recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter setup macmini primært til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter setup macmini primært til tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter setup macmini primært til tv
    Sendt: 31-Maj-2012 kl. 22:46
Hej, håber der er nogle venlige sjæle, der har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål.

Jeg har købt en Macmini (eller så godt som), denne skal bruges som erstatning for Vores Yousee boks(e). Planen er at Macmini står i stuen og bruges med en Elgato Hybrid tuner, senere vil jeg koble en ekstra tuner på, så der er mulighed for at optage og se tv samtidigt.

I soveværelse vil jeg så sætte Apple TV ind, og vil meget gerne kunne se livetv på dette. Er det muligt, altså at sende signalet fra Macmini til AppleTV? Det er muligt med optagelser osv gennem EyeTV. Men det kunne være lækkert, hvis det er muligt at se TV gennem Mini'en, på AppleTV, iPad, iPhone osv.

Er ovenstående muligt?

Håber meget på Jeres hjælp

Mvh

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Hej, håber der er nogle venlige sjæle, der har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål.

Jeg har købt en Macmini (eller så godt som), denne skal bruges som erstatning for Vores Yousee boks(e). Planen er at Macmini står i stuen og bruges med en Elgato Hybrid tuner, senere vil jeg koble en ekstra tuner på, så der er mulighed for at optage og se tv samtidigt.

I soveværelse vil jeg så sætte Apple TV ind, og vil meget gerne kunne se livetv på dette. Er det muligt, altså at sende signalet fra Macmini til AppleTV? Det er muligt med optagelser osv gennem EyeTV. Men det kunne være lækkert, hvis det er muligt at se TV gennem Mini'en, på AppleTV, iPad, iPhone osv.

Er ovenstående muligt?

Håber meget på Jeres hjælp

Mvh

Det er muligt på iPhone og iPad, der findes en eyetv app til netop dette.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 23:38
Tak for info, men synes ikke der står noget om AppleTv, på deres hjemmeside, eller er jeg blind?
For det er da muligt at se live tv på iPad og iPhone?
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 23:42
Det er ikke direkte muligt at sende livetv fra eyetv til andre enheder end ipad og iphone. Der findes forskellige workarounds, men personligt syntes jeg det er alt for besværligt. Jeg har jailbreaket min appletv og instaleret xbmc. Derfra kan jeg, via min hdhomerun, se livetv i soveværelset.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 00:04
Ok, det er heller ikke super vigtigt med tv i soveværelset, omend det kunne være sejt :-)

Et andet spørgsmål. Når jeg skal til at investere i tuner nummer 2, hvad skal jeg så kaste penge efter? Endnu en Elgato? Eller kan man "nøjes" med en Terratec, til halv pris?

Tak for super hurtig respons, det er sgu lækkert!

Mvh

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 23:16
nu ved jeg ikke hvorfor du har købt en mac mini. Personligt gjorde jeg det kun pga. størrelse og design. Hvis det er grunden, så er det stadig en mulighed med windows 7 og media center. Jeg gik selv i den retning, da jeg ikke selv normalt bruger mac og jeg har ikke tænkt mig at starte på det med et media center (der kan være andre gode grunde til det, men lige at starte med at få et media center til at virke, synes jeg virkede som et rigtigt skidt sted at starte). Hvis du normalt bruger OSX, så er det jo fair nok - jeg kan dog ikke rigtigt hjælpe
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 09:10
Størrelse, design og letheden i brug af Mac i det hele taget. Efter vi er gået over til Mac, har "support tiden" til resten af familien, været på et absolut minimum :-)

Vi har også et hav af Apple produkter efterånden, MacBook air, iPad, iPhone og iPod touch, det spillede selvfølgelig også ind
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 18:40
Jeg spørger måske dumt - men kan dit tv i soveværelset ikke vise tv?

Eller har jeg forstået forkert at du ønsker at se direkte tv igennem Apple tv fra en tuner placeret på en mac mini i stuen?
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 23:39
Mit tv i soveværelset vil bestå af en Mac mini, tilsluttet et Cinema display. Så jeg ønsker at streame fra Mac mini til ATV i stuen. Men jeg har købt nyt fjernsyn i dag, med dvb-c tuner, til stuen. Grunden til hele denne manøvre er jeg er træt af yousee, og deres helt igennem elendige bokse...
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Oktober-2004
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 18:40
Hvad kører du med af tvtuner på din macmini,
hvis du skal erstatte Yousee, så må du have noget med Boxers betalingskort ??

smedev
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 19:08
Har du kort i din YouSee box ?
Hvis ikke kunne du evt. købe en HDHomeRun- Har set at de nu har fået en med 3 tunere og plads til kort.
EyeTV kan kun streame 1 kanal ad gangen til f.eks iPhone
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu