recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter pc. ny i faget og har brug for råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter pc. ny i faget og har brug for råd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KasperZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Har købt asRock før og gør det ikke igen!
Hvis jeg var dig ville jeg købe noget som Asus eller Gigabyte også chipsæt Z68 som er det nyeste.

Hvis du så har penge til overs, så ville jeg installere en SSD til operativsystem og XBMC.

Nå det lader jeg så hver med. Tak for tippet! Angående SSD gør det virkelig så stor en forskel hvis man kun kører Ubuntu og XBMC?

Redigeret af KasperZ - 01-August-2011 kl. 12:13
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 12:19
Har kun prøvet SSD i windows 7 med XBMC, og det går sgu stærkt :D
Men det er jo også altid noget man senere kan installere
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 12:27

Har købt asRock før og gør det ikke igen!
Hvis jeg var dig ville jeg købe noget som Asus eller Gigabyte også chipsæt Z68 som er det nyeste.

Hvis du så har penge til overs, så ville jeg installere en SSD til operativsystem og XBMC.
Jeg har lige netop et ASRock H67M-ITX kombineret en i3 2100 og jeg er ovenud tilfreds.
Og hvis det skulle gøres endnu billigere kunne en Pentium G620 også sagtens gøre det http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5033156

Se evt forskellen på i3 og G620 her De ligger meget tæt

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 12:46
Skal ikke kunne sige om asRock er blevet bedre med tiden..
Jeg ville nok vælge i3 2100t i stedet for en i3 2100, hvis den bare skal bruges til HD afspilning. Den kan sagtens trække HD, men bruger langt mindre strøm.

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 12:52

Skal ikke kunne sige om asRock er blevet bedre med tiden..
Jeg ville nok vælge i3 2100t i stedet for en i3 2100, hvis den bare skal bruges til HD afspilning. Den kan sagtens trække HD, men bruger langt mindre strøm.
Så vidt jeg har læst mig til så bruger de ca. samme effekt ved samme belastning. i3 2100 har en højere tdp, men der er også flere kræfter i den.
Ved HD afspilning og idle skulle strømforbruget være ca. det samme.

På siden jeg linkede til før kan man også se forskellen på 2100t og pentium g620.
Ved hd afspilning bruger 2100t 17.1W og g620 18w. Så det er jo ikke alverden.

Prøv at sammenligne de 2. Der er ikke ret meget der taler for at man skulle bruge de ekstra penge på en i3 2100.

Redigeret af stefanb - 01-August-2011 kl. 12:59
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 13:01
Ellers er der også disse 2 bundkort, med dual HDMI output hvis det var relevant?

Redigeret af mureren - 01-August-2011 kl. 13:01
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 13:05
Det kan du have ret i, men at i3 2100t har lavere tdp, så den bliver mindre varm og der behøver ikke så meget køling til = mindre støj. Men ja strømforbruget ligner meget hinanden, der er faktisk kun omkring 2 W forskel, så betyder ikke rigtig noget.
i3 2100t har dog muligheden for at vise flere kerner (4).

Men siden der er så meget at spare og så lidt forskel på de to, så ville jeg sikkert også vælge g620 :)

Redigeret af madslundt - 01-August-2011 kl. 13:05

Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 21:18
man kan også bruge en G620t den har ligesom 2100t en tdp på 35w den er en anelse dyre end G620 men er mere end rigelig kraftig med hensyn til HTPC (men husk hvis man går med 3D i tankerne så skal vælge 2100t og ikke G620(t) )

Redigeret af kbking - 01-August-2011 kl. 21:19
Til top
KasperZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 21:03
Bare lige en update på hvad valget blev:

I3 2100t processor

Compucase - 8K01 Mini-ITX with 120W PSU

Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5"

Valueram/4GB 1333MHz DDR3 CL9
DIMM KIT

Asrock H67M-ITX/HT mITX

Og syntes at det hele spiller helt fint og køre uden problemer :) Dog havde jeg meget  store problemer med at få ubuntu op at køre. Først skulle man installere driver til wifi hvilket tog en krig at gennemskue hvordan man gjorde det (førstegangs linux bruger) og derefter kunne jeg ikke få lyd igennem hdmi. Så ville jeg installere XBMClive men det kunne ikke finde harddisken :S Så det ente (desværre ) med windows men det virkede også med det samme :) der skulle dog også installeres wifi driver men den var snildt klaret. Nu skal alle skiverne bare en på HDD og så spiller det :) Tusind tak for hjælpen! Det gjorde en stor forskel.

EDIT: Jo og så larmer stock blæseren temmelig meget så skal nok ud at investere i en ny lydsvag en. Nogen der kan anbefale en?

Redigeret af KasperZ - 07-August-2011 kl. 21:05
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 22:44
Har du sat den til silent i bios? (eller hvad det nu hedder)
Min kan også høres, men synes ikke det generer når man ser tv..
Til top
KasperZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 00:22
Har sat den til lvl 1 (lvl 9 er fuld knald) og til auto fan control og desired temp. til 45 celcius. Den er hørbar men ikke irriterende på det nivau. Det er når den lige går højere op så kan du tydeligt høre den og så mister man koncentrationen :) Men det kunne også have noget at gøre med at det er den eneste blæser (ud over den i PSU'en) som sidder i kabinettet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu