recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion Home Entertainment
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion Home Entertainment

 Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
DanKRasmussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 16:38

Hej Igen

Der var ikke nogen der svarede på strømforbruget - er det fordi i ikke har målt det - eller er det fordi det er ligegyldigt ?

 

Mvh

 

Dan

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det afgørende for at TV-kortet virker med DVBviewer er, at der findes de såkaldte BDA-drivers til TV-kortet. Det er i virkeligheden drivers til MCE.

Eks. på kort TV-Floppy/fire DTV, technotrend budget 1500 serien, Twinhan (nogle modeller), men også Terratec og Hauppauge har kort, og der er flere, så der er da et udvalg...

Det bedst supported  TV-kort pt. (muligt HTPC-software), mener jeg er Floppy/Fire DTV....

Udvalget af TV-kort bliver mere begrænset, når der skal være support af CAM-modul...

 

Dvs. at de kort der spiller i MCE også spiller i DVBViewer ??

Jeg har nemli et "midlertidigt" kort i form af en Hauppauge USB Nova-T stick som kører DVB-T og vil / kan (pga antenneforhold mm) ikke lige skifte til noget andet.

Jeg skal forhåbentlig snart flytte til en anden lejlighed hvor der er TDC kabel og vil så satse på FloppyDTV og selector kort



Redigeret af jrasmu - 22-Februar-2007 kl. 18:41
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 19:05

Ja, det er samme driver til MCE og DVBviewer.

Check lige her http://www.hauppauge.de/pages/support_mce.html

om dit hauppauge USB-stik ikke skulle have en BDA-driver ....

Det betyder at du med dit "midlertidige" TV-kort kan opnå samme digitale kvalitet, som du senere kan opnå med FloppyDTV... 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Ja, det er samme driver til MCE og DVBviewer.

Check lige her http://www.hauppauge.de/pages/support_mce.html

om dit hauppauge USB-stik ikke skulle have en BDA-driver ....

Det betyder at du med dit "midlertidige" TV-kort kan opnå samme digitale kvalitet, som du senere kan opnå med FloppyDTV... 

Hej

Det er hvad der står skrevet på http://www.hauppauge.co.uk/pages/support/support_new_mce.htm l... så det burde jo være i vinkel og virke med DVBViewer.. så kan jeg jo få lidt undertekster på. Desværre kan jeg jo ikke tage så mange kanaler som når jeg skifter til TDC kabel tv.

Hvis jeg nu købte et FloppyDTV nu, kunne jeg så egentlig udnytte det nu med min nuværende DVB-T antenne??? Den FloppyDTV model jeg skal bruge til TDC kabeltv er jo DVB-C, selvom den jo har driver til at simulere DVB-T... Men vil den virke både som DVB-t og DVB-C tuner???

Support for Windows XP Media Center Edition

Note: this page is intended for the following products:

  • PVR 150/150 MCE
  • PVR 250/250 MCE
  • PVR 500 MCE
  • PVR USB2/USB2 MCE
  • Nova-t PCI
  • Nova-t USB2
  • Nova-t Stick <---- "mit kort"
  • Nova-t 500
  • HVR 900 (digital only)
  • HVR 1100
  • HVR 1300/1300 MCE
  • HVR 3000

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 20:18

Et DVB-C TV-kort skal tilsluttes til kabel-tv-stikket, et sådant Tv-kort kan ikke modtage noget fra "luften"....

 

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
AQ_LIVE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:59
Hey Påfuglen jeg ser du også har mediecentret fra Geco jeg har også lige købt det. Jeg har også TDC kabel, men tv tuner kortet går død efter 1-10 min.
Hvad har du gjort for det virkede?
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 15:33

Oprindeligt skrevet af AQ_LIVE AQ_LIVE skrev:

Hey Påfuglen jeg ser du også har mediecentret fra Geco jeg har også lige købt det. Jeg har også TDC kabel, men tv tuner kortet går død efter 1-10 min.
Hvad har du gjort for det virkede?

Hej AQ. Jeg havde Medionen hjemme et par dage og havde nøjagtig det samme problem. Iflg. Hotline var tuneren defekt og skulle skiftes. Har du mulighed for at teste komposite indgangene på fronten? Jeg prøvede at tilslutte min gamle vhs-maskine med et kompositekabel, men kunne ikke overføre mine videobånd til harddisken, som manualen ellers oplyser er muligt.

Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 17:30

Hej.

 

Er der nogen der kan sige mig hvilken driver og hvor den kan hentes der skal bruges til tvkortet. Jeg har modellen ældre med 2xlr320 og jeg har lige fået Vista, men kan ikke finde en driver der fungere til tv kortet.

Evt nogen som har den nye medion mce som kan oplyse Serie nummer som står bag på maskinen.

Til top
Bor7046 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2007 kl. 23:17

Hej med Jer

 

Overvejer at få et Medion Media center, har kigget på et, men med en meget dårlig billed kvalitet ( analog / TDC Kabel)

Kan jeg købe noget tilbehør, som kan hjælpe på det noget dårlige billede kvalitet ??

 

//Bo

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 91011
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu