|
Mediecenter setup macmini primært til tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Maj-2012 kl. 22:46 |
Hej, håber der er nogle venlige sjæle, der har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål.
Jeg har købt en Macmini (eller så godt som), denne skal bruges som erstatning for Vores Yousee boks(e). Planen er at Macmini står i stuen og bruges med en Elgato Hybrid tuner, senere vil jeg koble en ekstra tuner på, så der er mulighed for at optage og se tv samtidigt. I soveværelse vil jeg så sætte Apple TV ind, og vil meget gerne kunne se livetv på dette. Er det muligt, altså at sende signalet fra Macmini til AppleTV? Det er muligt med optagelser osv gennem EyeTV. Men det kunne være lækkert, hvis det er muligt at se TV gennem Mini'en, på AppleTV, iPad, iPhone osv. Er ovenstående muligt? Håber meget på Jeres hjælp Mvh |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
Tak for info, men synes ikke der står noget om AppleTv, på deres hjemmeside, eller er jeg blind?
For det er da muligt at se live tv på iPad og iPhone?
|
|
![]() |
|
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
Det er ikke direkte muligt at sende livetv fra eyetv til andre enheder end ipad og iphone. Der findes forskellige workarounds, men personligt syntes jeg det er alt for besværligt. Jeg har jailbreaket min appletv og instaleret xbmc. Derfra kan jeg, via min hdhomerun, se livetv i soveværelset.
|
|
![]() |
|
Ok, det er heller ikke super vigtigt med tv i soveværelset, omend det kunne være sejt :-)
Et andet spørgsmål. Når jeg skal til at investere i tuner nummer 2, hvad skal jeg så kaste penge efter? Endnu en Elgato? Eller kan man "nøjes" med en Terratec, til halv pris? Tak for super hurtig respons, det er sgu lækkert! Mvh |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
nu ved jeg ikke hvorfor du har købt en mac mini. Personligt gjorde jeg det kun pga. størrelse og design. Hvis det er grunden, så er det stadig en mulighed med windows 7 og media center. Jeg gik selv i den retning, da jeg ikke selv normalt bruger mac og jeg har ikke tænkt mig at starte på det med et media center (der kan være andre gode grunde til det, men lige at starte med at få et media center til at virke, synes jeg virkede som et rigtigt skidt sted at starte). Hvis du normalt bruger OSX, så er det jo fair nok - jeg kan dog ikke rigtigt hjælpe
|
|
![]() |
|
Størrelse, design og letheden i brug af Mac i det hele taget. Efter vi er gået over til Mac, har "support tiden" til resten af familien, været på et absolut minimum :-)
Vi har også et hav af Apple produkter efterånden, MacBook air, iPad, iPhone og iPod touch, det spillede selvfølgelig også ind |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg spørger måske dumt - men kan dit tv i soveværelset ikke vise tv?
Eller har jeg forstået forkert at du ønsker at se direkte tv igennem Apple tv fra en tuner placeret på en mac mini i stuen? |
|
![]() |
|
Mit tv i soveværelset vil bestå af en Mac mini, tilsluttet et Cinema display. Så jeg ønsker at streame fra Mac mini til ATV i stuen. Men jeg har købt nyt fjernsyn i dag, med dvb-c tuner, til stuen. Grunden til hele denne manøvre er jeg er træt af yousee, og deres helt igennem elendige bokse...
|
|
![]() |
|
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Hvad kører du med af tvtuner på din macmini,
hvis du skal erstatte Yousee, så må du have noget med Boxers betalingskort ?? |
|
smedev
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Har du kort i din YouSee box ?
Hvis ikke kunne du evt. købe en HDHomeRun- Har set at de nu har fået en med 3 tunere og plads til kort. EyeTV kan kun streame 1 kanal ad gangen til f.eks iPhone
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |