recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter og WAOO?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter og WAOO?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 10:59
det er underligt at de benytter forskelligt CPE udstyr syntes jeg.

i Bredbånd nord området terminerer waoo i en comega fiberbox hvor der er en f-connector udgang til dvb-c

jeg benytter fint mine 2x hdhomerun + 3 tv uden andre former for bokse (har en comega forstærker med 8 udgange.

Redigeret af Moerkbak - 18-Juni-2012 kl. 11:00
Til top
jeppejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppejensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:06
Ja præcist det samme som mig, men ser ud til at måske ikke alle afdeligner af waoo tilbyder en multirums løsning, gennem dvb-c hvilket er lidt ærgeligt, når man nu ofte ikke hører andet end dårligt om boksene + muligheden for at optage så bliver ret begrænset.

Alle skulle gøre som YouSee 3 pakker via dvb-c, og så kan man tilkøbe/få boks udover det.

Just my 2 cents.

Samsung PS59D555, Samsung LE32S81BX, Mce7@64bit, Waoo 60/60
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:45
det har jo som sådan intet med multirumsløsning at gøre, fiberboksen leverer et dvb-c signal til kanalerne i de almindelige pakker. tv-boksen sættes jo til en lanport og optager således ikke porten.

Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:23
Så kom jeg endelig i kontakt med Bornholms Fibernet, og de fortalte, at der var DVB-C udgang og multirumsløsning på min kommende fiberbox - så det lover jo godt Big smile (så håber jeg bare det holder).

Så midt i august skulle der komme fibernet og TV via DVB-C. Det håber jeg alt andet lige, bliver væsentlig bedre end mit 2/2 bredbånd og forsøg med TV-signaler fra Boxer og Viasat via DVB-T og DVB-S.

Tilbage er blot en undren over, at Bornholms Fibernet og SE er så lidt informative på deres hjemmesider om teknikken i deres løsninger, men udgangsåunktet er nok, at brugerne ikke forstår så meget og ikke skal forvirres med teknik, så derfor arbejder vi i helhedsløsninger.

Tak for inputtene herinde.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppejensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

det har jo som sådan intet med multirumsløsning at gøre, fiberboksen leverer et dvb-c signal til kanalerne i de almindelige pakker. tv-boksen sættes jo til en lanport og optager således ikke porten.

Nu skal jeg ikke kloge mig, men mit gæt er at en tvboks tager alle kanaler fra lanporten, og derved slet ikke bruger rf udgangen på fiberboksen, og derevd kan du KUN se tv hvi du har en tv boks per tv OG du kan kun optage hvis din tv boks kan optage, og deri ligger begrænsningen.

Ved ikke om jeg totalt misforstår det du skriver, men en multirums løsning er NETOP der kommer signal ud på rf stikket.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 15:52
uhm, som sagt, jeg har ikke tilkøbt nogen form for multirumsløsning og jeg trækker alle mine kanaler ud af f-connectoren på fiberboksen. Hvis jeg skulle have tilvalgskanaler skal jeg have en tv-boks.

AT man køber sådan en tror jeg ikke ændrer på om der kommer noegt ud af f-connectoren på fiberboksen eller ej. I de diagrammer jeg kan hente hos waoo(bbn) ser det ebstem ud til at man ka bruge begge løsninger samtidigt.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeppejensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 14:09
Nej men tror de kalder tingene noget forskelligt i de forskellige selskaber, men ja hvis du har købt kabel pakken kommer signalet ud på f-connectoren, og derved kan du bruge den i alle rum.

Og ja hvis man skal have ekstra kanaler, skal man bruge en boks per tv man vil have de ekstra kanaler på.

Igen tror altså vi er enige, men bare misforstår hinanden :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu