recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MEDION® AKOYA® P6613 Notebook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMEDION® AKOYA® P6613 Notebook

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:26

Jeg vil ikke påstå han nødvendigvis render ind i problemer - det afhænger helt af hvad han vil bruge den til.

Men - der findes en hel del software der ikke kører ordentligt eller slet ikke på 64bit Vista, og folk har det jo med at downloade og installere alt muligt skrammel de henter på nettet - ligesom der indimellem kan være driver problemer så chancen for at løbe ind i problemer er tilstede. 

Pointen er mere at der ikke er behov for et 64bit styresystem for langt de fleste brugere - så hvorfor overhovedet kaste sig ud i det. Der er så få applikationer der kan udnytte det alligevel så der er ikke noge reel gevinst for en almindelig bruger. 

Har man et proffesionelt behov - så fint med mig - men hr og fru jensen - hvad gavn har de af et 64bit styresystem ? Det er bare buzzwords og marketing altsammen.

Næe - hold nu benene på jorden, og lad være og tro man er så pokkers vigtig som en dum hjemme bruger at man kun kan leve med nyeste 64bit version. Det er ligesom dem der tror de kun kan skrive et brev hvis de har den allernyeste Officepakke fra Microsoft - selvom de ligeså godt kunne have skrevet det i notepad.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af gah1 gah1 skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Spawn @ Jeg kørte i en længere periode med 64 BIT vista. Jeg havde ingen problemer whatsoever hvad omhandler 64 Bit. Hvilke problemer vil du så mene at en almindelig bruger vil rende ind i?

Spawn.

Dette er en afsporing af debatten / spørgsmålet denne tråd handler på ingen måde om 64 eller 32bit.

Det er total urelevant.

M.v.h.

Hvad taler du om ?

Du quoter noget mkirkelund skriver og henvender dig til mig ?

Jeg svarede på Zagadkas indlæg om 64bit

Citér Bemærk dog at den har 4 GB RAM hvilket er grænsen for hvad et 32 bit operativ system kan bruge og den leveres med et 32 bit operativ system installeret. Selvom der følger et 64 bit operativ system med computeren så risikerer du at hvis den har problemer under 64 bit varianten så vil du blive bedt om at skifte tilbage et 32 bit varianten for de kan hjælpe dig.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Synes nu du tager det hele over een kam.

Jeg henviser kun til den service-support jeg har via Dell.

Her kommer serviceteknikeren hjem hos kunden og laver det defekte. Der går typisk 1-3 dage.

På den tid når hverken Medion, Acer eller Hp ret meget.

Helt enig Morten

På dette punkt er der selvfølgelig fordele ved at vælge et produkt fra eks. DELL eller Lenovo - men man betaler så også noget ekstra for det.

Til top
gah1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af hønse hønse skrev:

Er det en god bærebar eller er der andre man skal kigge efter, skal bruges til internet og film og musik prima.

http://www.medion.com/ms/aldi/md97440/dk/flash.html

Så en anmendelse som så rimlig god ud:

http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=1&pid=9050

Hallo, denne tråd handler om ovenstående spørgsmål.

M.v.h.

Til top
gah1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:58

Til Spawn undskyld !

Mit indlæg var rettet til mkirkelund og ikke dig.

"Du quoter noget mkirkelund skriver og henvender dig til mig ?"

M.v.h.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 17:09

helt ok :)

vi gik lidt off topic med 64bit mkirkelund, lad os evt. tage den i en anden tråd :)

Men sådan helt basalt - så syntes jeg den adspurgte laptop ser glimrende ud til prisen, vurderet på de hardware specs der opgives. Og den vil sagtens kunne opfylde det behov der opgives. 

Det vil være svært at finde eks. en DELL eller Lenovo med tilsvarende specs til samme pris. Men er man parat til at betale lidt mere eller nøjes med lidt mindre hardware specs - så får man nok trods alt en hurtigere service fra disse hvis noget skulle gå galt.

Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 18:09

kom til at se en anden maskine en acer er det bedere maskine?

Acer 16" Bærbar pc - model AS6530G-624G64Mn

http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=485&pf %5Fid=6071779

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af gah1 gah1 skrev:

Forøvrigt så har du 3 års garanti og ikke som alle andre 1 år og 1 års reklamationsret.

Se forøvrigt helt bort fra ZagadkaŽs uforståelige indlæg.

Alt han her skriver er noget sludder som på ingen måde skal have indflydelse på dit valg af computer.

M.v.h.

Det er altid rart at høre fra personer der ikke har det mindste forstand på det de taler om.

I Danmark har du 24 måneders reklamationsret, men de første 6 måneder gælder den såkaldte formodningsregel hvor det antages at fejlen var tilstede på købstidspunktet og det er op til forhandleren at bevise det modsatte. Efter 6 måneder gælder denne regel ikke længere og bevisbyrden ligger hos køber.

Desuden skrev jeg udelukkende om specifikationerne samt hvad jeg havde hørt. Selvfølgelig skal trådstarteren være kritisk overfor de enkelte svar, men svaret i sig selv ligeså relevant som andre og mere relevant end visse.
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:22
Jeg har invisteret i den medion bærebar, men er kommet i et lille problem. Når jeg vil sætter mit sony fladskærm til, genstarter den når den og kommer med en blå skærm bagefter. Jeg har haft den sat til før hvor det virkede fint. Men nu rebooter inden den indlæser windows. Hvad er kan det skyldes?
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:29
glemte hvis at skrive det er når jeg sætter den til med hdmi
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 19:34
er der da slet ingen der kan hjælpe
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 23:35

Oprindeligt skrevet af hønse hønse skrev:

er der da slet ingen der kan hjælpe

Medions telefonsupport har åbent hver dag, lørdag og søndag fra 10:00 - 22:00. De er sikkert de bedste til at hjælpe.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu