|
Mediecenter ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Oidipus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-September-2012 kl. 22:12 |
Hej, På forhånd undskyld, hvis det er det forkerte fora. Jeg har købt et 40" Samsung ES8005 Smart TV. Jeg vil have et mediecenter/server sat til den. (ikke købt endnu). Udfordringen, består i hvordan jeg får transportere indholdet (der primært består af film af forskellig oprindelse) til fjernsynet. Maskinen vil stå 15 meter fra tv'et (gemt væk i et andet rum, pga, WAF), der er installeret 2 stk netværkskabler, hvor det ene idag ikke benyttes, det andet leverer internet til tv'et. Jeg har eksperimenteret lidt med DLNA (via min macbook), men her kræves det ofte en transcodning af indholdet, hvilket medføre et ikke acceptabelt kvalitetstab. Har i nogle forslag til løsning af mit "problem". |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En boks ala WD TV Live eller tilsvarende sat til tv'et hvis ikke sådan et moderne tv har medieafspiller indbygget allerede?
|
|
![]() |
|
Michaelds ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Plex - hent app'en til TV'et, og hav Plex server på din NAS/HTPC.
Så slipper du for at have en boks af nogen art. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |