|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
2cool4u ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 09-Marts-2006 kl. 09:17 |
Hej med jer.. Jeg har kigget lidt rundt herinde vedr. sammensætning af parabol og et mediecenter.. Men er stadig lidt i tvivl Jeg har en parabol fra Viasat (Thomson et eller andet) og en stationær pc som jeg har tænkt mig at lave om til et multimediecenter Vil jeg kunne installere et Hauppauge PVR-150 tvtuner kort som dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161274&Images= true og så køre et s-video eller komposit ind i ovenstående kort fra min parabol og så få det ud på mit tv via min s-video på mit grafikkort ?? Håber der er nogen der kan hjælpe, da Viasat siger at det på ingen måder kan lade sig gøre at koble et multimediecenter på deres parabol, hvilket må være en and |
|
![]() |
|
Jopp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Hej Jeg har et velfungerende MCE på en 2 år gammel Compaq med FX5700 grafikkort og hauppage 1300 MCE. Jeg forbinder PC og Tv med s-video og Thompson digital satelitmodtager (viasat) med PC via scart/s-video. Et tip: jeg har hørt fra Hauppage at de barsler med et indstikskort der kan erstatte satelitmodtageren! Det betyder dels at vi ikke mere skal bruge vores satelitmodtager (jeg har også Thompson) og dels at vi får MEGET bedre signal ind til PC'en
|
|
![]() |
|
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
For at få TV1000 + vedhæng med, kan man bruge BladerunnerPro.... Lyder fedt hvis sådan et kort kommer på gaden. Har du en ide om hvornår ca.?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
Ja, det kan du, men hvorfor denne omvej når du kan køre signalet direkte fra parabolreceiveren til dit TV. Hvis det er for at optage på harddisken med PVR kortet, er det heller ikke noget problem Jopp skrev: Et tip: jeg har hørt fra Hauppage at de barsler med et indstikskort der kan erstatte satelitmodtageren! Det betyder dels at vi ikke mere skal bruge vores satelitmodtager (jeg har også Thompson) og dels at vi får MEGET bedre signal ind til PC'en " Det barsler de ikke med, det har de haft i flere år. Jeg har selv et: Hauppauge Nexus-S, som i øvrigt er til salg. Flemming Redigeret af fltk |
|
![]() |
|
2cool4u ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
--> Fltk Er du ikke lige sød at uddybe dit svar? Du skriver at jeg kan køre mit signal direkte fra parabol til tv. Hvordan skulle jeg kunne optage på mit multimediecenter, hvis jeg ikke har noget signal til at gå ind i det? Håber du lige gider at skære det ud i pap for en tumpe som mig |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
Det er 2 sider af samme sag. Kobel parabolmodtageren direkte til TV med Scart 1 og direkte til PVR 150 med Scart 2 og undgå omvejen via din PC/grafikkort. Så kan du både optage og se satelit TV i den bedst mulige kvalitet. Flemming |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det hurtige svar.. Aha... Så gik der et lys op for drengen Men så alligevel ikke.. Sådan som jeg har forstået det skal jeg køre et kabel fra parabol op i TVet og et mere fra parabolen ind i mit multimediecenter, ikk? Men mangler der ikke et kabel fra mit multimediecenter op i mit tv?? Redigeret af 2cool4u |
|
![]() |
|
![]() |
Jo det gør der hvis det er det du ønsker. Jeg forstod din oprindelige tråd således, at det kun var for at se parabol, at du ville vælge vejen gennem PCen. Hvis du også ønsker at se optagelserne fra din harddisk på TVet og ikke kun på din monitor, ja så mangler du selvfølgelig en forbindelse fra grafikkortet til TV. Og ja, det kan stadig lade sig gøre hvis du har mindst to AV indgange på dit TV. Flemming |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg ingen monitor på computeren, så det hele skal foregå via mit tv. Men er det så stadig den bedste måde at gøre det på? Altså køre 2 kabler fra min parabol. Et op i tvet og et ind i multimediecenteret og så et kabel fra multimediecenteret op i tvet? Eller hvordan ville du anbefale det?
P.s. Der er 3 av indgange på mit tv Redigeret af 2cool4u |
|
![]() |
|
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
Kan ikke lige finde den røde tråd i denne tråd.... Der bliver omtalt at Hauppauge er på trapperne med et kort, som gør den almindelige satelitmodtager overflødig. Det forstår jeg sådan at det kort Hauppauge er på trapperne med, har et Canal digital eller Viasat modul indbygget i sig. Så vidt jeg ved, så er Nexus-s kortet ikke med indbygget modul. Derfor vil jeg tro det er et "free to air" kort? Er jeg galt på den? for jeg syntes ikke at der er ret meget idé i at skulle tage signalet fra sin nuværende satbox og køre over i HTPC'en, via endnu et parabolkort, for så at sende signalet til flimmeren. Mvh. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er den bedste måde. Hvis dit TV er et af de moderne fladskærms med VGA eller DVI indgang skal du dog koble dit grafikkort til dér for bedste billedkvalitet Flemming |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Muligheden med at tilslutte en parabol direkte til en PC har eksisteret i flere år.. (har brugt denne løsning de sidste 3-4 år) Man skal have et DVB-S kort med ci-interface og CAM-modul. Der findes kort fra flere leverandører, Hauppuage, technotrend, TwinHan, FloppyDTV og måske flere... Prøv at søge i dette forum, det er beskrevet flere steder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |