recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediecenter til hele huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmediecenter til hele huset

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Jeg er pt ved at bygge systemet lidt om, dvs jeg skal have bygget en WHS samt en ION baseret backend, og have rackmounted mine xboxe360'ere.

 
Jeg synes umiddelbart dit system virker meget voldsomt og på områder meget unødigt. Kunne det hele ikke have været klaret med cat. 6 patchkabel, og så streamet af den vej?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Jeg er pt ved at bygge systemet lidt om, dvs jeg skal have bygget en WHS samt en ION baseret backend, og have rackmounted mine xboxe360'ere.

 
Jeg synes umiddelbart dit system virker meget voldsomt og på områder meget unødigt. Kunne det hele ikke have været klaret med cat. 6 patchkabel, og så streamet af den vej?
Så skulle han have jetjagerne (xbox 360) stående ved siden af fjernsynet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Jeg synes umiddelbart dit system virker meget voldsomt og på områder meget unødigt. Kunne det hele ikke have været klaret med cat. 6 patchkabel, og så streamet af den vej?
Så skulle han have jetjagerne (xbox 360) stående ved siden af fjernsynet
 
Ja, eller en anden extender, eller evt. nogle små pcére. Der er jo massere af muligheder, som måske ikke helt ligger i samme prisleje, men har andre fordele.
 
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja det burde være påkrævet at alle huse skulle bygges med et stjernekoblet 230v net og fiber ved alle udtag
 
Hvorfor vil du have stjernekoblet 230volt net?
 
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:19
en jetjager koster ca 1400 for omkring 600kr mere kan man få eee box og hvis man samler selv kan man lave en komplet extender til lidt over 1600 kr, eee box skulle være lydløs og vil næsten tro at den nye atom cpu og intel chipset godt kan kører helt uden køling. Penge jeg gerne vil betale for at få en extender med langt flere muligheder end en xbox 360 og en evt. besparing i kabel :) 

@Patriarken
Hvad får du præcist ud af dine hdmi matrix switch. Tror ikke helt jeg forstår hvad du bruger den til når du jo har en extender til hvert fjernsyn?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja det burde være påkrævet at alle huse skulle bygges med et stjernekoblet 230v net og fiber ved alle udtag
 
Hvorfor vil du have stjernekoblet 230volt net?
 
Så er det forberedt for en intelligent styring. Jeg selv renoverer løbende mit hus, og i den forbindelse oprettes stjernekoblet 230V der styres af IHC, og Stjernekoblet CAT6 der styres af IHC Net
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:40
Hvis udgangspunktet er 7MC, er det irellevant at diskuttere andre former for "extendere" - der findes så vidt jeg ved 2 muligheder - xbox og linksys.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

en jetjager koster ca 1400 for omkring 600kr mere kan man få eee box og hvis man samler selv kan man lave en komplet extender til lidt over 1600 kr, eee box skulle være lydløs og vil næsten tro at den nye atom cpu og intel chipset godt kan kører helt uden køling. Penge jeg gerne vil betale for at få en extender med langt flere muligheder end en xbox 360 og en evt. besparing i kabel :) 

Ja men det passer ikke med forudsætningen: WMC. Det ville kræve at han skulle skifte til DVBViewer eller MediaPortal
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja det burde være påkrævet at alle huse skulle bygges med et stjernekoblet 230v net og fiber ved alle udtag
 
Hvorfor vil du have stjernekoblet 230volt net?
 
Så er det forberedt for en intelligent styring. Jeg selv renoverer løbende mit hus, og i den forbindelse oprettes stjernekoblet 230V der styres af IHC, og Stjernekoblet CAT6 der styres af IHC Net
Det kan jeg godt forstå og se fordelen i. Men forestil dig hvor mange stik/udtag du aldrig nogensinde vil bruge det på. Det er en enorm høj pris, for noget som, hvis det skal være effektivt, kræve en hel del omtanke, inden man begynder.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hvis udgangspunktet er 7MC, er det irellevant at diskuttere andre former for "extendere" - der findes så vidt jeg ved 2 muligheder - xbox og linksys.
Faktisk kun 1 mulighed, xbox 360, hvis udgangspunktet er at det skal kunne h.264
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hvis udgangspunktet er 7MC, er det irellevant at diskuttere andre former for "extendere" - der findes så vidt jeg ved 2 muligheder - xbox og linksys.
Det kommer an på, hvad det er du skal bruge extenderne til.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hvis udgangspunktet er 7MC, er det irellevant at diskuttere andre former for "extendere" - der findes så vidt jeg ved 2 muligheder - xbox og linksys.
Faktisk kun 1 mulighed, xbox 360, hvis udgangspunktet er at det skal kunne h.264
Når du skriver,at den skal kunne h.264, så formoder jeg, at det er til afspilning. Dertil kan stortset alt andet bruges.
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu