recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion 8386 og tv-optagning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion 8386 og tv-optagning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PRML Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion 8386 og tv-optagning
    Sendt: 30-Maj-2005 kl. 10:11

Hej alle

Jeg har lige anskaffet mig en ny medion 8386 stationær PC (1024 ram)men har problemer med at optage fra TV via POWERCINEMA leveret med PC'en. Lyd og billede følges ikke ad efter nogle minutter. Hvis man optager i bedste kvalitet går der ca. 5 minutter og laveste kvalitet ca. 40 minutter før den er gal. Der er blevet sat nyt TV-combikort i fra servicecentrets side men det har ikke hjulpet noget overhovedet.

Er der andre herinde der har haft tilsvarende problem eller evt. kan hjælpe med svar ?  

Venlig hilsen PRML

  

  

Til top
RKS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2005 kl. 18:00
hey...
 
har næsten det samme problem andet end jeg godt kan optage i "god" kvalitet! Kan ikke i "bedst" eller "bedre" jeg forstår ikk hva det er til hvis man alligvel ikke kan optage i den kvalitet!  min 8386 er os lige gået til rep... pga det, og at min comp hele tiden slukkedE! arrg savner den! heh
Yo.... C-Ya
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2005 kl. 19:04
Prøv og se om der er en opdatering til programmet på http://www1.medion.com/dk/ -> Service Center -> drivere og opdateringer -> indtast serial nummert på din PC og se om der en opdatering til programmet.

jeg brugte den tyske side og fri tekst søgning på 8386 og den fandt PowerCinema men det gør den ikke på den danske side
http://www1.medion.de/downloads/?op=search&lang=de&t ype=TEXT&param=8386&imageField.x=0&imageField.y= 0

Siden der er forskel på hvor langtid den kan optage i bedst og laveste kavlitet, kan det have noget at gøre med hvor meget plads programmet har lov til at bruge på harddisken?


Redigeret af Draco
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2005 kl. 20:32

Når man downloader/optager film, laver de et frygteligt rod på den disk du bruger.

Hvis du har overført flere film er din disk nok i så rodet tilstand, at den bliver for langsom, ikke kan følge med?

Hver gang du har optaget en film på computeren bør du defragmentere din harddisk.

En ekstra harddisk du kun bruger til film ville måske gøre suset.

MVH

Niels

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2005 kl. 09:13

Det med at lyd og billede går ud af synkronisering skyldes "dropped frames", altså tabte billeder. Jo højere kavlitet jo værre, fordi CPUen døjer med at følge med. Prøv noget alternativt software i stedet for Powercinema, som altid har haft ry for den slags problemer. På stående fod kan jeg anbefale Mainconcept PVR. Det skulle kunne køre med Medion kortet, har ikke de nævnte synkroniseringsproblemer, har flere indstillingsmuligheder og giver en langt bedre billedkvalitet.

Flemming

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu