|
Mediestreamer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Feffe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juni-2013 kl. 18:39 |
Jeg er på udkig efter en ny maskine til at streame mine film som ligger på min syn nas.
Jeg har idag en popcornhour a110, men det er som om den ikke kan hive hd film ned hurtigt nok og jeg tænker at teknologien er ved at være forældet. den kører NFS. Før i tiden virkede det fint, men det hele driller efter upgradering af router. Hvad vil i foreslå af ny maskine som kan afspille mkv 1080 |
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du bruger kablet forbindelse til din a110 så ville jeg prøve at gå udenom din router.
Det gør du ved at sætte en gigabit switch foran din router. Din NAS og a110 skal så kables til switchen. Derved undgår du at din router bliver en flaskehals, og du vil typisk få et meget hurtigere netværk end hvis alt skal gennem routeren. |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Du mener "bagefter" og ikke "foran". Sætter du den foran, så har du ingen firewall på. Du skal sætte Switchen i en port på routeren og så sætte alle kablede forbindelser i Switchen. Gigabit burde dog slet ikke bære en forudsætning for gnidningsfri afvikling, da BluRay ikke trækker mere end 50 Mbit/s i peak.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Ja - bagefter
![]() |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
Feffe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
Så i mener at switchen i routeren kan være flaskehalsen. Hvordan kan det så være at der ingen flaskehalsen er, hvis jeg piller netkablet ud af PCH og sætter i min laptop, og streamer filmen derfra uden problem. kan det være noget med NFS?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Nej, jeg mener ikke at switch eller router burde være flaskehals. Jeg rettede bare en fejl i hvordan det kunne sættes sammen. 100 Mbit/s er nok til BluRay.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Enten skal du find ud af hvorfor din nye router tilsyneladende giver problemer med din streamer, eller fjern den fra ligningen, ved at sætte en switch ind bag routeren. |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |