recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion Home Entertainment
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion Home Entertainment

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 14:43

Jeg tror, vi alle sidder og holder vejret!!!!

Det er som et af disse øjeblikke, som man bare aldrig glemmer og hvor alle ved, hvad de lavede denne dag, time, minut

Hvis Medion virkelig har lavet er mediecenter baseret på Vista og med fuld understøttelse af DVB undertekster, så vil det være ikke mindre end en sensation.

Er der ikke nogen, der lige kan smutte ned og hente en maskine og verificere det

Jeg kunne så godt føle mig fristet af denne her http://www.medion.de/md8820/dk/flash.html, da jeg er nødt til at ha' et tower.

henninge: Hvordan kan du være sikker på at du bruger DVB-T delen af din hybrid tuner? Har du kørt Media Center Setup og derigennem valgt at bruge de digitale antennesignaler? 

Har du også tegnsprogskanalen?

Kan du slå undertekster til/fra?

Mange spændte hilsner

Henrik Badsted

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 17:31

Jeg er helt enig Badsted og tror desværre det er en and.

Jeg kunne ikke vente og kontaktede derfor den anden leverandør www.gego.dk. Svaret her var klart: Hvis du køber denne maskine for at få undertekster på DVB-T, så glem det! Den kan IKKE undertekster på DVB-T.

Nu var gode dyr rådne, jeg VILLE vide om det var sandt!

Ringede til EL gigantens kundeservice og talte med en der absolut ingen forstand havde på det, så det ville hun undersøge. Ventede 10 min. og svaret var: Det kan den godt!

Så måtte jeg se dyret. Den eneste butik i nærheden var i Fields, så jeg kørte derud (90 km). De havde ganske rigtigt maskinen i udstillingen, men det var en ældre model med MCE 2005. Spurgte om de ikke kunne smække en af de nye op i demoen. De ville de gerne men, desværre havde de ikke UHF antennesignal til rådighed, de kørte kabel!

Nå hvor kunne jeg så se den? På Amagerbrogade har de den helt sikkert. De ringede og fik bekræftet at det havde de da.

Så gik turen til Amagerbrogade!

Men desværre den havde de kun på lageret og de havde ikke tid til at stille den op! Jeg kunne da købe den og se om det virkede, hvis ikke så kunne jeg bare levere den tilbage. Men helt ærligt så gad jeg ikke køre endnu 200 km for at prøve det her af!

Er der ikke en anden der bor i nærheden af en EL Giganten som har en UHF antenne på taget der kan prøve det af?

Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Jeg tror, vi alle sidder og holder vejret!!!!

Det er som et af disse øjeblikke, som man bare aldrig glemmer og hvor alle ved, hvad de lavede denne dag, time, minut

Hvis Medion virkelig har lavet er mediecenter baseret på Vista og med fuld understøttelse af DVB undertekster, så vil det være ikke mindre end en sensation.

Er der ikke nogen, der lige kan smutte ned og hente en maskine og verificere det

Jeg kunne så godt føle mig fristet af denne her http://www.medion.de/md8820/dk/flash.html, da jeg er nødt til at ha' et tower.

henninge: Hvordan kan du være sikker på at du bruger DVB-T delen af din hybrid tuner? Har du kørt Media Center Setup og derigennem valgt at bruge de digitale antennesignaler? 

Har du også tegnsprogskanalen?

Kan du slå undertekster til/fra?

Mange spændte hilsner

Henrik Badsted

Det er nok mulig at jeg har for lidt viden om undertekster. Men som jeg skrev indledningsvis er der ikke undertekster på TV2. Men på DR1 og DR2.Ja jeg valgte muligheden i Vista for brugen af DVB-T. Tegnsprogskanalen er også tilstede. Jeg har ikke slået undertekster til eller fra. Jeg har stadig problemer med tuneren, idet biledet efter 30-60 min. forsvinder. Som tidligere oplyst mener Medion, at de skal skiftes. Jeg ser netop nu dokumentarprogrammet på DR2 om 2. verdenskrig med dansk tale og undertekster hvor udlændinge udtaler sig. Men det er måske ikke de rigtige undertekster.

 

 

 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 19:39

Følger også intereseret med i denne tråd og håber på, der er et gennembrud...

#henninge nu er det vel rigitige DVB-undertekster og ikke tekst-tv undertekter?  Røber sig bl.a. ved at æø skrives som ö og ä. hvis teksttv. Derimod korrekte bogstaver, hvis DVB-undertekster.

Det er kun som anført ovenfor DR1 og TV2 det drejer sig om... Dr2 har undertekster som en del af billedet...

TekstTV-undertekster bruges i nogle programmer til tekstning for hørehæmmede (TTV).. (f.eks. Matador)

Kan undertekster optages og vises igen?

Hvis undertekster virker i Vista, skulle det så være de indbyggede codecs, der er årsagen, driver til TV_kortet kan vel ikke have nogen betydning?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:40

#Henninge

Ja du må undskylde at vi går lidt hårdt til dig i den her sag.

For mig er det vigtigt at der ikke fiser 500 mennesker ud i EL Giganten og køber en dims der ifølge dine oplysninger kan svæve frit i luften og punktsvejse under vandet!

Du skrev rent faktisk:

"TV2 sendte et program i går med undertekster. Jeg bruger kun digital tuner og har et flot billede. "

Det hænger jo ikke så godt sammen med at ud også skriver:

"Men som jeg skrev indledningsvis er der ikke undertekster på TV2. "

Jeg spurgte kl. 10:25 helst specifikt om:

"For nu at være HELT sikker!

Har du KUN disse fire kanaler:

DR1

DR2

TV2

DR Tegnsprogstolkning

Er der undertekster på:

DR1

TV2

Er det Windows Vista Media Center du benytter?

Når du optager og ser forskudt TV er der så også undertekster på det du har optaget og det du ser forskudt?

Med undertekster mener jeg ikke undertekster på gamle film, men på f.eks. indslag i TV2 nyhederne

Grunden til at vi er nysgerrige er at INGEN andre (så vidt jeg ved) har undertekster når vi benytter DVB-T til at se DR1 og TV2"

Jeg ville være utroligt glad hvis du ville forholde dig til disse spørgsmål

Endnu en gang: det er ikke fordi vi ikke har tiltro, men vi er fandens frustrerede over at det ikke virker og er derfor meget obs på en evt. løsning!

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:36

Jeg vil også opfordre til at slå kold vand i blodet, så henninge ikke føler sig fuldstændig løbet over ende. Det er jo noget af en debat disse udtalelser har afstedkommet

Jeg synes at det er et flot initiativ McenterFreak viser, når han ligefrem springer i bilen og kører land og rige rundt for at få svar..... Dedikation, det kan jeg li'

Jeg ville godt kunne forstå henninge, hvis han føler sig lidt overfaldet, så lad mig lige opsummere:

  • Vi ved at henninge kører med den indbyggede DVB-T tuner
  • Vi ved at der er (forventede) undertekster på DR2, da disse er hardkodet ind i billedet
  • Vi ved nu også at der ikke er undertekster på TV2, hvilket igen beviser at det er DVB-T

Hvad vi nu mangler er at du, henninge, finder en udsendelse på DR1, hvor der ikke er undertekster på, eller endnu bedre bekræfter at der er undertekster på hele tiden. Et godt sted at starte er nyhederne, da disse altid har DVB tekster ved udenlandsk tale.

Dernæst vil jeg gerne sige dig tak henninge, fordi du har formået at 'rystet træet' og stadig holder på herinde.... Godt gået

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg synes, at det har været én af de sjoveste eftermiddage herinde i lang tid

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:45
Og jeg synes som altid at det er godt at vi har Badsted der kan få lidt ro på og et analytisk overblik. Det er ofte tiltrængt når entusiasterne bliver kåde!
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Henninge

Ja du må undskylde at vi går lidt hårdt til dig i den her sag.

For mig er det vigtigt at der ikke fiser 500 mennesker ud i EL Giganten og køber en dims der ifølge dine oplysninger kan svæve frit i luften og punktsvejse under vandet!

Du skrev rent faktisk:

"TV2 sendte et program i går med undertekster. Jeg bruger kun digital tuner og har et flot billede. "

Det hænger jo ikke så godt sammen med at ud også skriver:

"Men som jeg skrev indledningsvis er der ikke undertekster på TV2. "

Jeg spurgte kl. 10:25 helst specifikt om:

"For nu at være HELT sikker!

Har du KUN disse fire kanaler:

DR1

DR2

TV2

DR Tegnsprogstolkning

Er der undertekster på:

DR1

TV2

Er det Windows Vista Media Center du benytter?

Når du optager og ser forskudt TV er der så også undertekster på det du har optaget og det du ser forskudt?

Med undertekster mener jeg ikke undertekster på gamle film, men på f.eks. indslag i TV2 nyhederne

Grunden til at vi er nysgerrige er at INGEN andre (så vidt jeg ved) har undertekster når vi benytter DVB-T til at se DR1 og TV2"

Jeg ville være utroligt glad hvis du ville forholde dig til disse spørgsmål

Endnu en gang: det er ikke fordi vi ikke har tiltro, men vi er fandens frustrerede over at det ikke virker og er derfor meget obs på en evt. løsning!

Jeg har de nævnte 4 kanaler. Der er ikke undertekster på TV2 men et program i går blev vist med undertekster. Medion Hotline har oplyst mig, at der vil komme en opdatering der løser problemet snarest. Jeg har set flere programmer på DR 1 og 2 med undertekster. I aften har jeg set DR1 nyheder med undertekster. Men om der er flere former for undtertekster aner jeg ikke. Jeg gentager - maskinen er født med Windows Vista Home Premium og ind til nu har det virket uden problemer og ja, jeg bruger den digitale tuner da jeg som tidligere nævnt altid har haft et meget dårligt analogt billede, hvilket er ændret radikalt!! F.s.v. angår spørgsmålet om optagelse og se forskudt har jeg ikke haft tid til at teste dette endnu. Men det kommer.

 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 00:01

Henninge

Tak for svar

Du er en tålmodig person!

Vi ser frem til din test af optagelser!

Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Jeg vil også opfordre til at slå kold vand i blodet, så henninge ikke føler sig fuldstændig løbet over ende. Det er jo noget af en debat disse udtalelser har afstedkommet

Jeg synes at det er et flot initiativ McenterFreak viser, når han ligefrem springer i bilen og kører land og rige rundt for at få svar..... Dedikation, det kan jeg li'

Jeg ville godt kunne forstå henninge, hvis han føler sig lidt overfaldet, så lad mig lige opsummere:

  • Vi ved at henninge kører med den indbyggede DVB-T tuner
  • Vi ved at der er (forventede) undertekster på DR2, da disse er hardkodet ind i billedet
  • Vi ved nu også at der ikke er undertekster på TV2, hvilket igen beviser at det er DVB-T

Hvad vi nu mangler er at du, henninge, finder en udsendelse på DR1, hvor der ikke er undertekster på, eller endnu bedre bekræfter at der er undertekster på hele tiden. Et godt sted at starte er nyhederne, da disse altid har DVB tekster ved udenlandsk tale.

Dernæst vil jeg gerne sige dig tak henninge, fordi du har formået at 'rystet træet' og stadig holder på herinde.... Godt gået

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg synes, at det har været én af de sjoveste eftermiddage herinde i lang tid

Tak for din støtte. Som tidliger nævnt er jeg ny på dette område. Som jeg har oplyst efterfølgende har jeg set DR1  tv-avisen i aften med undertekster på udenlandsk tale.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 09:04

Jeg gad nok vide, hvordan Medion har formået at få undertekster på

Det giver mig godtnok noget af et problem, for 'måha-måeje' faktoren er slået igennem med fuld kraft nu, men jeg får hustruen på nakken, hvis jeg investerer flere penge i HTPC

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Jeg gad nok vide, hvordan Medion har formået at få undertekster på

Det giver mig godtnok noget af et problem, for 'måha-måeje' faktoren er slået igennem med fuld kraft nu, men jeg får hustruen på nakken, hvis jeg investerer flere penge i HTPC

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Håber ikke, du har fået problemer på grund af mit indlæg, men lige en sidste melding herfra, idet jeg i dag har tilbageleveret maskinen til sælger. Han kan få fornøjelsen at installere nye tunere. Får leveret den samme maskine i morgen men med 500GB disk og 2G ram men til en billigere penge. Inden tilbageleveringen så jeg kl.9 TV2 nyheder med et udenlandsk indslag og med dansk undertekst.Få min. senere under sporten endnu et. Stor var min forbløffelse. Der må være en forklaring?? Der er ingen programguide for TV2, men for DR1 og 2.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu