fungere med en langsom [PC] CPU og et passende grafikkort. Pointen er at Vista's monopol på at få adgang til GPU acceleration er ved at blive brudt.

Redigeret af JesperLund - 23-December-2008 kl. 16:17
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 17:20

Nej, selvfølgelig ikke, men det vil fungere med en langsom [PC] CPU og et passende grafikkort. Pointen er at Vista's monopol på at få adgang til GPU acceleration er ved at blive brudt.

Ja, men hvis du læser tråden så kan du se at mit svar var til Lahan, som plæderede for at en PS3 var et MedieCenter, som tilmed kunne køre Linux. Da Lahans udsagn var et svar på den oprindelige spørgers ønske om et MedieCenter fra et kendt Brand, følte jeg at jeg måtte hjælpe spørgeren uden om denne blindgyde (hvis ikke han kan nøjes med DR1,DR2 og TV2).

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 21:58

Man kan da ikke kalde en PS3 for et MedieCenter!

Det er en spillemaskine der kan spille Blu Ray og agere extender til et MedieCenter

Fungerer den ligesom en decideret mediecenter extender til Vistas Mediecenter, eller er det et sprøgsmål om besværlig opsætning og installering af andre programmer på PS3'eren eller PC'en?

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 23:55

Der var jeg nok for hurtig til tildele PS3 faciliteter den ikke har. Det er vist nok kun Xbox360 (af spillemaskinerene) der kan agere Extender.

Sorry

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 00:09
jeg mente også nok det var sådan, men kunne selvfølgelig have overset et eller andet i en firmwareopdatering... Tak og go' jul! - nu er det jo blevet den 24/12
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 01:02

I lige måde (og godt nytår når vi kommer der til)

Til top
lorx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2006
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 09:45
Audiolab har da produceret en mediecenter ;)
Audiolab 8000AP, Audiolab 8000X7, Focal 1027Be Slategrey, 4xSIB.

Anlægget:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5243
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 14:32

Oprindeligt skrevet af lorx lorx skrev:

Audiolab har da produceret en mediecenter ;)

Nu spurgte starteren af denne tråd om der var nogen kendte brands, som Sony og Pioneer. Man kan vel næppe sammenligne Audiolab med dem. Jeg gætter på at baggrunden for spørgsmålet, var om man kan finde en stor kendt leverandør, som har den power der skal til for at producere et velfungerende MedieCenter, og yde den fornødne service og support. Kikker vi på Audioplabs hjemmeside, så har de ganske rigtigt et MedieCenter. Ønsker man så at købe, henvises til den danske distributør http://hifi-freaks.dk/webshop/?cPath=1_21 som ikke engang har poduktet i deres sortiment. Næppe en god start

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu