Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 18:34 |
Hvis man gerne vil have noget i blå look er muligheden, frosch-skin.
Det er den jeg bruger... Den default sort(hvide synes jeg ikke om..
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
madslundt
Bruger
Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:10 |
MCenterFreak skrev:
madslundt skrev:
Jeg bruger dog indtil videre DVBviewer, som jeg synes fungerer rigtig godt, men det er ikke særlig kønt! |
Du ved godt at der er en OSD, dvs. hvis du trykker på ESC (kan også gøres med Remote) så kommer der et andet brugerinterface op. Dette kan så styres af din remote. Ved godt det ikke er så pænt som WMC, men det er da nogenlunde |
Haha det havde jeg slet ikke set man kunne :D jamen det er jo så meget lettere end at skulle rode ud i WMC og dvblogic mm. Lige nu er det eneste jeg mangler link til en stille hdd og en rigtig god fjernbetjening.. nogen der har erfaring?
|
 |
Grung
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:53 |
Har alle andre end mig et vildt behov for at optage 700 kanaler samtidig med de ser nogle andre, eller er det bare kun dem der skriver?
Jeg har optaget 1 gang siden jul, og regner ikke med at behovet stiger vanvittigt. Jeg ville aldrig kunne overbevise konen om at hun skulle tænde en pc eller skifte over på noget hdmi input bare for at se tv (og have muligheden for pause osv), så de fleste af de mediecenter ting der diskuteres her er skudt langt over målet for mig. Jeg har dvb-c tuner i de tv jeg har, så alle kan se hvad de vil i alle rum.
Jeg har dog et behov for Film og lyd distribueret rundt i huset, og det ville da også være fint at kunne erstatte harddisk recorderen med en tuner i et mediecenter.
Jeg har en Nas kørende med noget squeeze center på, har en WDTV til film, og en squeezeboxBoom på børneværelset.
Er dette setup totalt langt væk fra hvad der er "almindeligt"?
Jeg har dog kigget lidt på den nye ASUS EeeTop ET2010PNT
Hvis den ellers har digital lyd udgang, og hdmi output, ville den supplere mit hjem næsten perfekt.
Med kabel trukket til husalteret, vil den kunne bruges som filmafspiller (så kan ungerne slås om WDTV), og som squeezebox softwareplayer, som squeezebox jukebox, og med touch funktioner osv vil den i det daglige kunne stå med familiens kalender aktiv, og bruges til at læse email, bladre opskrifter osv.
|
 |
Boosterx
Bruger
Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 19:59 |
madslundt
Der findes extendere der kan afspille TS-filer eksempelvis WD tv live, jeg har ikke selv prøvet den men ifølge specifikationerne skulle den virke.
|
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 20:02 |
Boosterx skrev:
madslundt
Der findes extendere der kan afspille TS-filer eksempelvis WD tv live, jeg har ikke selv prøvet den men ifølge specifikationerne skulle den virke.
|
Lad nu for guds skyld være med at blande begreberne Extendere sammen med Medieafspillere. Det er 2 vidt forskellige ting.
Edit : Desuden er det meget få Medieafspillere, der f.eks kan klare DVB undertekster.
Redigeret af confused - 07-Marts-2010 kl. 20:03
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:51 |
Grung skrev:
Jeg har optaget 1 gang siden jul, og regner ikke med at behovet stiger vanvittigt. Jeg ville aldrig kunne overbevise konen om at hun skulle tænde en pc eller skifte over på noget hdmi input bare for at se tv (og have muligheden for pause osv) |
For at være en lille smule provokerende, så vil jeg påstå at du ikke har lavet det ordentligt. Jeg bruger aldrig den indbyggede tuner i vores tv. Når der skal ses tv (eller film og lign.) så trykker kæresten på "on" knappen på mce-remoten. Via IR-blaster så tændes tv'et og skifter automatisk til det rigtige input. Herefter er der adgang til alle medier, inkl Livetv og optager tv. Det eneste der ikke kører over HTPC'en er spil (som klares med en Xbox og en Wii).
For mig giver HTPC'en den ultimate frihed til at se det jeg vil, når jeg selv vil det. I modsætning til jer så ser vi aldrig live-tv længere. Alt er enten optaget eller som minimum tidsforskudt. De serier vi følger med i - inkl. programmer som X-factor, Idols, Paradise (som kæresten ser, selvom det til tider kan være underholdende at høre det lort de lukker ud) mm. som jo ikke kan betegnes som rigtige serier - er sat til automatisk at optage. Til film har jeg en dynamisk liste over alle de film der vises de næste to uger, og kan sætte dem til at optage som jeg vil. Nyheder og lign. er også sat til at blive optaget. På den måde kan vi se præcis det vi gerne vil se, på et hvilket som helst tidspunkt, på et hvilket som helst tv (vi har kun 2, men i andre hjem kunne det være langt flere). Fodboldkampe (når jeg sidder og ser dem alene, ikke sammen med vennerne fx.) sætter jeg også til at optage, og så starter jeg gerne med at se dem efter ca 30 minutter. Så kan jeg spole forbi halvlegen, og spole hen over kedelige passager hvis jeg får lyst.
Jeg kan ikke forestille mig at gå tilbage til den gammeldags løsning hvor jeg er afhængig af at se ting når kanalerne bestemmer at de vises - og være indlagt til at skulle sidde og kigge på reklamer. Nu kan jeg spole lige forbi dem som jeg har lyst.
Det er to vidt forskellige indgangsvinkler til det at se tv og to forskellige måder at betragte tv-kiggeri på. Jeg ved godt hvad jeg foretrækker, men det kommer så også med den pris at det er et system der kræver en smule i indkøb (set i forhold til at alle tv idag jo har en DVB-C tuner og derfor kan vise det digitale signal til de fleste mennesker) og det kræver noget tid at sætte op og sætte sig ind i hvis det skal være rigtigt godt. Der er stadig masser af ting som jeg ville forbedre hvis jeg havde tid, plads og penge til det, men det system jeg har brygget sammen nu fungerer fremragende, og kæresten kan finde ud af det uden at jeg har skullet bruge de store armbevægelser.
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:12 |
Jeg bruger mit mediecenter på nøjagtig samme måde som Jonaskp. Og jeg bruger det udelukkende som pvr / "tv" - alt er forskudt eller optaget.
Nuvel xfactor bliver set direkte, så man kan stemme, men ellers.....
Grung : Du spørger til om dit setup er ualmindeligt - det eneste sikre omkring mediecentre, er at vi har vidt forskellige behov og måder at gøre tingene på. Det er jo det fede ved et mediecenter, at vi kan gøre nøjagtig som vi lyster 
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
madslundt
Bruger
|
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:49 |
Det er præcis mine behov som der bliver talt om der!! Hvordan lyder dit setup jonaskp? og du snakker om en dynamisk liste over film der kommer. Hvad vil det helt præcis sige og hvordan får man fat i sådan en?
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2412
|
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 00:27 |
Grung skrev:
Har alle andre end mig et vildt behov for at optage 700 kanaler samtidig med de ser nogle andre, eller er det bare kun dem der skriver? |
Behov og behov, det er så meget sagt, det er mere noget der udvikler sig hen ad vejen.. Dengang jeg fik videobåndoptager var det noget med at finde bånd med ledig plads, taste klokkeslet ind fra tv-programmet i avisen og den slags. Det var fantastisk at kunen optage, men hånden på hjertet fik jeg max optaget 2-3 ting om ugen, primært fordi jeg skulle bøvle med at finde videobånd med plads på og tænker over hvad jeg ville overspille. Så fik jeg harddiskrecorder og det satte skub i tingene. Ikke mere pis med videobånd, det var bare at programmere optagelserne ind og se dem en dag jeg fik tid. Det var dog stadig noget med at checke tv-programmet og dytte tiderne ind via remoten. Hvis ting skulle lagres mere permanent eller fodboldkampen skulle lånes ud til kollegaen, så foregik det på dvd skiver til 1-2 kroner stykket købt i Tyskland, nemt og bekvemt og ikke noget med at spole videobånd tilbage.. Nu hvor jeg så har fået skruet en htpc sammen er det blevet endnu nemmere. Den giver mig en lækker webside med alt hvad der kommer af programmer og jeg kan bare klikke med musen og bestille det jeg vil have optaget. Ved serier og den slags klikker jeg bare på "rerun" knappen, så napper den alt hvad der kommer af afsnit. Ikke længere bøvl med at læse tv program og manuelt føre det over i optageren ved at taste kanal og klokkeslet ind, nu peger jeg bare med musen direkte i programoversigten og så er den skid slået.. Så ja, nu optager jeg en hel masse programmer. Det er drøn nemt. Jeg ved ikke om jeg vil sige jeg har behov for alle programmerne, men når nu jeg nærmest ikke skal løfte en finger for det, hvorfor så ikke?? Et par klik og den napper en masse afsnit af Sam's Bar, et par klik mere og den napper en bunke afsnit af Hill Street Blues. Den hentede også en masse Futurama, men det var ikke så skægt som jeg huskede det, så dem slettede jeg igen. Jeg har ikke behov for at optage 700 kanaler, men når nu det er så nemt, hvorfor så ikke bare nappe alt der har interesse og alt der muligvis er noget?
Grung skrev:
Jeg har optaget 1 gang siden jul, og regner ikke med at behovet stiger vanvittigt. Jeg ville aldrig kunne overbevise konen om at hun skulle tænde en pc eller skifte over på noget hdmi input bare for at se tv (og have muligheden for pause osv), så de fleste af de mediecenter ting der diskuteres her er skudt langt over målet for mig. Jeg har dvb-c tuner i de tv jeg har, så alle kan se hvad de vil i alle rum.
|
Din kone er vant til at bruge en video, ikk? Det behøver ikke være anderledes med en htpc. Hun tænder for tv'et hvis hun vil glo flimmer og trykker på kanalvælgeren til videoen/harddiskrecorderen hvis hun vil optage et eller andet eller se Melrose Place fra i lørdags. Det kan gøres præcis på samme måde med en htpc. Et tv der virker som altid, der kan zappes rundt som hun plejer og når hun så vil se "video" klikker hun på knappen til htpc'en og opdager at den har samtlige afsnit af Melrose Place, samtlige afsnit af Livvagterne og samtlige afsnit af X-factor klar til hende. Hun har ikke engang bedt om at få dem optaget, din htpc har bare en gang for alle fået at vide at hun synes de programmer er fede og så henter den dem hjem til hende. Lur mig om ikke hun ret hurtigt holder næsten op med at se live tv når nu htpc'en altid har et eller andet fedt på lager? Det fede ved en htpc (efter min mening) er at du kan fortælle den om dine interesser og så sørger den for altid at fylde lageret op med udsendelser der interesserer dig. Det du ikke gider alligevel kyler du bare ud. Slut med at vente på klokken bliver 19.30 så du kan se tv-avisen, din htpc hentede nyhederne omkring frokost så de var klar til du fik lyst og du kan spole over det om Grethe Sønck der rager dig en fjer..
Redigeret af strandvasker - 08-Marts-2010 kl. 00:30
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 00:37 |
Mit setup er lidt specielt. Jeg har tidligere brugt MediaPortals TVserver som backend til mine optagelser, men er nu gået væk fra det. Jeg har skiftet TVserver ud med ForTheRecords tuner/recorder del, som pt er i alpha-version. Grunden er at jeg synes at TVserver virker meget uoverskueligt og voldsomt, set i forhold til hvad det egentligt er det skal: nemlig optage tv og streame LiveTV til klienter. Jeg har samtidigt oplevet en del database problemer der flere gange har resulteret i at hele min TVserver installation nærmest har "nulstillet" sig selv hvor jeg så skal starte forfra. Granted, jeg roder en hel del med det, så noget af det kan skyldes egne fejl. Jeg har i meget lang tid brugt ForTheRecord som scheduler. Groft sagt så ligger den sig imellem TVserver og MediaPortal GUI og håndterer alle optagelserne. Den er langt mere avanceret end TVserver, især når det drejer sig om serieoptagelser, prioritering af schedules mm. En feature som alene kunne have gjort at jeg var skiftet, var også at alle optagelser per default fungerer som "Record around time" og ikke "record excactly on time". Dvs. hvis jeg har en serie der kører hver onsdag aften, så kunne TVserver godt finde ud af at optage den, men hvis den første episode blev sendt kl 21.30, så vil alle andre episoder også blive optaget 21.30 - uagtet om de bliver sendt på et andet tidspunkt eller ej. Dette kan ForTheRecord sagtens håndtere, så længe det er nået at blive opdateret i EPG'en. Om TVserver kan finde ud af dette nu, ved jeg ikke, men der er så mange andre ting i ForTheRecord som jeg er blevet afhængig af så jeg ikke skifter tilbage. De begyndte så at arbejde på deres egen optager (pt kaldet Argus), så de helt kunne undgå TVserver. Omkring Alpha 5 (i december sidste år) hoppede jeg med og siden Alpha 6 har jeg kun brugt den, uden nogen som helst problemer. For mig virker Argus til at være langt mere stabil end TVserver er, selvom selve udviklingen kun har varet i under 1 år. Argus er indtil videre kun tilgængeligt hvis man donerer til ForTheRecord.
Det var den lange udgave. Kort fortalt:
Jeg har en dedikeret server med ForTheRecord Tuner/recorder som håndterer optagelser og streaming af LiveTV. MediaPortal fungerer som GUI klient på de to maskiner der står ved vores to tv.
Med hensyn til den dynamiske liste, så er det et "trick" som ForTheRecord kan. Som alternativ til en "Recording" så kan man også schedule en "Suggestion". Du sætter nogle parametre ud fra EPG'en (genre, episode nummer, beskrivelse, instruktør, skuespillere mm.) og den laver så en liste som passer. Jeg har så fx. en liste der viser mig alle upcoming programmer som matcher genrene "Film" og "Movies". Jeg har en anden liste som viser mig alle programmer der matcher: Genre=TV-serie, episode=1, description=NOT dokumentar. Oversat så giver den mig en liste over alle TV-serier hvor de viser afsnit 1, dog ikke hvis beskrivelsen indeholder "dokumentar" (fordi dokumentar udsendelser i flere afsnit tit i EPG kategoriseres som en tv-serie og derfor ellers ville komme med). Det er min måde at holde øje med om der starter nogle nye serier, eller om de starter genudsendelse af nogle gamle helt fra afsnit 1.
Jeg kunne også have lavet ovenstående som regulere optagelser, men det er langtfra alle de film som der vises jeg gider se, og det samme med serierne. NU nøjes jeg med at kigge et par gange om ugen og så fanger jeg det meste.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 00:49 |
Jonas!
Godt jeg bruger DVBViewer og Recording Service. Kan godt være den af og til optager for meget, men så er vi jo velsignet med Shift+Del
Men det der du har gang i ser altså noget kompliceret ud
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
madslundt
Bruger
|
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 00:56 |
Hmm.. ja det lød nu som en ordentlig omgang! Tror jeg beholder DVBviewer og ser om det kan tilfredsstille mine behov, men fedt at du kan finde ud af det (Y) og at du gad tage dig tid og introducere det :)
strandvasker skrev:
Det fede ved en htpc (efter min mening) er at du kan fortælle den om dine interesser og så sørger den for altid at fylde lageret op med udsendelser der interesserer dig. Det du ikke gider alligevel kyler du bare ud. Slut med at vente på klokken bliver 19.30 så du kan se tv-avisen, din htpc hentede nyhederne omkring frokost så de var klar til du fik lyst og du kan spole over det om Grethe Sønck der rager dig en fjer..
|
Hvordan mener du med at man kan fortælle den ens interesser?
Lige for at komme med det sidste. Synes nemlig at epg'en i dvbviewer er meget kort og fortæller jo næsten ikke noget om programmet. Er det muligt at tilføje en anden, og i det tilfælde hvilken?
Redigeret af madslundt - 08-Marts-2010 kl. 01:18
|
 |