|
Mediecenter muligheder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mads-emil ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2012 Status: Offline Point: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 21:19 |
Hejsa alle sammen.
Sikke et fantastisk forum. Jeg har besluttet (og overtalt kæresten) til at få mig et mediecenter. Det alt afgørende er softwaren og brugervenligheden. Jeg har kigget på lidt forskellige løsninger. Bl.a. har jeg stærkt overvejet at købe en Mac og installere EyeTV. Derudover har jeg kigget på Windows 8 Media center. Og noget som hedder DVB et eller andet :) Men findes der virkelig ikke andre software løsninger? Der må da findes noget Linux baseret også? Mac ser lækkert ud, men jeg kunne også godt tænke mig en linux box - ved ikke rigtig hvorfor. Men hvad findes der ellers af software løsninger til sådan et mediecenter?
|
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hej,
til Linux kan du få XBMC eller MythTV (hvis du vil have tunere). Der findes også andre alternativer, men de to er vist de mest populære
|
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
du er inde på et valg af system, hvor det næsten er religion.... Ingen af de valg der findes er uden lidt arbejde løbende for at det kører...
Det kommer an på hvad du skal bruge det til... Jeg bruger det til at se og optage TV fra kabeltv, dvd, afspille film gemt som ISO på NAS, musik osv. dvs. HTPCen bruges til alt... Win7 Mediacenter 32 bit MyMovies til at holde styr på film samlingen og vise den flot i Win7 design Virtual Clone drive (så MyMovies kan læse ISO og lign.) Sharks (codecs så rips/backups af diverse børneDVDer fra forskellig tid og software kan afspilles problemfrit inkl. evt. undertekster) Data hentes fra http://dk.timefor.tv/ og bruger så det fine program MCfetchXMLTV ( http://mcefun.nrossen.dk/ ) til at hente data ind i MCE så TV-oversigten virker Lidt om hardware: HTPC er en ældre Acer HTPC med dualcore2 samt 3 GB ram, dvd, HDD, 2 tunere etc. NAS i kælderen til data m.v. Kablet med RJ45 kabel - glem et trådløs setup Ekstern TV tunere er bestilt så TV ikke længere skal ses analogt... - dels fylder og varmer de i et kabinet dels kan HDhomerun bruges af alle maskiner på netværket (så man kan se et program og optage andre på samme tid.) Fjernbetjening; Logitech Harmony 555 som kan bruges til alt som fx. TV, HTPC, anlæg osv. |
|
;o)
|
|
![]() |
|
theispasser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
Tak for tip med timefor.tv
Men hvordan får man den ind i mediecenter automatisk. Jeg har p.t. en dårlig EPG oplevelse ;) Nogle programmer er der 2 gange, nogle mangler og en virker som om den er krypteret. Og ikke mindst hvordan får man byttet om på stationerne således at de oftest brugte ligger sammen? theisp
|
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Mht EPG så ligger humlen i at gode data gør forskellen. Programguiden i Win7 er helt ok - men de gratis data fra fx TV udbydere gør oplevelsen mindre god
![]() 2. PROGRAM; data hentes automatisk og gratis ved hjælp af MCfetchXMLTV http://mcefun.nrossen.dk/ Når det er på plads og data er hentet så skal du bruge lidt tid på at redigere dine kanaler i Mediacenter under menuen Instilinger, Redigér kanaler, hvor du kan udpege hvilken programoversigt til hver kanal, hvor du nu har 2 kilder med data og vælg da den der hedder fx DR1 (XMLTV) osv. Her kan dobbelte kanaler skjules, bytte rundt mht. nummer i rækkefølgen osv.
Redigeret af espersen - 30-Oktober-2012 kl. 17:21 |
|
;o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |