|
Mediestreamer med lidt specifikke krav |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dune HD (non lite) kan godt klare BDMV, hvis man skal stole på specifikationerne. Desværre så er de knapt så kompakte som Lite-versionen, men hvis det er eneste måde at få en ordenlig afspiller på (som også kan klare BDMV), så kan det jo ende med at jeg smider de ekstra 5-600 kr. oveni og prøver.
Jeg mener ikke at det er for meget at forlange, at afspilleren kan klare afspilning af VC1 kodede film såsom Inception. Undertekster foretrækkes vel også af de fleste og PGS er jo native BluRay-format. Som det ser ud nu, så opfylder en Dune jo alle punkter undtagen det med den diskrete størrelse. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Her er lige et par pic.. har lagt Inception i en .mkv med dk subs og DTS HD Master lyd.. har nu set 20 min og den steamer fint og helt flydene her ( øverst pis )
Lage den osse lige i .iso fuld og set sammen 20 min.. spiller også fint og flydene her ( sidste 2 pic )
nassen er en synology 1010+ og er kablede med 50m cat6 ..
håber at det giver lidt info.. og ikk flere grå hår ;O)
|
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
![]() |
|
kfcofir ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Har du set den nye : Dune HD TV 301
IntroductionDune HD TV-301 is a compact size hybrid universal media player which allows to play back video of standard and high definition up to Full HD (1080p), and also can be used as a specialized set-top-box for digital TV programs reception. TV-301 – is remarkable primarily for its ultra-compact size, elegant modern design and modest price. Despite the fact that the device can fit on a plam, its functionality has not been sacrificed to miniature size. TV-301 copes with its responsibilities not worse than senior representatives of the Dune HD players model line, which has to date won all possible awards of specialized printed media and exhibitions. This was made possible by using the most recent Sigma Designs SMP8670 media processor.
Key Features
Extra Functions
Specification
Dimensions
Weight
Country of originTaiwan
Warranty2 years warranty
MSRP
Hi-res picturesUser manualAdding new featuresYou can vote for the features which have the biggest priority for adding to Dune players according to your opinion. We promise to take into account the result of this voting in our work on the new firmware releases.
Features voting FirmwareNotes
http://dune-hd.com/hd_players/current/186-dune-hd-tv-301.html |
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Fornemt. Tak for demonstrationen. Hvilken model benytter du?
Jeg har ikke hørt om 301'eren før, men den ser jo tillokkende ud. Prisen er også god. |
|
|
|
![]() |
|
Aghh den røg lige..
Men bruger dune HD Smart D1
![]() |
|
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Jeg synes lige du skal bide mærke i det her
8670/8671 - most powerful low-cost solution 8642/43 er Sigmas Highend, så jeg tror ikke du skal forvente flydende afspilning af indhold med høj bitrate fra en streamer der primært er henvendt til TV brugere
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
hvorfor bliver i ved man at have fokus på den chip
har haft en popcorn a-100 og en fantec mini har nu en ac ryan mini 2 (pågrund af dvb-tekser) dune HD Smart D1 (komplet tåbeligt at de laver mulighed for tv, det de ikke kan vise dvb-tekser) alle har afspillet HD og fuld blu-ray(1:1) dog de føste uden HD lyd via en NAS |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Det er ikke min erfaring med første generations mediaplayers. Har selv haft en Dune version 1 og HDX 1000 og ingen af dem streamede fuld bd med hd lyd uden stuttering.
HDX 1000 bd konverteret til mkv Redigeret af jespermart - 04-September-2011 kl. 16:30 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
Jeg er ikke helt skarp i forskellen på de forskellige chipsets, så jeg ville umiddelbart have antaget at et nyere ville være bedre? Men det er så ikke tilfældet?
Jeg har ikke noget imod at skulle gå op i de 1700 kr. en Dune HD Smart koster, men hvis den nye 301'er er ligeså god, så tiltaler udseendet mig mere. Ret mig hvis jeg tager fejl, men er de tre smart-modeller ikke stort set ens med følgende forskelle: B1: BluRay drev D1: Display på fronten H1: Ingenting på fronten |
|
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Synes dune giver et bedre billede end ac ryan
så ja der er forskelig på en chip men ikke hastigheden på ens netværk der er 100M/bit nok til HD og Blu-ray |
|
![]() |
|
Nu var spørgsmålet nok heller ikke så meget om netværket var hurtigt nok, for det er jeg ikke så bange for. Jeg har testet min Med400x med en harddisk koblet direkte til, og problemet er det samme som via netværket (kablet).
|
|
|
|
![]() |
|
Se på følgende link Af de 3 er det kun Dune HD B1 som har bd profile 2.0
Redigeret af jespermart - 05-September-2011 kl. 11:22 |
|
Jesper
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |