recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion LCD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion LCD
    Sendt: 13-Februar-2005 kl. 20:33

Hej alle,

Da mit ca. 14 årige fjernsyn er ved at blive lilla og grøn alle mulige mærklige steder ( nej det får ikke tæsk  ) er jeg begyndt at kigge mig omkring efter et nyt og fandt herunder dette tilbud hos TDC

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat- Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;?ProductUUID=smAKam dMdscAAAEBw%2eB5VLmD&dogtag=tdc_p_data_x_tv

I betragtning af kvaliteten af det fjernsyn det skal afløse, mener jeg at specs. ser ok ud, men da disse jo er meget taknemlige, ville jeg lige høre om der var nogen der havde kendskab til fjernsynet - herunder især om opdateringshastigheden kan følge med til eks. fodbold og formel 1.

Derudover ville jeg også gerne vide, om man ud fra betragningsvinklen kan afgøre hvilket panel der er blevet brugt i fjernsynet.

På forhånd tak

Karlsen

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 14:41
opdateringshastigheden på 16ms er ikke voldsom hurtig, men det er jo et problem med alle LCD skærme.
Du bør nok lige selv tage ud og se på det inden du køber det.
Ellers kan du jo overveje et Plasma eller CRT, de er meget hurtige.
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 14:52

Mon ikke 16ms er rigeligt til fjernsynsbrug - det er noget andet hvis du skal bruge det til at spille spil på.

250 siders teksttv hukommelse er dog ikke meget synes jeg...

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 14:57

jo men du er det jo til fodbold og formel 1 der skal ses på skærmen, det kan vel sammenlignes med spil.

Har selv været ude og se på Medion Plasma som også er rimelig billig. Synes dog billedet var for dårligt, men det er jo også en meget billig skærm.



Redigeret af lahan
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 17:43

Hej Karlsen.

Jeg har en Medion LCD TV med samme specs. som den du har kik på, bare med et andet udseen. Hvis det mest til håndbold,fodbold og formel 1 du går efter, er den ikke noget at prale med. Billede virker lidt(lidt meget) uskarp og sløret, mens den til film og optagelser fra et studie virker meget fint efter min mening. Den bedste måde for dig vil være at se lidt bold på den,  af den ene eller anden slags, det er der hvor jeg synes det er værst.

PV
Til top
karlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 23:50

Takker for svarene,

Tja - rådet bliver vel det samme hvad enten det er et dyrt eller mindre dyrt fjernsyn : " tag ud og kig på billedet"

Derfor kunne jeg dog godt tænke mig at høre lidt flere erfaringer fra folk, der har købt "mindre dyre skærme" da det ikke kun kan være mig og Vendel, der overvejer at købe disse. Får man valuta for pengene, hvad går man glip af, er der produktnavne man for gud skyld skal undgå, anmeldelser fra nuværende ejere osv.

Selvfølgelig får man ikke samme kvalitet for 10000,- sammenlignet med high-end skærmene, men efterhånden som de dyre skærme udvikler sig, må de billige vel også følge med og det kunne være spændende at prøve og identificere de gode "mindre dyre" produkter (nægter at kalde noget billigt, så længe det er tæt på at æde en måndesløn ).

 

Med venlig hilsen

Karlsen

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 00:05

Hej

Vil lige komme med et par kommentarer angående de billige skræme. Har været ude og kikke på både de dyre og de billige.
Synes de dyre er for dyre, men samtidig at de billige er for dårlige endnu. Så venter selv et par mdr på at mit udvalgte TV skal falde endnu mere i pris, evt at købe det i Tyskland.

Det jeg ikke synes var godt ved de billige (har været ude og se på Medion, Alfa-view samt en billig LG).
Billedet er ofte uklart
Når billedet bevæger sig f.x. sidebevægelser så trækker det skygger.
Få sider Text-tv. Bruger det meget så vil nødigt sidde og vente på siderne.

På nogle modeller skal man købe væg monterings udstyr ekstra.
Det samme med højtalere, nogle modeller skal man købe det seperat.


Når jeg har set på TV har jeg altid bedt om at få en fjernbetjening. Desuden har jeg bedt om at få lov til at se tv på skærmen og ikke den DVD tegnefilm de helst sætter på.

Prøv evt at tage ud til Alfa-View på Frb, de har et ret flot demo lokale hvor man i fred og ro kan se billedet.
Deres TV er desuden ret flotte i børstet stål. Dog er billedet ikke særligt roligt, f.x. når man ser tekst-tv så hopper teksten op og ned...... DE har dog flere forskellige modeller, jeg checkede kun den billige ud.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu