recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion Home Entertainment
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion Home Entertainment

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
t_hannover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 22:03

Tak for det fyldige svar Henninge. Ja mulighederne er store ved mediecenter idéen, men igen hvis de mest basale ting (optagelse fra Composite Video indgang, undertekster til film osv) ikke fungerer, ser jeg mig mere parat til at vente indtil videre til problemerne er løst. Må jeg spørge, har du købt gennem ElGigantos eller Geco.dk, og har du besluttet dig for at prøve en 4. udgave  ?

Har M$ svaret på om de arbejder på en løsning, så mediecentret for fremtiden kan afspille teksterne?

Er der andre der evt. vil dele deres erfaringer med maskinen, før jeg smider 8 kg på bordet og bliver fanget?

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af t_hannover t_hannover skrev:

Tak for det fyldige svar Henninge. Ja mulighederne er store ved mediecenter idéen, men igen hvis de mest basale ting (optagelse fra Composite Video indgang, undertekster til film osv) ikke fungerer, ser jeg mig mere parat til at vente indtil videre til problemerne er løst. Må jeg spørge, har du købt gennem ElGigantos eller Geco.dk, og har du besluttet dig for at prøve en 4. udgave  ?

Har M$ svaret på om de arbejder på en løsning, så mediecentret for fremtiden kan afspille teksterne?

Er der andre der evt. vil dele deres erfaringer med maskinen, før jeg smider 8 kg på bordet og bliver fanget?

Hej t_hannover.

Jeg var som dig veldig lun på det medie center fra medion. Men gør dig selv den tjeneste at køb den i el-giganten, prøv den et par dage og send den retur.

For mit vedkommende var der for mange ting der ikke bare virkede "out of the box" og supporten på de mere tekniske spørgsmål var meget ringe både fra medion og el-giganten.

Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af t_hannover t_hannover skrev:

Tak for det fyldige svar Henninge. Ja mulighederne er store ved mediecenter idéen, men igen hvis de mest basale ting (optagelse fra Composite Video indgang, undertekster til film osv) ikke fungerer, ser jeg mig mere parat til at vente indtil videre til problemerne er løst. Må jeg spørge, har du købt gennem ElGigantos eller Geco.dk, og har du besluttet dig for at prøve en 4. udgave  ?

Har M$ svaret på om de arbejder på en løsning, så mediecentret for fremtiden kan afspille teksterne?

Er der andre der evt. vil dele deres erfaringer med maskinen, før jeg smider 8 kg på bordet og bliver fanget?

Medion leverer et flot billede gennem DVB-T tuneren og kan man undvære undertekster er centeret ok. Jeg tror ikke på at tv-stationerne foreløbigt vil sende undertekster på en anden måde end de gør i dag. Jeg talte med en tekniker fra tv2 for få dage siden og her har man ingen planer om at gøre noget. Jeg forstår ikke at det er så svært, idet min nye Samsung fladskærm med DVB-T tuner leverer undertekster på DR1 og TV2. Kan du nøjes med at bruge den analoge tuner(dårligere billede) tror jeg du har undertekster.Først købte jeg hos Elgiganten men ændrede siden til et større medie center til en billigere penge hos Geco, der har givet en overraskende flot kundebetjening.Microsoft vil ikke gøre nogen men siger at tv -selskaberne skal løse underteksproblemerne.

Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Oprindeligt skrevet af t_hannover t_hannover skrev:

Tak for det fyldige svar Henninge. Ja mulighederne er store ved mediecenter idéen, men igen hvis de mest basale ting (optagelse fra Composite Video indgang, undertekster til film osv) ikke fungerer, ser jeg mig mere parat til at vente indtil videre til problemerne er løst. Må jeg spørge, har du købt gennem ElGigantos eller Geco.dk, og har du besluttet dig for at prøve en 4. udgave  ?

Har M$ svaret på om de arbejder på en løsning, så mediecentret for fremtiden kan afspille teksterne?

Er der andre der evt. vil dele deres erfaringer med maskinen, før jeg smider 8 kg på bordet og bliver fanget?

Hej t_hannover.

Jeg var som dig veldig lun på det medie center fra medion. Men gør dig selv den tjeneste at køb den i el-giganten, prøv den et par dage og send den retur.

For mit vedkommende var der for mange ting der ikke bare virkede "out of the box" og supporten på de mere tekniske spørgsmål var meget ringe både fra medion og el-giganten.

Hej Viktor. Du har helt ret m.h.t. ElGigantens ringe tekniske formåen. De har ikke engang anlægget opstillet, så de kan demonstrere det. Ved onlinekøb kos Geco har du altid 14 dages returret og som nævnt yder de en god betjening ligesom de har kendskab til de basale ting ved et medie center. De yder en bedre teknisk support end Medion.

Til top
t_hannover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 12:19

Igen mange tak for jeres svar.

Hvis jeg benytter mig af programmet DVBViewer, er det så muligt at få tekster på udsendelserne til når jeg ser tv direkte?

Viktor, har du evt. mulighed for at svare mig på, hvordan mediecentret fungerer hvis jeg bare vil høre en alm. musik cd..kan jeg høre cd'en uden at tænde for TV, og er det en besværlig proces ift. en alm. dvd afspiller? Og har du afprøvet composite portene i fronten på centret, kan man indspille via denne indgang?

Og sidst, men ikke mindst  er det nogen der kan garantere at der helt sikkert følger lyd med billedet gennem scart stik udgangen til tv? 

Tak for jeres hurtige svar  

Thomas

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af t_hannover t_hannover skrev:

Hvis jeg benytter mig af programmet DVBViewer, er det så muligt at få tekster på udsendelserne til når jeg ser tv direkte?

Forudsat at du ser 'live' TV gennem DVBViewer, ja. Men du får ikke tekster på TV'et ved at have DVBViewer installeret på dit mediecenter, når du ser TV via TV'et egen tuner.

Måske har jeg ikke forstået dit spørgsmål, så må du bære over med mig

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 12:37
Du kan både se tekster på det du ser og det du optager på dit mediecenter (hvis du vælger .ts formatet). For at få vist undertekster skal man bare huske at opsætte det i programmet, hvilket er meget simpelt
Til top
t_hannover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 21:05

Henrik/MCenterFreak. Mange tak for jeres feedback. Mediaportal er vist også en mulighed, hvis jeg vil have tekster på tv kanalerne http://www.team-mediaportal.com/.

Jeg har stadig følgende spørgsmål: Hvordan fungerer mediecentret hvis jeg bare vil høre en alm. musik cd..kan jeg høre cd'en uden at tænde for TV, og er det en besværlig proces ift. en alm. dvd afspiller?  Er composite portene i fronten på centret deaktiveret, eller kan man indspille via denne indgang som man jo bør kunne?

Og sidst, men ikke mindst  er det nogen der kan garantere at der helt sikkert følger lyd med billedet gennem scart stik udgangen til tv? 

Tak for jeres tid  



Redigeret af t_hannover - 21-Februar-2007 kl. 21:06
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2007 kl. 23:28

Pas nu på!

Jeg sagde ikke at MediaPortal kan DVB-T Undertekster. Det tror jeg faktisk ikke de kan. Korriger mig hvis nogen er bedre underettet.

Jeg har aldrig benyttet MCE uden at TVet var tændt, men teoretsik skulle det være muligt, men det kræver nok lidt "blindskrift" på fjernbetjeningen hvis du ønsker at afspille den musik der ligger på Media Centret.  Skal du bare afspille en CD mener jeg godt du kan få den til bare at afspille. Det kan Media Player ihvetfald godt

Lyd via Scart stik

Det er der ingen der kan garantere dig (bortset fra dem der har den samme model) men det ville være helt usandsynligt at nogen i dag ville lave et mediacenter med SCART ud, hvis ikke det var fuldmonteret=Med lyd

Til top
t_hannover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 12:21

Ok -  og tak MCenterFreak , mht. DVB-T undertekster tror jeg, at for fremtiden det vil blive løst via to muligheder, enten en service opdatering fra M$, eller ved at benytte andenparts software som fx DVBViewer. Persnoligt håber jeg på den første løsning..så brugervenligt som muligt.

Er der nogen lykkelig ejer af denne Medion Home Entertainment model (evt. magiske/henning/viktor), der kan slå en endelig strej under, at scartudgang virker som den skal med lyd og billede, samt at composite indgangende i fronten kan bruges til oversførelse af lyd og billede?

Håber på jeres svar.

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

DVBviewer kan optage undertekster også (både DVB-undertekster og dem baseret på text-tv).

Optagelserne skal gemmes som *.ts filer. Det gør ikke så meget, dette format kan også læses af flere players, herunder opensource playeren VLC.

Gratisversionen kan kun anvendes sammen med TechniSat TV-kort, med andre TV-kort koster det 15 Euro. Der findes på deres hjemmeside en rimelig god beskrivelse og installationsvejledning, dvs. der er ingen grund til at skrive det samme engang til, men en eller form præsentation kunne være relevant på denne hjemmeside, som har så meget stof (tråde) om DVBviewer.

MCE har ikke en funktion, der kan dekode den særlige datastrøm (PID), hvor undertekster findes og vise dem....MCE håndterer kun video- og lyd PID. 

 

 

 

Efter hvad jeg kan se på DVDViewer's hjemmeside, er det ikke mange

tv-tuner kort de understøtter.. Passer det eller hvad siger jeres erfaring?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 13:27

Det afgørende for at TV-kortet virker med DVBviewer er, at der findes de såkaldte BDA-drivers til TV-kortet. Det er i virkeligheden drivers til MCE.

Eks. på kort TV-Floppy/fire DTV, technotrend budget 1500 serien, Twinhan (nogle modeller), men også Terratec og Hauppauge har kort, og der er flere, så der er da et udvalg...

Det bedst supported  TV-kort pt. (muligt HTPC-software), mener jeg er Floppy/Fire DTV....

Udvalget af TV-kort bliver mere begrænset, når der skal være support af CAM-modul...

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu