recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter opstilling + Hjælp til lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter opstilling + Hjælp til lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter opstilling + Hjælp til lyd
    Sendt: 16-Marts-2009 kl. 17:01

Hej herinde,

Efter at have prøvet kræfter af nogle uger tidligere har jeg troen på at kunne få en HTPC til at virke efter hensigt og har nu fundet tiden til at begive mig i kast med det.

Jeg har taget udgangspunkt i Patriakens foreslag fra følgende tråd:

Link til tråd

Hardware:
  • ASUS M3N78-EM
  • Athlon X2 4850e
  • 2 x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB 679 kr.
  • LiteOnDH-4O1S - Da hastighed kan skrues ned
  • Antec VERIS Fusion Remote Black - Evt. Max?
  • Kingston ValueRAM 2 x 2 GB
  • DE FloppyDTV DVB-C x 1
  • DE FloppyDTV DVB-S x 1
  • Irdeto CAM by SMIT x 2
  • Logitech Harmony 525 x 2 762kr
  • LINKSYS Media Center Extender DMA2100
Software:
  • PowerDVD (Allerede købt)
  • Windows Vista Ultimate(Gratis via arbejde)
Jeg har dog nogle generelle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med:
  1. Vil det kunne betale sig med en x4 Phenom istedeT? 9350e?
  2. Vil jeg kunne styre min MCE med den ekstra remote fra et andet værelse? - Hvis ikke hvad har jeg brug for? USB-Girt?
  3. Kan GFX på bundkortet klare x264/mkv mv.?
  4. Ser i nogle specifikke mangler i det foroven? Noget jeg måske har glemt?
  5. Er IR modtager "godt nok" ? 
Lyd
Hvad gør i med lyd til en HTPC? En forstærker bruger jo en masse strøm hvilket jeg helst vil undgå.. men er der ingen anden løsning end en forstærker og højtalere hvis man vil have god lyd? - Mit TV kører næsten hele dagen, så en forstærker og højtalere tror jeg rimelig hurtigt vil æde en stor del.. men hvad er alternativet?

Et logitech Z5500 måske?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af ShadowDK ShadowDK skrev:

Hej herinde,

Efter at have prøvet kræfter af nogle uger tidligere har jeg troen på at kunne få en HTPC til at virke efter hensigt og har nu fundet tiden til at begive mig i kast med det.

Jeg har taget udgangspunkt i Patriakens foreslag fra følgende tråd:

Link til tråd

Hardware:
  • ASUS M3N78-EM
  • Athlon X2 4850e
  • 2 x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB 679 kr.
  • LiteOnDH-4O1S - Da hastighed kan skrues ned
  • Antec VERIS Fusion Remote Black - Evt. Max?
  • Kingston ValueRAM 2 x 2 GB
  • DE FloppyDTV DVB-C x 1
  • DE FloppyDTV DVB-S x 1
  • Irdeto CAM by SMIT x 2
  • Logitech Harmony 525 x 2 762kr
  • LINKSYS Media Center Extender DMA2100
Software:
  • PowerDVD (Allerede købt)
  • Windows Vista Ultimate(Gratis via arbejde)
Jeg har dog nogle generelle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med:
  1. Vil det kunne betale sig med en x4 Phenom istedeT? 9350e?
  2. Vil jeg kunne styre min MCE med den ekstra remote fra et andet værelse? - Hvis ikke hvad har jeg brug for? USB-Girt?
  3. Kan GFX på bundkortet klare x264/mkv mv.?
  4. Ser i nogle specifikke mangler i det foroven? Noget jeg måske har glemt?
  5. Er IR modtager "godt nok" ? 
Lyd
Hvad gør i med lyd til en HTPC? En forstærker bruger jo en masse strøm hvilket jeg helst vil undgå.. men er der ingen anden løsning end en forstærker og højtalere hvis man vil have god lyd? - Mit TV kører næsten hele dagen, så en forstærker og højtalere tror jeg rimelig hurtigt vil æde en stor del.. men hvad er alternativet?

Et logitech Z5500 måske?

1. Nej, ikke umiddelbart....Jeg kører dog med en e6300 i min Vista/WHS Box. Min HTPC box kræver mere end hvad de fleste HTPC'ere normal ville komme til....Og der er ingen problemer whatsoever selvom en e6300 er ret beskeden for hvad angår performance.

2. En DMA2100 extenderen fylder ingen ting og larmer ikke og kan styres derfra hvor den står via dens indbyggede IR modtager. Dette foregår uafhængigt af din PC. Extenderen laver en forbindelse til din MCE box, og fungerer herefter som en selvstændig VistaMCE...(Altså kun MCE ikke andet, og den deler tunere med din MCEcomputer)

3. Det skal du ikke bekymre dig om.
4.Ellers ser jeg at der står 2 x irdeto CAM? og DVB-S og DVB-C. Med mindre du skal modtage nogle græske kanaler via en parabol så skal du have afstemt dine behov for CAMS...Se her.. Jeg har ikke kendskab til gængse kanaler på satellit der er krypteret med irdeto(på vore himmelstrøg)

Oddsene er at du skal bruge et Conax CAM by Smit til Satellit(Canal Digital) et Irdeto(Stofa) eller Viaccess(YouSee) til kabel. Hvis du skal bruge andre......Så er du i gang med noget avanceret som fx Viassat.

5. Ja den er ok. (selv bruger jeg USB-UIRT)

LYD:

En logitech z5500 har også en forstærker....

Prøv at læse denne tråd, hvor en bruger vil Ca det samme som du og hvor jeg har beskrevet en løsning...

Redigeret af Patriarken - 16-Marts-2009 kl. 19:51
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:06

Tak for svaret - Er værdsat :)

4) Indiske kanaler bruger også Irdeto på DVB-S, hvilket er grunden til at jeg køber 2. Pt. virker det fint med det Cam jeg har, men jeg kan ligeså godt købe et nyt og af bedre kvalitet, da det i øjeblikket er noget a la SCM(bæ!).

Lyd:
Perfekt, den kigger jeg nærmere på.

------------------------------------------------------------ -----------
Dit drømmebuild

Et andet spørgsmål, bundkortet du har valgt, er det mest pga. prisen? Jeg tænkte nu findes der jo Gigabyte GA-E7AUM-DS2H f.eks. med nVidia 9400, vil de ikke give bedre ydelse og mere fremtidssikring?
Bemærk er ikke helt med på bølgen omkring htpc hardware, så jeg undskylder på forhånd mht. manglende viden.

Hvad ville du/i ændre i setuppet hvis penge ikke er det problem, men strømforbrug i længden og ydelse er vigtigst?

Jeg køber nemlig igennem arbejdet og sparer således nogle gode penge, hvorfor jeg gerne vil gå "all-out" - Det er dog kun nødvendigt med 1xtuner af hver type :)

Men hvordan ville et "drømme" build se ud hvis i skulle vælge? :)

Redigeret af ShadowDK - 17-Marts-2009 kl. 10:07
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu