recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - medion pc  fra aldi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedion pc fra aldi

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: medion pc fra aldi
    Sendt: 27-Marts-2005 kl. 21:27

Hej , jeg tænkte på at købe denne pc http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/OFF01.HTM

• MEDION HOME CINEMA XL. Installeret på forhånd og findes på DVD'en
  • MEDION POWER CINEMA 4.0
  • POWER DIRECTOR 3.0 SE
  • man kan også bruge den til optagelse af tv. Jeg ved godt det ikke kommer i nærheden af funktionalitet og stabilitet, som en harddisk optager af et af mærkevarene, men  er det brugbart som nødløsning ?

MVH

Til top
    Stampe Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
    Point: 2406
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2005 kl. 22:08
    Du bør måske gå en tur i Electric City eller Fona, hvis du er til færdig pakkede løsninger. De har en HP til samme pris med lidt bedre (måske - det er nok en smagssag og jeg er ikke den store pc-ekspert) spec's. Bla. 500 gb hdd
    Du kan se spec'ene i Fona's katelog på www.fona.dk
    Til top
    wanksta Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Oprettet: 23-August-2004
    Point: 24
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2005 kl. 23:09
    Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Hej , jeg tænkte på at købe denne pc http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/OFF01.HTM

• MEDION HOME CINEMA XL. Installeret på forhånd og findes på DVD'en
  • MEDION POWER CINEMA 4.0
  • POWER DIRECTOR 3.0 SE

man kan også bruge den til optagelse af tv. Jeg ved godt det ikke kommer i nærheden af funktionalitet og stabilitet, som en harddisk optager af et af mærkevarene, men  er det brugbart som nødløsning ?

MVH

• Hey, Jeg købte min Medion i Aldi for ca. 2 år siden, og har faktisk brugt den til at optage forskellig ting fra Tv, og det er da super fedt. Dog vil jeg lige gøre opmærksom på, at filerne komme til at fylde temmelig meget.

Jeg mener, at en hel fodbold kamp kommer nemt til at fylde et par GB....Men PC'en som helhed, er verdensklasse efter min mening!! Du får en kvalitets computer med det hele & meget billigt. Det får du ikke hvis du f.eks. skulle købe en i fona, elgiganten, computercity osv. & heller ikke hvis du skal samle en selv - Der kommer du af med mange kroner, for en kvalitets computer!

Til top
    Henrik_B Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
    Point: 116
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2005 kl. 23:21

KØB DEN.

Kan kun anbefale Medion pc fra Aldi, istedet for en pc fra fona eller lign.

Hvis du tjekker alle delene, så kan du ikke bygge den selv til den pris og så rykker den maskine bare.

Jeg bruger den til harddisk optager, og har idag overført en del video fra videokamera. Der er både scartstik, svcd, og masser af andre indgange/udgange. Og den kan tilsluttes direkte til fjernsynet, så du kan afspille dine divx film direkte(tag den Kiss).

Den har slots til alle typer kort, så har du digital kamera eller mp3 afspiller, kan kortet proppes direkte i computeren og man kan så tømme/fylde det.

Jeg har den model mindre end denne. Det eneste problem der skulle være med denne lidt større model, er støj fra blæseren. Men det kan evt. skiftes.

Og så får du en bunke brugbare programmer med.  

Redigeret af Henrik_B
    /Henrik
    Til top
    MichaelS Se dropdown menu
    --
    --
    Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
    Point: 2062
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 00:17

PC'en er anmeldt i det nyeste nummer af Alt om Data og får reremragende anmeldelse. Jeg bruer selv den fra efteråret og det er en fantastisk PC.

Jeg kan kun anbefale PC'er fra Aldi, vi har mange af dem i firmaet - og de har en fin telefonsupport!

/MichaelS

mvh MichaelS
    Til top
    SkiveBio Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 17-Juli-2004
    Point: 169
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 03:31

Da jeg skal have udskiftet min PC, har jeg den nye Medion stærkt under overvejelse, og har i den forbindelse et spørgsmål ang. den indbyggede DVD-brænder fra Pioneer. Jeg har indspillet en del VHS-materiale på DVD+RW Verbatim skiver på min Sony RDR-HX1000. Det er med en ny PC min intention at brænde nogle af disse skiver over på DVD-R skiver, men ved ikke helt om det kan lade sig gøre, måske som følge af kompatibilitetsproblemer, hvor Pioneer jo sværger til minusformatet. Undskyld mit måske lidt dumme spørgsmål, men jeg er helt blank hvad angår DVD-brænding via PC.

Mvh SB  

Til top
    Stampe Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
    Point: 2406
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 08:32
    Jeg har endnu ikke hørt om en brænder der ikke kunne læse både + og - skiver. Og desuden er der også et almindeligt dvd-drev i.

Det kan godt være nogle af de første brændere kun var til + eller - når der skulle læses, men producenterne ved godt at det er et selvmål, hvis de laver sådan en brænder i dag.
    Til top
    tychsen Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
    Point: 476
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 11:40

Som garvet computer-freak kan jeg kun medgive alle de andre: Medion's ALDI-PC'ere er kanon gode til prisen. OG så kan de lyddæmpes.

Jeg ville ikke tøve et split-sekund, hvis det ikke var fordi, at jeg allerede har en monster PC (som er top isoleret)...

Se http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=880 for lyd-dæmpning...

Til top
    m@dsen Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 06-Juli-2004
    Point: 179
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 11:49

Jeg vil sige med mindre man har adgang til pc-hardware til engropriser kan man ikke selv sætte en computer sammen i den kvalitet til samme pris!

Køb den, den er alle pengene hver!

m@dsen

"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
    Til top
    larsen Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
    Point: 244
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 13:45

tak for alle jeres svar, man får mere og mere lyst yil at købe den. Jeg var inde på Tychsen link http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=26 men de havde endnu ikke noget til 8386 . det kommer der sikkert snart, men kan nogen bekræfte , at det giver en mærkbar støjreduktion ? og er der nogen der bruger den som harddiskoptager? Er det muligt at lave timer funktioner og fungere optagelse afspilning nogenlunde ok, også timeslip?

MVH

Til top
    tychsen Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
    Point: 476
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 13:51

Du kan tro det er noget der batter... min PC er stort set lydløs... Det der larmer højest, er en svag prikken/rumlen fra min Seagate Baracuda IV-disk (som i forvejen er meget lydløs pga. flydende kuglelejer).

Jeg vil vove og påstå, et den hylen der kan komme fra min 19" Samsung SyncMaster 959NF når den er kold, overdøver PC'ens meget svage støj.

Hvis jeg skal sammenligne det med noget, så lyder PC'en som de fleste andre, når de er sat i standby (altså hvor kun PSU'en kører).

Men jeg kører også med totalt NoiseControl-setup... (har ikke selv Aldi-PC)...

Til top
    håkon Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
    Point: 107
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 14:37

KØB ......... KØB ............ KØB...........

Jeg er på min nr. 2 Pc fra Aldi, og har været meget tilfreds !

jeg har anbefalet den til mange, uden at høre klager, jeg bruger den tilstort set alt - overfører gl. LP'er til CD - video'er til DVD, optager TV somjeg redigerer, og brænder over på DVD. Jeg optager net-radio som overføres til MP3 spilleren. Jo den kan det der, og til fornuftige penge.

Ps. jeg får ikke procenter i Aldi

/ Arne

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu