|
Mediecenter-PC og boxer: Hvordan? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er meget enig MCenterFreak, men det er ikke det han spørger om, og nogen gange skal man gøre sig erfaringerne selv.
DVB-Viewer har ikke høj WAF og giver ikke samme muligheder for "en ring skal herske over dem alle" (et mediecenter der har alt i et), som de øvrige gør det. Jeg savner stadig for alvor et program der kan afspille/pause/optage tv(EPG), afspille film/musik/billeder fra harddisk, afspille film/musik/billeder fra cd/dvd/blueray samt streame indfold til tablets, smartphones og computerenheder. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Det kan DVBViewer/Recording Service Du skal opsætte de virtuelle stier til billeder/film/musik under indstillinger. Du kan endvidere bruge din iPad/iPhone/PC som klienter op mod Recording Service Installerer du et godt Skin, som f.eks. XBMC skinnet kan det blive helt hæderligt |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Sorry jeg lige bryder ind. Hvor har du fundet XBMC skin til DVBViewer MCenterFreak? Er så småt ved at finde ud af den optimale løsning vha. XBMC og DVBViewer som klient (ikke PVR versionen af DVBViewer).
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Ligger på DVBViewer.tv, under skins, de sidste 2 (forskellige opløsninger) |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Tak for det :)
|
||
![]() |
||
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
|
Sidst jeg legede med DVB-viewer der kunne den ikke hente metadata og billeder på film, serier og album, men kun fremvise en filliste. Den kunne ikke sorterer efter genre og lignende. Med 750+ film så harddisken bliver det nemt en noget uoverskuelig oplevelse at browse sig igennem de forskellige film.
Man kan naturligvis selv oprette genremapper eller lignende, men så kan filmene ikke optræde under flere genre og andre gener. DVB-viewer er fantastisk til tv-delen, men umiddelbart ikke til htpc-delen. |
||
![]() |
||
|
Det har du nok ret i ![]() |
||
||
![]() |
||
obc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2010 Status: Offline Point: 7 |
|
Tusind tak for hjælpen til alle! Der er virkelig mange vidende mennesker i dette forum, og generelt.
Jeg vil kigge nærmere på DVBlink. Det kan jo selvfølgelig blive så kompliceret alt sammen, at jeg vil foretrække at få familien til at bruge DVBviewer; men foreløbig er WAF (og KAF ![]() |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Jeg er ved at lægge an til mediacenter der hjemme. Nogen af de dvb-t2 kort. Understøtter de 5.1 lyd fra dr pg tv2
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
T-duck - du har vist fået det kedelige svar i din egen tråd nu omkring HD-boxer og computere. Det er absolut en kedelig tid for "htpc" folket hvis man skal have TV med ind over. den eneste "lette" løsning er næsten kun yousee kabel. (alternativt satellit) waoo og fiber generelt skal man virkelig sondere terrænet først inden man begiver sig i deres løsning da det er helt op til udbyderen hvordan de vælger at tilbyde løsningen. og du kan let gå galt i byen.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
ja - ordet "bugger" kommer så nok frem på et tidspunkt desværre.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |