recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter i 64bit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter i 64bit

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter i 64bit
    Sendt: 05-Marts-2014 kl. 11:46
Hej,

Tidligere var Windows mediecenter med tilhørende TV-tunere generelt no-go i 64bit. Er det stadig et problem.

Min konfiguration ser i grove træk således ud:

I5 haswell processor
Digital Devices TV-tunere
Nrossens XML import program
Windows 7 Mediecenter 32/64bit?

Håber i vil komme med nogle inputs, da jeg står foran en reinstallering og gerne vil køre 64bit hvis muligt.

Vh Kasper

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 12:30
Jeg kører Mediaportal i Windows 8.1 64-bit uden problemer.

Har kørt Windows 7 64-bit i mere end 1 år inden skiftet.

Jeg vil foreslå Windows 8.1, hvis man overvejer Netflix. Da deres Windows App giver lækker HD og surround sound.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 12:52
Det var kun i Windows XP det var et problem. Der manglede ganske simpelt codecs dengang. Men siden Vista har man sagtens kunnet køre med 64bit.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 14:46
Syntes bare jeg hørte om problemer med eksempelvis DVBlogic TV-source og andre 3. parts programmer på 64 bit.

Prøver nok at springe ud i det. :)

Mange tak for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu