recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - medion pc  fra aldi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedion pc fra aldi

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 20:47

Yep en Aldi PC er der intet galt med, men deres fladskærme som de ofte sælger sammen med deres maskiner er ikke noget at råbe hurra for.

Så køb en ordentlig skærm til din medion PC et andet sted.....

Til top
Henrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2004
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 21:55

Sikke mange roser.... man bliver jo helt klar på en tur i Aldi.

Men lige et par spørgsmål:

Hvordan er optagekvaliteten i forhold til en "almindelig" harddiskoptager? (hvormange optagekvaliteter er der?)

Kan man starte med at se en udsendelse som man er igang med at optage inden den er er færdig med at optage?

Hvordan er det med at surfe på internettet på et almindeligt ikke-fladskærms TV? - her tænker jeg på kvaliteten af det man får op på skærmen.

Jeg håber I kan hjælpe med lidt informationer om den, og gerne på nogenlunde forståeligt dansk, for jeg er absolut ikke "proffessor" på dette område. (jeg har lige smidt min 8 år gamle VHS maskine ud - det siger vist alt.

Sikke
Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 22:44

Jeg har ikke fået min endnu, men har læst den specifikationer  talt med medion hotline , og fået god hjælp her, da jeg gerne undersøger en del inden køb.

"Hvordan er optagekvaliteten i forhold til en "almindelig" harddiskoptager? (hvormange optagekvaliteter er der?)"

Jeg tror optagekvaliteten er helt ok, måske ikke så mange lavere kvaliteter, at vælge imellem, det er min formodning , da jeg heller ikke ved noget om tunererens kvalitet

"Kan man starte med at se en udsendelse som man er igang med at optage inden den er er færdig med at optage?"

Det kan man godt, da den har timeshift

"Hvordan er det med at surfe på internettet på et almindeligt ikke-fladskærms TV? - her tænker jeg på kvaliteten af det man får op på skærmen."

Man skal nok have en rigtig pc-skærm, hvis det ikke skal blive for trættende at surfe på internettet. (det gælder for alle computere

Redigeret af larsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2005 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Hvordan er det med at surfe på internettet på et almindeligt ikke-fladskærms TV? - her tænker jeg på kvaliteten af det man får op på skærmen.

Et CRT fjernsyn er ikke godt at bruge på en PC. Opløsningen på et fjernsyn er jo meget lille i forhold til en pc monitor eller et LCD/Plasma TV.
Så skal du bruge det CRT TV skal man et stykke væk for skærmen for at billedet er hæderligt, dog med det problem at man så ikke kan læse teksten.-

Så en så god medion PC fortjener ikke et CRT TV som display.

Redigeret af lahan
Til top
Henrik_B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 07:22

Med hensyn til brænderen, så kan den brænde i alle formater.

Med hensyn til optage kvalitet, kan du vælge imellem en masse forskellige, dvd-bedst,dvd-bedre,dvd-standard,svcd,vcd,Ddiv-X.

Så man kan overfører sine videooptagelser direkte til dvd eller DivX, eller hvad man nu har lyst til.

/Henrik
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Henrik_B Henrik_B skrev:

Med hensyn til optage kvalitet, kan du vælge imellem en masse forskellige, dvd-bedst,dvd-bedre,dvd-standard,svcd,vcd,Ddiv-X.

DVD- standard = ca. 150 minutters optagelse !

og så følger der sorftware med til evt. udklipning af reklamer !

/ Arne

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 19:18

Hej henrik, tak for de korrekte oplysninger, det var bare fordi der står 140 timer tvoptagelse i reklame , man må kunne komme op på mere ved laveste kvalitet.

Kan man sætte den til at lave timer optagelser fra 2 forskellige kanaler Dr1 og tv2, uden at skulle skifte kanalerne manuelt, og evnt sætte timer til start/s-video for tilslutning af parabol.

når man har sat den til timer kan man så sætte i en slags standby (lukke windows ned 

Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 14:43

Så kom jeg lige til at falde for fristelsen og købte en Medion MD 8386 hos Aldi i morges. Det virker umiddelbart som en lækker og meget hurtig PC, men jeg har nogle problemer med tilslutning til mit Philips stadard TV (16:9).

Jeg har forsøgt at tilslutte PC'en til mit TVs RGB-indgang via scart-stikket på bagsiden, men det fungerer ikke helt godt. Hvis jeg vælger RGB-indgangen, vises billedet korrekt, men hvis jeg vil se tv fra antenneindgangen (på tv'et), går det galt. Så står billedet fra Medionen og "ruller" vandret hen over skærmen. Hvis jeg tilslutter via S-VHS har jeg ikke det problem.

Og så er det billedkvaliteten: Uanset om jeg bruger S-VHS eller RGB-tilslutning, står billedet noget uldent i forhold til det direkte antennesignal. Når jeg ser billedet på min pc-monitor, står billedet ganske godt, så det er velsagtens overførslen til TV, der ikke er optimal.

Håber, I kan hjælpe.

Mvh
Thomas

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 17:31

Er det RGB indgangen på dit TV du benytter.

Jeg har selv et Phillips TV med fire scart indgange. Der er det scart 1 der er RGB, scart 2 yc (s-vhs), osv...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 20:07

Ja, det er RGB-indgangen, jeg benytter. Jeg plejer at bruge den til at tilslutte min DVD-afspiller, og det virker aldeles glimrende.

mvh
Thomas

Til top
larsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 23:37

jeg har hørt , at hvis antennesignalet er for kraftig kan billedet blive dårlig, man kan købe en dæmper billigt, men hvis billedet på pc-skærm er ok, er det måske ikke det.

er der nogen der ved om man kan lave timeroptagelser, eller om man kun manuelt kan starte/stoppe en optagelse

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2005 kl. 09:13

Der er mulighed for at lave timeroptagelser, men jeg har ikke fået testet det endnu.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu