|
Mediestreamer med lidt specifikke krav |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-August-2011 kl. 16:03 |
Jeg har nu leget med min Mede8er i et par uger og efterhånden er jeg begyndt at finde nogle småfejl, som nager mig lidt. Jeg streamer alle mine film fra en Synology NAS, hvor min MED400x mini blot henter film fra et shared katalog (dvs. ingen Samba, NFS eller lign.). Alle mine film er 1:1 BD-rips gemt som enten MKV eller BDMV, dog uden ekstramateriale (BD Lite) og kun med UK og DK lyspor plus alle undertekster.
Først og fremmest, så virker det til at MED400x har lidt problemer med musklerne, idet den ikke afspiller alle film lige glat. Inception er eksempelvis ikke helt god, hvor der tydeligvis er få for fps, dog uden at filmen decideret stopper eller hakker i det. Udseendet ligner lidt afspilning af 1080p24 på en non-1080p24 skærm (det er dog ikke problemet hér). Dernæst, så kan Mede8er ikke vise PGS undertekster i MKV-filer, dvs. jeg skal enten rippe til BDMV (hvilket afspilleren ikke kører ligeså glat som MKV) eller også skal jeg selv hive SRT-undertekster ud af filmen, hvilket tager tid. Med disse to primære anker forklaret, så er ønskelisten følgende: - Fejlfri afspilning via kablet LAN af 1080p film med høj bitrate (eks. Inception) - Mulighed for PGS undertekster i MKV-filer - Videowall ala den der findes i Mede8er (Yadis på Dune-afspillere har vist noget identisk?) - Hurtigt interface (Med400x er ret langsom), hvor en PS3 vel er det optimale? - IR styring (udelukker Boxee, som ellers var min favorit) - Bedre mulighed for sortering af sin "videowall" ville være fint. Mede8er sorterer kun på mappestrukturen. - Diskret størrelse, som gerne må kunne gemmes bag TV'et Jeg ville til nød kunne leve med at skulle rippe min begrænsede samling til BDMV igen (og droppe MKV), hvis kandidaten var oplagt og ikke har problemer med afspilning af høje bitrater, men det optimale ville være at PGS var understøttet i MKV. Redigeret af Yakken - 27-August-2011 kl. 16:05 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kører selv med en Zotac Zbox ID41 som vil opfylde stort set alle dine krav.
Jeg har XBMC kørende på windows7, men kan også køre på fx. Linux. Det eneste på din liste den mangler er en IR modtager, men jeg er overbevist om at det er muligt at finde en ekstern USB enhed. Den bliver i øvrigt leveret med et VESA beslag så den kan monteres på bagsiden af en skærm. XBMC kan sortere på titel, genre, tidspunkt for tilføjelse og et par andre muligheder jeg ikke lige kan huske. Layout findes også i forskellige udgaver, og samtidig kan du få forskellige skins til det. Se evt mere på http://www.zotac.com og http://xbmc.org |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Så er vi ovre i et mediecenter i stedet for en mediestreamer. Jeg har ikke tiden til at sætte sådan en maskine op og brugervenligheden vil nok også lide et dyk, hvilket gør det lidt svært for sønnike at starte en film selv (dvs. selv starte maskinen og selv starte filmen).
Umiddelbart så var mit eget bedste bud en Dune HD Lite 53D, men jeg kender ikke så meget til denne model. Mede8er understøtter også PGS, men kun på BD-ISO eller BDMV. Redigeret af Yakken - 27-August-2011 kl. 20:22 |
|
|
|
![]() |
|
uscallesen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Macmini + Plex og en Apple Remote.
Mini'en bruger omkring 0-1W i Sleepmode og starter op på et par sekunder med Plex som Frontend - altså oplevelsen er helt den samme som med en Streamer men bare LANGT mere flexibel ! VANDVITTIGT lækkert Mediekatalog som kan vedligeholdes via en Browser - Jeg brugte Boxee & XBMC indtil jeg prøvede Plex og jeg skifter ikke tilbage (Har også en AC Ryan mini HD2 liggende i skuffen - den røg derned fordi jeg led under de samme begrænsninger som du nævner)
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Der kan jo henvises til din tidligerer tråd
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Grunden til at der ikke fortsættes deri er jo netop at det IKKE er min tråd. De krav som trådstarter i ovennævnte debat ønsker at få afklaret passede oprindeligt OK overens med mine behov, men man lærer undervejs.
En Mac Mini beløber sig i 4500 kr. og vil derefter stadig ikke være ren "plug'n'play" i brug, da Plex stadig skal startes op. Jeg kan sagtens se fidusen i et mediecenter, men brugervenligheden er blot ikke noget der kan sælges til konen, derfor er fokus på at finde en streamer. Der er ret få erfaringer at finde på nettet omkring Dune HD Lite og umiddelbart er jeg ikke frisk på at spendere endnu en fragtomkostning på en nitte, selvom det nok vil være hurtigere at afgøre om tingesten virker som jeg vil ha' det denne gang. Hvis nogen har prøvet den og kan bekræfte, at der ikke er en eller anden buffer et sted, som pludselig bliver fyldt op eller andre særheder, der umuliggør ordenlig 1080p-afvikling ved høje bitrater (eller VC1 codecs) over LAN, så hører jeg gerne herom. Redigeret af Yakken - 30-August-2011 kl. 08:32 |
|
|
|
![]() |
|
uscallesen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Jeg tror ikke du skal regne med at finde en Streamer som kan afspille fuld Bluray over netværket - NIC'et i de chipsæts fra Realtek og Sigma er enormt ringe - Hvis det skal være en streamer så ville jeg gå efter én med en indbygget disk og så ville jeg fortsat foretrække Mac Mini'en - som og nu siger jeg det lige igen fungere FULDSTÆNDIGT som en streamer med en lokal disk når først Plex er installeret - Jeg styrer min udelukkende med min Apple Remote...
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Til det kan jeg kun sige, at de 2 modeller fra DUNE HD serie og Popcorn A200, som jeg har været i kontakt med, trækker alle de BD skiver jeg har været i nærheden af selv den berømte birds scene fra planet earth serien.
Det er endda kun over et 100mbit netværk, som er alt rigeligt, til alle de BD skiver jeg har været i nærheden af. Så har man problemer med at trække en BD.iso eller fuld BD over netværk fra en Sigma baseret mediaplayer som eks. Popcorn A200, HDI HD BD1 eller HDI HD MAX, som alle er de modeller jeg har afpøvet. Så er det andre ting end deres NIC der er problemet.
Se evt. http://mpcclub.com hvor de fleste mediaplayer er testet.
Redigeret af jespermart - 30-August-2011 kl. 10:49 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
med500x2 streamer også full hd uden problemer. Kablet netværk 100mbit. |
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
Jeg lytter lige med her, jeg skal præcis det samme.
@jespermart, hvad med deres c-200, når der nu ikke er behov for harddisk, evt. c-210? Har du erfaring med dem?
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
har en dune HDI HD og en ac ryan mini 2
min ac ryan bruges til egen optagelser fra yousee, da alle med sigma chip ikke kan vise DVB undertekster. foreksempel tv2 DR HD og andre trækker begge blu-ray fra min nas uden problemer 100mbit Men jeg laver dem om til AC3 5.1 digtial fra DTS HD da jeg bruger disse høretelefoner i øjeblikket http://www.webdanes.dk/shop/tritton-ax-pro-1904p.html de kan nemlig modtage ægte digtial 5.1 lyd men har heller ikke nogen problemer med en direkte kopi fra en blu-ray der er absolut ikke noget galt med de chip alle mine ligger i en ren m2ts fil der ligger undertekser også i Redigeret af xcardman - 30-August-2011 kl. 12:25 |
|
![]() |
|
Mede8er er ude af billedet. Jeg har prøvet deres maskiner og interface. Deres MED400x mini skulle jo også kunne streame uden problemer, men det er ikke tilfældet. Ingen af deres maskiner understøtter PGS i MKV. Det bør derudover ikke være netværket, som skaber flaskehalsen. Jeg overfører uden problemer 11 MB/s til min NAS og der er ikke nogen protokol involveret ala UPnP, da jeg blot har delt filmmappen på netværket. De fleste streamere kører kun 100 Mbit/s, så selvom den øvrige hardware skulle kunne levere mere, så hjælper det ikke meget. En BD-film skulle heller ikke trække mere end 40 eller måske 50 Mbit/s hvis det går vildt for sig. Mac'en ville helt klart være en lækker dims at få fat på, men pludselig så snakker vi også helt helt andre priser. Havde der været en tur til USA i sigte, så var det måske plausibelt, men jeg mener simpelthen ikke at den er 4500 kr. værd når den kun skal agere mediecenter (surf og andet gejl end afspilning af film vil aldrig blive brugt på TV'et). Er der nogen der kan bekræfte at Dunes afspillere kan vise PGS undertekster på filer i MKV-containere? Dvs. 1:1 BD rips, hvor underteksterne er rippet med i filmen. Derudover: Er der nogen der har prøvet at installere Yadis på disse afspillere - er det overhovedet muligt på modellerne uden intern harddisk? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |