recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter og parbol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter og parbol

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

Så vidt jeg ved, så er Nexus-s kortet ikke med indbygget modul. Derfor vil jeg tro det er et "free to air" kort?

Er jeg galt på den?

for jeg syntes ikke at der er ret meget idé i at skulle tage signalet fra sin nuværende satbox og køre over i HTPC'en, via endnu et parabolkort, for så at sende signalet til flimmeren.

Mvh.

Hauppauge Nexus-S kortet er ikke med indbygget CI modul. Det er ekstraudstyr (6-800 kr.). Det samme gælder for CA modulet til den respektive krypteringsstandard (Conax eller NDS/videoguard). D.v.s. at kortet kan bruge både til free to air og betalingsTV alt efter hvor meget man ønsker at ofre på det.

Signalet fra parabolboksen sendes i min anbefalede opstilling direkte til "flimmeren". Det er kun optagelserne fra PCen, der går via grafikkortet.

Flemming

Til top
Jopp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2006 kl. 21:04

Hej igen

jeg sakser lige svaret fra Hauppauge ind:

Vi håller på att ta fram denna produkten. Problemet är att tv-leverantörs
bolagen inte vill släppa krypteringen till en dator baserad produkt på grund av räddsla för att pirat kort skall komma ut på marknaden.

Vårat mål är att ha produkten klar till fotbolls-VM, jag kan dock inte säge
pm den kommer att vara klar tills dess.

Hauppauge Nordic
Ekbacksvägen 28
168 69 Bromma
Sweden

Det lyder jo spændende at kunne droppe parabol/sat boks og få direkte digitalt signal ind i PC'en

mvh
John

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2006 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Jopp Jopp skrev:

Det lyder jo spændende at kunne droppe parabol/sat boks og få direkte digitalt signal ind i PC'en

mvh
John

Ja, det er da spændende, men som nævnt er der intet nyt i det. Det har været muligt i flere år.

Flemming

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 19:17

Jeg kører med et SkyStar2 PCI og en InfityUSB kortlæser som har mit Canal+ kort siddende i. 

Bruger så en Streaming funktion i MyTheatre som sender billed over i MCE så kanaler kan vælges direkte i MCE, og det fungerer sgu meget godt for mig.

- Undertekster
- optage funktion

Der findes en TechnoTrend løsning som vistnok skulle virke helt ok med nyeste drivere, dog ikke noget jeg ville bruge 1500,- (samlet) for kort og CA kort læser til pc'n.

Redigeret af pendec - 15-April-2006 kl. 19:54
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 19:41

#pendec

Har godt set denne mulighed, men troede det skulle være noget der hed et phoenix interface via en seriel-port.

Jeg forstår du har en USB-løsning, hvilken software bruger du til dette USB-interface?

Mener du, at du kan lave en stream-løsning, hvor de streamed kanaler kan anvendes helt på samme måde som de øvrige i MCE med hensyn til live tv og optagelse også via EPG?

Har du korrekte subtitles på kanaler som National Geographics, TCM, dvs. streames hele transportstreamen pr. kanal (*.ts)?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#pendec

Har godt set denne mulighed, men troede det skulle være noget der hed et phoenix interface via en seriel-port.

Jeg forstår du har en USB-løsning, hvilken software bruger du til dette USB-interface?

Mener du, at du kan lave en stream-løsning, hvor de streamed kanaler kan anvendes helt på samme måde som de øvrige i MCE med hensyn til live tv og optagelse også via EPG?

Har du korrekte subtitles på kanaler som National Geographics, TCM, dvs. streames hele transportstreamen pr. kanal (*.ts)?

Mit modul hedder InfityUSB og emulerer et Phoenix interface, og så via et CNX plugin som kan læse mit CanalD kort, så vises kanaler dekodet. Dog med undtagelse af undetekster på CanalDigital film og pt kan jeg ikke optage endnu.

Programmet MyTheatre understøtter dette helt legale plugin til original kort, og via 2 andre plugin kan jeg streame via det ene, og via HTTP kommando'r fra MCE siden kan jeg skifte kanal.. Det vil snart vise sig om jeg kan få MyTheatre til også at optage igennem disse http kommando'r. Det fungerer altså fint indtil videre, når maskinen er kraftig nok. HDTV er dog et problem, som nok ligger på TechniSat's kort . Dog er dette ikke vigtigt i dette sammenhæng.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu