recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieportal fra medie-team
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedieportal fra medie-team

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: Medieportal fra medie-team
    Sendt: 13-Marts-2006 kl. 11:14

Efter at have downloaded ovennævnte er der selvfølgelig lidt startproblemer, som man løser stille og roligt. MP ser meget spændende ud. Jeg vil prøve MP pga kompabiliteten med Firedtv som MCE ikke har. MEN mht TV signal og epg er jeg ved at være blank

Under config osv, kan jeg under "Danmark" kun vælge Skanderborg, jeg ved ikke om det er ligemeget når man bor i Fr.Borg Amt ??

Der bliver fundet alle de kanaler jeg har (TDC stor pakke) men det er kun ganske få jeg kan se.

EPG finder INTET om nogle programmer.

Er der nogle der kan hjælpe her ??

Til top
bildirutan.se Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Sweden
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 14:03
Jag rekommenderar dig att söka igenom frekvenserna och inte välja den förvalda listan. Då skall du se att du nog få upp alla kanaler.
Jag driver Bild i Rutan Sverige så ta alltid mina inlägg med en nypa salt.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 14:33
Hardware-test.dk har skrevet en anmeldelse af Media Portal, og der nævnes det, at EPG opsætning kan være ret langhåret, hvis man ikke får det gjort rigtigt første gang.

Prøv at kigge på den anmeldelse.
Måske der også er mulighed for at spørge derinde.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
TorbenMP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 23:42

Hej ajaj

Teknikken ligger i:

-at få scannet kanalerne fra dit indgangssignal
-at få epg-grabbet de kanaler, du skal bruge
-dernæst at få koblet de 2 ovenstående "lister".

Jeg gjorde følgende:

Brugte o2grabber ww.o2design.se/o2grabber/ hvor du kan bare kan klikke de kanaler ud, du vil downloade. Download til tvguide.xml og henvis MP setup, under epg, til denne tvguide.xml fil.
Under channels startede jeg "importer fra tvguide" og herefter kommer alle kanalerne op. - og nu kan kanalerne ses under programguiden inde i Mp.
Alle kanalerne skal nu hver for sig "editeres" under channels til den rigtige kanal (frekvensen på dit antennenet). Så passer epg og kanalfrekvenser til hinanden.

Eller omvendt......du kan, som bildirutan.se foreslår, scanne frekvenser under opsætningen af tv-kortet. Nu får du så alle kanalerne op under "channels". Herefter skal du sikre dig at kanalerne hedder præcis det samme som i den dowloadede tvguide.xml fil (her kaldet display-name). Når du har gjort dette, "importerer du fra tvguide", og så passer kanalfrekvenser og epg sammen.

Ovenstående gælder hvis du får signaler direkte fra antenne eller kabelinput. Ikke hvis du får dem fra en satboks, selector eller lignende, hvor kanalskiftet skal på selve boksen! Dette kan dog også fint sættes op.

Jeg har ikke prøvet at sætte kanaler op som nævnt i hardwaretest.dk artiklen, men det er en meget fin artikel.

TorbenMP 

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af TorbenMP TorbenMP skrev:

Jeg har ikke prøvet at sætte kanaler op som nævnt i hardwaretest.dk artiklen, men det er en meget fin artikel.

Det skal måske lige nævnes at jeg heller ikke har prøvet på den måde der er nævnt i artiklen (eller på nogen anden måde for den sags skyld).

Jeg er kun i den indledende fase på vej til at give mig i kast med HTPC/mediacenter.

Jeg henviste blot til artiklen da jeg for nylig havde læst den, og huskede at der var nævnt eventuelle problemer med EPG, og det virkede for mig som om forfatteren vidste hvad han snakkede om.

Mvh Michael

Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 16:57

Hej alle, nu virker det

Artiklen og jeres inputs var fine. Gøres det hele i den rigtige rækkefølge som beskrevet, virker både tv kanaler og epg

Redigeret af ajaj - 11-April-2006 kl. 17:01
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu