|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Davni ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 21-Juli-2006 kl. 11:34 |
Hej. Har et hjemmebygget mediecenter hvor jeg indtil nu har kørt med en computer fladskærm via pc/vga. Igår fik jeg så endelig mit Sony 46" LCD tv som har HDMI indgang, mit onboard grafikkort har DVI udgang, så havde købt mig et kabel med DVI i den ene ende og HDMI i den anden. Men kunne ikke få noget skærm billede frem på tv'et. Prøvede med VGA kablet uden problmer. Hvad gør jeg forkert? Mangler jeg noget? Og hvor stor kvalitetsforskel er der egentlig fra VGA til DVI/HDMI? |
|
![]() |
|
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
du skal være opmærksom på at der findes forskellige DVI kabler: http://www.av-connection.com/?GroupID=74&ClassID=167 Det du skal have et er DVI-D kabel, idet at HDMI er fuldt digital. Endvidere skal dit grafikkort understøtte DVI-D (burde det gøre, men tjek selv stikkets udseende). Forskellen rent teknisk fra VGA/DVI er at VGA er analogt, mens DVI (hvis det er D typen), er digitalt. Rent visuelt er der ikke det helt store at hente (efter min mening, efter at have prøvet begge dele). En smule skarpere og en smule klare farver er i bedste fald forskellen... men det er minimalt. Jeg har selv et Sony V40A10E, og kan fint kører via DVI-HDMI -> så det virker fint nok, du skal blot finde den rette kombination af kabel og grafikkort Thomas |
|
![]() |
|
Davni ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Har desværre hverken kabel eller grafikkort lige i nærheden nu, men kan da huske at på mit grafikkort har det det der kryds med fire små huller omkring, på mit kabel er der kun; "-" Håber jeg har gjort det til at forstå |
|
![]() |
|
x-plicit ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hejsa...
Jeg havde (næsten) samme problem da jeg skulle få mit 32"LCD til at køre - du har højest sandssynligt muligheden for at vælge mellem forskellige AV-inputs på dit tv - prøv at kigge i manualen - normalt, skal man køre i opløsningen: 1280*720 for at billedet kan vises på HD-tv - ellers skal man vælge "PC-indgangen (VGA eller DVI) på tvet for at se mindre opløsninger. Kunne forestille mig at det var dér problemet ligger ;) |
|
Musik er ikke kun noget man lytter til - Det er en livsstil!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |