recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecentre i Ekstra Bladet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecentre i Ekstra Bladet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecentre i Ekstra Bladet
    Sendt: 23-Januar-2007 kl. 11:14

Ekstra Bladet bringer i dag Gears anmeldelse af Mediecentre, med mediecentre fra Amitec, Zitec, Medion, SHG og Acer.

Det er den vanlige overfladiske stil, men mon ikke det er den riftige vinder?

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Westermanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:53

Er der mon nogle der ved om grunden til Acer'ens dårlige placering, er fordi de har brugt de tidlige tv tuner drivere, som der var så mange problemer med. Isåfald er det en utrolig overfladisk og usaglig anmeldelse. Eller er Idea500 bare en skod maskine ?

Nogle der kan oplyse om 510eren er ligeså ?

Redigeret af Westermanden - 23-Januar-2007 kl. 12:53
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:12
Har også set anmeldelsen på eb.dk  - intet nævnt om det vigtige CPU valg - kun at enkelte modeller støjer voldsomt. De sammenligner maskiner til mellem 7500 og 14.000 (der er trodsalt forskel på hardware og sammensætning inkl. antal og type/model af TV-tunere m.v.)

Alle maskiner bringer dig fra A til B - men til meget forskellig pris og oplevelse.
EB burde vide bedre eller i det mindste bare gøre deres journalistiske arbejde meget bedre. (dvs. efterse hvad Gear har rodet med af aktuelle eller out-datede maskiner)

Dvs. voldsomt overfladisk samtidig med at de godt ved at Acer 510 er på vej - eller rettere er allerede ude på markedet og kun koster en brøk-del mere end 500'eren.

Acer 510'eren leveres med Core 2Duo 64 bits CPU samt et Nvidia 7600 grafikkort (hertil Vista-kupon) - hvilket tilsammen løser en hel del 'problemer'. Min erfaring med Acer 510 er lige begyndt - den virker nemt og fint out-of-the-box og performer fint.

Redigeret af espersen - 23-Januar-2007 kl. 13:32
;o)
Til top
Westermanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 16:18

Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

Acer 510'eren leveres med Core 2Duo 64 bits CPU samt et Nvidia 7600 grafikkort (hertil Vista-kupon) - hvilket tilsammen løser en hel del 'problemer'. Min erfaring med Acer 510 er lige begyndt - den virker nemt og fint out-of-the-box og performer fint.

Det lyder rigtig godt. Regner med at købe 510eren snarest. Hvilken skærm bruger du ? Har tænkt lidt på, at købe en Pioneer 507 plasma .

Nogle der har det samme setup og kan sig god for det ? Skal mest bruges til dvd film, optage tv mv. og som mp3 jukebox.

Redigeret af Westermanden - 23-Januar-2007 kl. 16:19
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 08:40
Skærm er vores udemærkede CRT-skærm 
 - men til bredformat-film er det jo lidt outdated efterhånden (ift visning samt at tilpasse 510'eren på et gnidret CRT-skærmbillede)
- jeg låner en projektor en gang i mellem i stedet til en filmaften
;o)
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 09:29

Hej Espersen,

Bruger du 510'eren til DVB-T eller analog modtagelse af tv signal?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 10:49
Analog - fandt ingen kanaler via DVB-T, hvilket kan skyldes vores antenne - men er ikke undersøgt nærmere.
;o)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 13:03

Nu skal man selvfølgelig passe på med at rakke ned på sine kollegiale skribenters værker. Men jeg tror at disse EB´s test/anmeldelser/artikler skal ses i lyset af manglende tid, lyst og plads til at gøre det korrekt.

Jeg synes det er ærgeligt med disse her "lyn-anmeldelser" når de tillader sig at komme frem til en konklution, og tilsyneladende ikke helt har tænkt over, hvad det er de roder med. Jeg kan f.eks godt frygte for de personer som investere 14.5K i en HFX, velvidende at der mangler en firewire port, blot for at opdage, at de ramler panden mod muren pga. manglende ram, og løber tør for harddisk plads konstant.

HFX er testens flotteste (smagsag), mest lydløse og dyreste maskine. Men det er også den maskine, hvor man kan sætte spørgsmålstegn ved, om den overhovdet lever op til forventningerne til forbruget med den fatale mængde ram og ikke mindst den meget kritisk lille harddisk.

Madsen: For dælen hvor er den dog flot og dyr din fine nye bil, Jensen! Men kan den også køre?
Jensen: Hul i det, bare hun ser godt ud!

Redigeret af Kandersen - 24-Januar-2007 kl. 13:04
Til top
Mediacowboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Nu skal man selvfølgelig passe på med at rakke ned på sine kollegiale skribenters værker. Men jeg tror at disse EB´s test/anmeldelser/artikler skal ses i lyset af manglende tid, lyst og plads til at gøre det korrekt.

Jeg synes det er ærgeligt med disse her "lyn-anmeldelser" når de tillader sig at komme frem til en konklution, og tilsyneladende ikke helt har tænkt over, hvad det er de roder med. Jeg kan f.eks godt frygte for de personer som investere 14.5K i en HFX, velvidende at der mangler en firewire port, blot for at opdage, at de ramler panden mod muren pga. manglende ram, og løber tør for harddisk plads konstant.

HFX er testens flotteste (smagsag), mest lydløse og dyreste maskine. Men det er også den maskine, hvor man kan sætte spørgsmålstegn ved, om den overhovdet lever op til forventningerne til forbruget med den fatale mængde ram og ikke mindst den meget kritisk lille harddisk.

Madsen: For dælen hvor er den dog flot og dyr din fine nye bil, Jensen! Men kan den også køre?
Jensen: Hul i det, bare hun ser godt ud!

Jeg mener ikke at det er et uoverskueligt problem at få Zitech til, at smide en ekstra klods RAM og en lidt større disk i hFX'en. Det lyder lidt som om, at Kandersen har set sig sur på alle andre maskiner end MediaCenter One.....

Som ejer af netop Zitechs hFX Mini kan jeg kun sige at maskinen er i supergod kvalitet, ekstremt støjsvag og frem for alt uden indbygget forstærker=frit valg mht. lyddelen (forøvrigt er det jo Tripath-forstærkermoduler der sidder i MediaCenter One og denne producent er gået i betalingsstandsning så hvad mon der sker med garantien...?)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 02:36
Oprindeligt skrevet af Mediacowboy Mediacowboy skrev:

Jeg mener ikke at det er et uoverskueligt problem at få Zitech til, at smide en ekstra klods RAM og en lidt større disk i hFX'en. Det lyder lidt som om, at Kandersen har set sig sur på alle andre maskiner end MediaCenter One.....

Forkert!
I min verden er man ikke en vinder, hvis man laver en maskine til 14K og spare på ram og harddisk. Så er man en klar taber, da det er to vitale dele for at kunne drive sin computer tilfredsstillende.

[QUOTE=Mediacowboy] (forøvrigt er det jo Tripath-forstærkermoduler der sidder i MediaCenter One og denne producent er gået i betalingsstandsning så hvad mon der sker med garantien...?)

Mig bekendt har EhomeVision styr på det. Jeg har dog svært ved at se hvad det har med EB´s test at gøre.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu