madslundt skrev:
Hvordan mener du med at man kan fortælle den ens interesser?
Lige for at komme med det sidste. Synes nemlig at epg'en i dvbviewer er meget kort og fortæller jo næsten ikke noget om programmet. Er det muligt at tilføje en anden, og i det tilfælde hvilken?
|
Jeg er ikke stor fan af DVBViewer, men jeg synes deres Recording Service program er kanon. Recording Service er et separat program du kan hente på DVBViewers hjemmeside og det kører 99% uafhængigt af DVBViewer, den 1% er at du redigerer de kanaler Recording Service tilbyder dig via DVBViewers Channel Editor.
Jeg synes personligt DVBViewer er bøvlet og rodet. Jeg synes OSD menuen er grim og indeholder en masse jeg ikke har brug for. Hvis jeg bruger DVBViewer uden OSD så egner den sig ikke rigtigt til at blive vist på et TV (efter min mening). Så jeg downloadede DVBViewers Recording Service istedet, installerede det og har stortset ikke haft DVBViewer tændt siden, bortset fra da jeg ville redigere Recording Service's kanalliste.
Hvis ikke du har prøvet Recording Service endnu, så hent det på DVBViewers hjemmeside og prøv det af så vi snakker om det samme..

Det bringer mig til punktet med at fortælle htpc'en om mine interesser. Recording Service skovler EPG signaler hjem for ca. en uge frem i tiden. Den samler hele molevitten og præsenterer mig for en nydelig og overskuelig webside hvor jeg kan se et komplet TV program for de kanaler jeg har mulighed for at se. Ved hjælp af DVBViewers kanal editor har jeg fjernet de kanaler jeg er ligeglad med og sorteret resten så dem jeg bruger mest ligger øverst.
Jeg kigger på TV programmet på websiden og tænker "Uh, Topgear, det er spas", klikker på programmet, klikker på reruns og herefter spæner Recording Service ugens EPG igennem og lægger samtlige afsnit af Topgear til download. Jeg skal altså ikke spekulere på hvilke dage og tidspunkter programmet kommer på, jeg skal bare klikke at det har min interesse. På samme måde har jeg fortalt min Recording Service at jeg er til Krabbefiskere, Sams Bar, Hill Street Blues og forskellige andre ting, og den sørger så for at finde og optage programmerne for mig.
Når jeg så vil glo lidt flimmer til min aftensmad ligger der 4 afsnit af Topgear, 6 Sams Bar, en gang krabbefiskere og noget Hill Street. Jeg skal altså ikke sidde og zappe rundt mellem 50 kanaler og håbe på der er et eller andet interessant jeg kan se mens jeg gumler, afbrudt af irriterende rekvalme pauser og den slags, jeg vælger bare en udsendelse fra lageret og spoler hen over ting som rekvalmer og kedelige perioder. Det er både nemt og vanedanende..