recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediestreamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediestreamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Feffe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feffe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediestreamer
    Sendt: 07-Juni-2013 kl. 18:39
Jeg er på udkig efter en ny maskine til at streame mine film som ligger på min syn nas.

Jeg har idag en popcornhour a110, men det er som om den ikke kan hive hd film ned hurtigt nok og jeg tænker at teknologien er ved at være forældet. den kører NFS. Før i tiden virkede det fint, men det hele driller efter upgradering af router.

Hvad vil i foreslå af ny maskine som kan afspille mkv 1080
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 18:25
Hvis du bruger kablet forbindelse til din a110 så ville jeg prøve at gå udenom din router.
Det gør du ved at sætte en gigabit switch foran din router. Din NAS og a110 skal så kables til switchen. Derved undgår du at din router bliver en flaskehals, og du vil typisk få et meget hurtigere netværk end hvis alt skal gennem routeren.
Mvh
Bo

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 23:03
Du mener "bagefter" og ikke "foran". Sætter du den foran, så har du ingen firewall på. Du skal sætte Switchen i en port på routeren og så sætte alle kablede forbindelser i Switchen. Gigabit burde dog slet ikke bære en forudsætning for gnidningsfri afvikling, da BluRay ikke trækker mere end 50 Mbit/s i peak.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 23:18
Ja - bagefter Embarrassed
Mvh
Bo

Til top
Feffe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-September-2007
Sted: Denmark
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feffe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2013 kl. 12:43
Så i mener at switchen i routeren kan være flaskehalsen. Hvordan kan det så være at der ingen flaskehalsen er, hvis jeg piller netkablet ud af PCH og sætter i min laptop, og streamer filmen derfra uden problem. kan det være noget med NFS?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2013 kl. 13:26
Nej, jeg mener ikke at switch eller router burde være flaskehals. Jeg rettede bare en fejl i hvordan det kunne sættes sammen. 100 Mbit/s er nok til BluRay.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2013 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Feffe Feffe skrev:

Før i tiden virkede det fint, men det hele driller efter upgradering af router.
Og det er denne sætning jeg lægger mærke til.
Enten skal du find ud af hvorfor din nye router tilsyneladende giver problemer med din streamer, eller fjern den fra ligningen, ved at sætte en switch ind bag routeren.
Mvh
Bo

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu