recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter og ÆGTE 24p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter og ÆGTE 24p

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Theisw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter og ÆGTE 24p
    Sendt: 10-Januar-2009 kl. 22:23

Er der nogen der ved om Nvidia, eller ati snart har brudt koden med af få vores mediecentre til at vise 24p rigtigt?

Jeg ved at nvidia er kommet med en række bundkorte med integreret grafik(93, samt 9400) som klarer 24p strålende, men er der ikke snart rigtige grafikkort (eller driverupdates)på vej?

Og ja, jeg ved godt man kan vælge 24 hertz på de fleste grafikkort idag(og nej, det klarer de bestemt ikke godt!) :P

Redigeret af Theisw - 10-Januar-2009 kl. 23:07
LG C1 77"
Denon X2700H
Argon onwall 5, 7 stk i atmos opsætning
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 17:40
Hm ... Ja jeg er nysgerrig 

Har du nogle links eller lign. som beskriver problemet med at vise 24p godt/ordentligt?

Redigeret af jessgade - 13-Januar-2009 kl. 17:41
Panasonic PZ85
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 19:12
Jeg forstår så ikke helt problemet? Jeg kører da faktisk med at ret gammelt grafikkort, men oplever så ingen problemer med 24p overhovedet.. Men det er jo heller ikke nok at indstille grafikkortet til 24hertz, du skal jo også indstille dine codecs ordenligt.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 22:29
driverne til dit grafikortet skal understøtte 24hz. Hvis de gør det, men stadig hakker, så er det dine codecs. Har selv rodet med det, men har fået et bedre billede med en blueafspiller og det virker bare.
Til top
Theisw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 16:31

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg forstår så ikke helt problemet? Jeg kører da faktisk med at ret gammelt grafikkort, men oplever så ingen problemer med 24p overhovedet.. Men det er jo heller ikke nok at indstille grafikkortet til 24hertz, du skal jo også indstille dine codecs ordenligt.

Hvilke codecs er det vi snakker om her? Udover re-clock(som laver ret meget ballade), så kender jeg ingen codecs der kan gå ind og ændre på dette.

LG C1 77"
Denon X2700H
Til top
Theisw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 16:50

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

driverne til dit grafikortet skal understøtte 24hz. Hvis de gør det, men stadig hakker, så er det dine codecs. Har selv rodet med det, men har fået et bedre billede med en blueafspiller og det virker bare.

Ja, er helt klar over at blu-ray afspillere kan håndtere 24p. Og målet er at få ligeså flydende billede som på blu-ray afspillere.

Dem der ikke har problemer med judder ved 24p afspilling på htpc'ere, mener jeg, er fordi de ikke har lagt mærke til det eller ikke er sensitive nok.

En blogger belyser problemet:

http://www.carltonbale.com/2008/11/the-state-of-24p-playback -on-a-home-theater-computer/

'

The problem for users of Home Theater Personal Computers (HTPCs) is that there are very few hardware combinations that will properly pass the original 24 frame/second signal digitally to the receiver/display; the video drivers don't support 24 Hz output properly.  One obvious example of this is the latest motherboards with the Intel G45 chipset. There is a setting in the HDMI video drivers for 24p, but the resulting video has noticeable jerks/pauses a couple of times a minute, apparently due to the driver improperly matching the output frame rate with the input frame rate.

Nvidia 9300 and 9400 chipsets - the first solution for HTPC 24p

The only exception of which I'm currently aware is motherboards based on the new nVidia 9300 and 9400 chipset. Multiple sources have confirmed that 24p playback is flawless over HDMI. Several vendors, including Asus (P5N7A-VM) and Gigabyte (GA-E7AUM-DS2H), have just released motherboards based on these chipsets.'

Ingen løsning fundet på avsforum

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1030622

endnu et forum

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=716126

http://www.computeraudiophile.com/node/1292

'My issue is that, for all this messing around with PC's, I'm really happy with the audio (hang on, MUSIC) side of things - it's amazing. .. but before you even get to the HD audio side of things there are video annoyances on the PC to consider to. Lack of 24p support - I don't think any cards are working this properly yet .. which equates to PC's not being able to perform aswell as dedicated players on the video side of things.'

Redigeret af Theisw - 14-Januar-2009 kl. 16:55
LG C1 77"
Denon X2700H
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 16:56
Hvad de i de tråde du henviser til tror og hvad der er fakta....er forskellige ting...

Det er amatørtime i alle links...

Redigeret af Patriarken - 14-Januar-2009 kl. 17:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 17:08
fejl..

Redigeret af Patriarken - 14-Januar-2009 kl. 17:15
Til top
Theisw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 17:33

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvad de i de tråde du henviser til tror og hvad der er fakta....er forskellige ting...

Det er amatørtime i alle links...

Jamen hvorfor forklarer du så ikke tingene som de hænger sammen?

LG C1 77"
Denon X2700H
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 17:47
Med 24 såkaldt progressive, skal gfxkort indstilles til 48hz refreshrate på en pc, således vil 24fps opfattes som 48fps interlaced og dermed er deinterlacing perfekt.....Nøjagtigt ligesom pal skal indstilles med et multiplum af 25....

Det er naivt at tro at et moderne stand alone grafikkort ikke kan vise en given opløsning på en given refresh rate...Det er deinterlacing der er problemet når folk begynder med en interlaced indstilling af 24hz.....

Redigeret af Patriarken - 15-Januar-2009 kl. 02:56
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu