recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion Multimedia Home Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion Multimedia Home Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Arnbjj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion Multimedia Home Center
    Sendt: 16-December-2008 kl. 14:29

Hej

Jeg har er Medion og jeg kan se at på bagsiden er der 5 stik til Surround højtalere ( front-center/bass-surround1-surround2 samt et lyd-indgang, som står til min fladskerm

Jeg har prøvet men en almindelig højtaler i stikkene, men der kommer inden lyd

Det står at man skal bruge Aktive højtalere og at passive fungerer ikke, nu ved jeg ikke hvad er forskellen på aktive og passive, om der skal strøm til dem eller ....

Er der nogen derude der ved, hvordan jeg kan få surround at fungere

Venligst

arnbjj

Redigeret af Arnbjj - 16-December-2008 kl. 19:30
venligst aj
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 15:01

Du skal have aktive højtalere .

Aktive højtalere har forstærker indbygget , og og skal derfor have strøm.

Til top
Arnbjj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 15:14

Hej tak for hurtigt svar

Har så hver højtaler en stikkontakt til strøm at sætte i væggen eller får højtalerne strøm fra media centeret ?

Venligst

arnbjj

venligst aj
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 15:27

Hvis du forkæler dit setup med ex Logitech Z5500 højttalere, så er du godt kørende.

Disse højttalere har forstærker indbygget i subwooferen, så det eneste du skal gøre er at koble de medfølgende ledninger til dine nævnte udgange bagpå dit mediacenter.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 17:24
Du kan også føre dem over i din Reciver/Forstærker (Hvis du har en sådan).
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Arnbjj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 22:24

Hej og tak for svarene

det ser meget godt ud det Z5500, er det så nok at bare wooferen får strøm, og de små bare direkte i stikkene på mediacenteret ?

Jeg har ikke nogen forstærker, og jeg ville så gerne slippe for at bruge en fjernstyring til, så best om man kunne sætte surround direkte til mediacenteret

Det som jeg lige skal finde ud af, er om det går at bara sætte subwooferen til strøm og ikke alle de små højtalere også, så er jeg nede på 2 fjernstyringer, en til tv´et og en til mc´et

venligst aj
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 23:33
Til subben > 230 volt og signal fra din PC. Så er det alt hvad du behøver af strøm og signal. Til subben tilsluttes så de små højtalere, og så er du kørende
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Arnbjj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 02:10

Hej Mcenterfreak

Ok så højtalerne settest til subben, som skal have strøm, mega fint og de smá højtalere, så bare i subben

Har du nogen idé om hvorfor mit mediacenter har udgange til de der forskellige højtalere     ( front - center/bass - surround1 - surround2  samt et lyd-indgang, som står til min fladskerm ?

Nu er jeg måske meget besværlig, men jeg er alså mega dum til det her, jeg har bare altid drømt om at have ALT i en kasse, så som vores billeder, video, musik og andet, i en og samme kasse.

Dó har jeg et problem, vi bruger DVB-T til vores TV signal og det er bare med decoder kort, så som der er nu, må jeg styre kanaler og se TV med fjernstyreren som tilhører min fladskerm. Men jeg håber at finde en decoder til kortet at installere i mediacenteret, så har jeg bare en fjernstyrer, dvs jeg må stadivek starte fladskermen med en, men så styre det hele med media-styringen

Tusind tak for svar

venligst aj
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 11:53

Som du kan se af billederne skal du bruge 3 kabler med mini jackstik. Cen/bass på Medion tilsluttes center/center/rear center/subwoofer. Surr1 tilsluttes rear. Front tilsluttes Front. Så tilslutter du højtalerne til subwooferens phono stik.

Lydingangen på lydkortet skal du ikke bruge hvis du benytter PCens TV tunerkort. Så tilsluttes dit TV til din PC via enten DVI, HDMI eller VGA (alt efter hvad dit TV kan)

Skal du se DVB-T via din PC skal du have et TV tuner kort, f.eks. Hauppauge Nova T

Den kan du købe i den lokale Fona

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu