recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter-PC og boxer: Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter-PC og boxer: Hvordan?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 14:42
Jeg er meget enig MCenterFreak, men det er ikke det han spørger om, og nogen gange skal man gøre sig erfaringerne selv.

DVB-Viewer har ikke høj WAF og giver ikke samme muligheder for "en ring skal herske over dem alle" (et mediecenter der har alt i et), som de øvrige gør det.

Jeg savner stadig for alvor et program der kan afspille/pause/optage tv(EPG), afspille film/musik/billeder fra harddisk, afspille film/musik/billeder fra cd/dvd/blueray samt streame indfold til tablets, smartphones og computerenheder.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af sirvival3 sirvival3 skrev:

Jeg savner stadig for alvor et program der kan afspille/pause/optage tv(EPG), afspille film/musik/billeder fra harddisk, afspille film/musik/billeder fra cd/dvd/blueray samt streame indfold til tablets, smartphones og computerenheder.

Det kan DVBViewer/Recording Service
Du skal opsætte de virtuelle stier til billeder/film/musik under indstillinger.
Du kan endvidere bruge din iPad/iPhone/PC som klienter op mod Recording Service
Installerer du et godt Skin, som f.eks. XBMC skinnet kan det blive helt hæderligt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det kan DVBViewer/Recording Service
Du skal opsætte de virtuelle stier til billeder/film/musik under indstillinger.
Du kan endvidere bruge din iPad/iPhone/PC som klienter op mod Recording Service
Installerer du et godt Skin, som f.eks. XBMC skinnet kan det blive helt hæderligt
Sorry jeg lige bryder ind. Hvor har du fundet XBMC skin til DVBViewer MCenterFreak? Er så småt ved at finde ud af den optimale løsning vha. XBMC og DVBViewer som klient (ikke PVR versionen af DVBViewer).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Sorry jeg lige bryder ind. Hvor har du fundet XBMC skin til DVBViewer MCenterFreak?

Ligger på DVBViewer.tv, under skins, de sidste 2 (forskellige opløsninger)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Sorry jeg lige bryder ind. Hvor har du fundet XBMC skin til DVBViewer MCenterFreak?

Ligger på DVBViewer.tv, under skins, de sidste 2 (forskellige opløsninger)
Tak for det :)
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 18:05
Sidst jeg legede med DVB-viewer der kunne den ikke hente metadata og billeder på film, serier og album, men kun fremvise en filliste. Den kunne ikke sorterer efter genre og lignende. Med 750+ film så harddisken bliver det nemt en noget uoverskuelig oplevelse at browse sig igennem de forskellige film.
Man kan naturligvis selv oprette genremapper eller lignende, men så kan filmene ikke optræde under flere genre og andre gener.
DVB-viewer er fantastisk til tv-delen, men umiddelbart ikke til htpc-delen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 18:20

Sidst jeg legede med DVB-viewer der kunne den ikke hente metadata og billeder på film, serier og album, men kun fremvise en filliste. Den kunne ikke sorterer efter genre og lignende. Med 750+ film så harddisken bliver det nemt en noget uoverskuelig oplevelse at browse sig igennem de forskellige film.
Man kan naturligvis selv oprette genremapper eller lignende, men så kan filmene ikke optræde under flere genre og andre gener.
DVB-viewer er fantastisk til tv-delen, men umiddelbart ikke til htpc-delen.

Det har du nok ret i
Til top
obc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2010
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér obc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:27
Tusind tak for hjælpen til alle! Der er virkelig mange vidende mennesker i dette forum, og generelt.

Jeg vil kigge nærmere på DVBlink. Det kan jo selvfølgelig blive så kompliceret alt sammen, at jeg vil foretrække at få familien til at bruge DVBviewer; men foreløbig er WAF (og KAF Smile ) vigtigere. Min juleferie fik jo spoleret returretten på Hauppauge modulet; helt min egen fejl.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2014 kl. 22:14
Jeg er ved at lægge an til mediacenter der hjemme. Nogen af de dvb-t2 kort. Understøtter de 5.1 lyd fra dr pg tv2
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 15:06
T-duck - du har vist fået det kedelige svar i din egen tråd nu omkring HD-boxer og computere. Det er absolut en kedelig tid for "htpc" folket hvis man skal have TV med ind over. den eneste "lette" løsning er næsten kun yousee kabel. (alternativt satellit) waoo og fiber generelt skal man virkelig sondere terrænet først inden man begiver sig i deres løsning da det er helt op til udbyderen hvordan de vælger at tilbyde løsningen. og du kan let gå galt i byen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

T-duck - du har vist fået det kedelige svar i din egen tråd nu omkring HD-boxer og computere. Det er absolut en kedelig tid for "htpc" folket hvis man skal have TV med ind over. den eneste "lette" løsning er næsten kun yousee kabel. (alternativt satellit) waoo og fiber generelt skal man virkelig sondere terrænet først inden man begiver sig i deres løsning da det er helt op til udbyderen hvordan de vælger at tilbyde løsningen. og du kan let gå galt i byen.

ja det fik jeg. Nu bor jeg på landet hvor vi enten har waoo satellit elle fiber
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 18:51
ja - ordet "bugger" kommer så nok frem på et tidspunkt desværre.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu