recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediecenter til hele huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmediecenter til hele huset

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:

hmm, jeg ville bygge en HTPC til stuen med win7, den skal så indeholde ex antal tuner kort.
Så ville jeg bare sætte linksys extendere op i diverse rum, de koster kun 500 kr. stykket og fungere fuldstændigt som en komplet MCE

De er en smugle langsommere, men de køre fint til mit behov.

Kan du afvikle DR HD eller nogen anden HD kanal på dem du har? Det kan mine ikke Cry, hvilket er den primære grund til at de er på vej ud.

/Iver
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Hvordan mener du med at man kan fortælle den ens interesser?

Lige for at komme med det sidste. Synes nemlig at epg'en i dvbviewer er meget kort og fortæller jo næsten ikke noget om programmet. Er det muligt at tilføje en anden, og i det tilfælde hvilken?

Jeg er ikke stor fan af DVBViewer, men jeg synes deres Recording Service program er kanon. Recording Service er et separat program du kan hente på DVBViewers hjemmeside og det kører 99% uafhængigt af DVBViewer, den 1% er at du redigerer de kanaler Recording Service tilbyder dig via DVBViewers Channel Editor.

Jeg synes personligt DVBViewer er bøvlet og rodet. Jeg synes OSD menuen er grim og indeholder en masse jeg ikke har brug for. Hvis jeg bruger DVBViewer uden OSD så egner den sig ikke rigtigt til at blive vist på et TV (efter min mening). Så jeg downloadede DVBViewers Recording Service istedet, installerede det og har stortset ikke haft DVBViewer tændt siden, bortset fra da jeg ville redigere Recording Service's kanalliste.

Hvis ikke du har prøvet Recording Service endnu, så hent det på DVBViewers hjemmeside og prøv det af så vi snakker om det samme.. LOL

Det bringer mig til punktet med at fortælle htpc'en om mine interesser. Recording Service skovler EPG signaler hjem for ca. en uge frem i tiden. Den samler hele molevitten og præsenterer mig for en nydelig og overskuelig webside hvor jeg kan se et komplet TV program for de kanaler jeg har mulighed for at se. Ved hjælp af DVBViewers kanal editor har jeg fjernet de kanaler jeg er ligeglad med og sorteret resten så dem jeg bruger mest ligger øverst.

Jeg kigger på TV programmet på websiden og tænker "Uh, Topgear, det er spas", klikker på programmet, klikker på reruns og herefter spæner Recording Service ugens EPG igennem og lægger samtlige afsnit af Topgear til download. Jeg skal altså ikke spekulere på hvilke dage og tidspunkter programmet kommer på, jeg skal bare klikke at det har min interesse. På samme måde har jeg fortalt min Recording Service at jeg er til Krabbefiskere, Sams Bar, Hill Street Blues og forskellige andre ting, og den sørger så for at finde og optage programmerne for mig.

Når jeg så vil glo lidt flimmer til min aftensmad ligger der 4 afsnit af Topgear, 6 Sams Bar, en gang krabbefiskere og noget Hill Street. Jeg skal altså ikke sidde og zappe rundt mellem 50 kanaler og håbe på der er et eller andet interessant jeg kan se mens jeg gumler, afbrudt af irriterende rekvalme pauser og den slags, jeg vælger bare en udsendelse fra lageret og spoler hen over ting som rekvalmer og kedelige perioder. Det er både nemt og vanedanende.. Smile
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:39
Ja det lyder godt nok smart. Har også installeret DVB recording service og er også RIGTIG glad for det. Det eneste problem er EPG'en! Jeg synes ikke den skriver info nok om programmet og ville høre om man kunne sætte en anden EPG ind med noget mere info? og hvordan?

Men hvis du optager alle de afsnit, må det da fylde godt på harddisken, men så kan jeg forstå at du sletter dem efter du har set dem. For et afsnit på en times tid fylder jo næsten 2 gb.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:43
Prøv OnTVs EPG (www.ontv.dk). Fungerer fantastisk.

Med hensyn til grimt OSD så prøv Mediastream skinnet. Har fjernet de ting jeg ikke bruger som fx Previsning, Mosaic previsning og HTPC og flyttet "Film" fra HTPC til hovedmenuen. Fungerer fantastisk og kæresten finder det også super overskueligt.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:54
Findes der andre end onTVs epg? For kan se det koster penge og synes allerede jeg har smidt rigeligt ud til programmer osv. 

Det vil jeg prøve :) tak..
EDIT:
  Hvor finder du det skin? Jeg kan ikke finde det inde på DVBviewer.com

Redigeret af madslundt - 08-Marts-2010 kl. 14:38
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:50
Skin finder du på http://www.dvbviewer.com/members/ eller her
http://de.dvbviewer.tv/wiki/OSD_%28Plugins%29#OSD_Skins_f.C3.BCr_DVBViewer_Pro

Bruger selv XIC3HDG i blå version

Redigeret af Benu - 08-Marts-2010 kl. 15:19
Den Ben
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 16:25
Det må være mit behov der er lidt specielt så, da jeg stort set aldrig ser tv serier og andet gejl, eller også er jeg blevet for gammel.

Hvis konen går glip af et afsnit af Melrose Place, så fred være med det, så slipper jeg for hun ser det en anden dagSmile

Problemet kommer nok til at kredse omkring pc'en der skal være tændt.  Alt bliver slukket på kontakten på vægen om natten, så bare det at der er en boottid på pc'en når det hele skal op at køre igen vil give mig problemer.

I den sidste ende afhænger meget af det også af økonomi, og hvad jeg reelt får for pengene, og hvor meget bøvl det giver. Jeg har rodet med htpc, men det er et par år siden og meget er sket siden.

Men med Asus touch pc'en ville jeg med 1 boks kunne løse en masse opgaver på en gang, og så begynder det at være interessant, og så ville jeg nok også knalde en dvb-c tuner i den for at kunne afskaffe den gamle harddisk optager. Så mangler jeg bare den også kommer til salg.

Så kan det jo være når det hele kører at der opstår et nyt behov for at optage, og så er der masser af inspiration i denne og andre tråde, medmindre selvfølgelig jeg har skiftet tv ud, og de alle har indbygget optage funktion til den tid.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jonas!
Godt jeg bruger DVBViewer og Recording Service. Kan godt være den af og til optager for meget, men så er vi jo velsignet med Shift+Del
Men det der du har gang i ser altså noget kompliceret ud

Det var også derfor at jeg skrev at jeg jo også bare kunne have lavet det som en schedule der optager alt, men det er vildt overkill for mig da jeg ikke ville se bare 25% af det jeg optog på den måde. Så muligheden er der skam også i FTR for at optage alt, jeg synes bare at "suggestions" virker bedre for mig til lige dette. Jeg synes nu ikke den del med listen over film lyder så kompliceret - måske forklarede jeg det bare dårligt, for det er i grunden utroligt simpelt.

Med hensyn til brug af FTR så er det stadig Alpha og det er derfor som sådan ikke noget jeg vil anbefale andre (medmindre man virkeligt er indstillet på at skulle rode med det). Det har hos mig kørt klippestabilt med optagelser, men selve opsætningen er en smule bøvlet og en ting som DVB-EPG grabbing er først kommet med i den nyeste version (alpha 10) som blev released her i weekenden. Der bliver dog arbejdet meget ihærdigt på det og man kan vel heller ikke forlange mere af software på alpha-stadie.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 19:51
Har nu fået sat det hele op osv :) MEN... jeg oplever et problem ved optagelser og som jeg håber at kunne få hjælp til
Det er nemlig sådan at når den optager serier, så optager den det hver gang det kommer i tv, også genudsendelserne. Så f.eks according to jim, som kommer 2x mandag til fredag hvor den ene er en genudsendelse.
Mandag kommer: afsnit 1 og 2
Tirsdag kommer: afsnit 2 og 3
osv.
Det vil altså sige i eksemplet optager den afsnit 2, to gange... Er der en måde hvor på man kan programmere den til kun at optage nye afsnit? 
Det skal siges at EPG'en skriver serie afsnit nummer på serien, så man må næsten kunne give den besked på kun at optage en af hver.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu