|
Mediecenter setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jhave ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-April-2013 kl. 16:28 |
Hej Folkens
Jeg er ved at udfase windows mediecenter og skifte til XBMC men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde ud af hvordan det vil være det smarteste at sætte det op. Jeg kunne godt tænke mig hvis de kunne dele database over filmene og i fremtiden optagelser, og sådan at hvis man smider film ind i den delt mappe på serveren blev den automatisk opdateret i databasen. Om det kan køre direkte på windows serveren eller om der skal en virtuel linux server til er ikke noget problem. Jeg havde lidt i tankerne at på et tidspunkt at indkøbe 1 eller 2 homeruns tv tunnere og så køre tv over dem. Jeg har prøvet lidt forskellige varianter af XBMC og openelec er nok den jeg bedst kan lide. Men hvis der er noget der er beder er jeg åben for alternativer :) Pt. består mit setup af følgende Stue: Asrock 330HT med SSD (køre pt. med windows) 40" samsung Logitech 5500 sæt Logitech Harmony 300i Soveværlse: 19" philips Raspberry pi med openelec Windows Mediecenter remote Stoage: Jeg har så min DVD samling i rippet format på min server, den køre windows men kan også køre en virtuel maskine. Mvh.
Jesper |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lifehacker har lavet en guide til centralt bibliotek til XBMC http://lifehacker.com/5634515/how-to-synchronize-your-xbmc-media-center-across-every-room-in-the-house
Det kræver vist ingen virtuel maskine. Mht dine klienter, så er openelec vist vejen frem, specielt til nvidia maskiner. Hvis du oplever problemer med audio sync kan du tjekke min HTPC tråd (link i min signatur), har lige lavet en opdatering om hvordan man opnår perfect 24p afspilning med korrekt audio sync på Windows med XBMC.
|
|
![]() |
|
jhave ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Status: Offline Point: 28 |
Hej
Hvis jeg godt vil ha at den selv opdatere mappen med film, findes der så en god addon til det der evt. kan køre på serveren ?
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Der findes vist en "Autoupdate" addon i XBMC. Alt efter hvordan du tilføjer film, er der nogle programmer der kan starte en library update automatisk. Prøv at kigge i de programmer du bruger til at rippe dine lovlige film med.
|
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Jeg kørte selv med en headless server(gør jeg stadig), hvor jeg kørte med xbmc minified server, det kræver at man selv compiler den. Derudover kørte jeg med en mysql server. Du kan selvfølgelig også bare køre en fuld xbmc på serveren og så sætte den til opdaterer engang imellem.
Bruger du noget program til at holde styr på dine film? Mange af disse kan sende en kommando til xbmc, når det er tid til at opdatere. Du kan evt. kigge over på xbmc forum. Jeg har dog lagt denne opgave ud til klienterne, og holder nu min watch status sync med trakt.tv. Dette er fordi jeg holder min server i standby, og xbmc hænger hvis den ikke kan komme i kontakt med sql serveren. Jeg kan derfor ikke komme ind i xbmc hvor jeg kan lave en WOL. Derudover bruger jeg rigtig mange addons som ikke behøver serveren tændt f.eks. drnu, og gider ikke tænde den for disse. Der er over på github en pull om at indføre automatisk WOL, dvs. xbmc kun vækker når den har behov for dette. https://github.com/xbmc/xbmc/pull/1892
Link til xbmc minified server(virker vist kun linux): Du skal ikke være bange for optagelser, xbmc tager optagelserne fra din pvr backend f.eks. mythtv, og det er derfor ens på alle klienter. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |