Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
|
Emne: Meet the fockers/parents? Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:01 |
Nu ved jeg ikke om dette er det rigtige board men here goes.
Er disse film sammenhængenende? Altså er Meet the fockers en "prequel" til meet the parents filmen?
|
|
 |
Emilos88
Guld medlem
Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:03 |
Ja det er det, meet the Parents er den første af dem.
|
Get HIFI or die trying c",
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:23 |
Normalt bliver ordet prequel vel brugt om film nr. 2 (eller 3, 4 osv.) der udkommer efter den oprindelige film, men som tidsmæssigt sker før den oprindelige film.
Derfor kan Meet the Fockers ikke betegnes som en prequel. Den kom som film nr. 2 efter Meet the parents men foregår også efter Meet the parents.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:27 |
Foregår den ikke før? Så vidt jeg husker bliver de da gift i 1'eren eller..? Det er langt tid siden at jeg har set den så det er muligt at jeg husker forkert. :)
Jeg ved nemlig godt hvad prequel betyder.
|
|
 |
Ally
Bruger
Oprettet: 20-August-2005
Point: 81
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:33 |
SteffenD89 skrev:
Foregår den ikke før? Så vidt jeg husker bliver de da gift i 1'eren eller..? Det er langt tid siden at jeg har set den så det er muligt at jeg husker forkert. :)
Jeg ved nemlig godt hvad prequel betyder. |
Først kommer Meet the Parents... derefter Meet the Fockers  Har begge og er stor fan af dem.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:43 |
Ja den udkom, men i filmens historie hvilken er så den første?
Jeg synes bare og huske et bryllup i meet the parentes (?!) hvor de så vil offentliggøre at de vil giftes i meet the fockers.
|
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 22:58 |
SteffenD89 skrev:
Jeg synes bare og huske et bryllup i meet the parentes (?!) hvor de så vil offentliggøre at de vil giftes i meet the fockers.
|
Ja, de udkom og foregår i samme rækkefølge, som jeg før var inde på. Altså er Meet the Parents den første; også kronologisk set. Der var et bryllup i Meet the parents; jeg mener det var Ben Stillers kæreste Pam Byrnes' søster der skulle giftes. Filmen går jo ud på at Ben Stiller (Gaylord Focker) skal introduceres til Byrnes familien; han har aldrig set sine kommende svigerforældre før.
Meet the Fockers foregår nogle år senere. Gaylord Focker og Pam Byrnes er ikke blevet gift endnu. Nu skal Pams forældre introduceres for Gaylord forældre. Byrnes familien har en lille dreng med, som ikke var med i den første film. Han er et par år gammel og jeg mener at kunne huske at det er Pams søsters barn. Filmen slutter så med at Pam og Gaylor bliver gift.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2009 kl. 23:04 |
kaizer skrev:
SteffenD89 skrev:
|
Ja, de udkom og foregår i samme rækkefølge, som jeg før var inde på. Altså er Meet the Parents den første; også kronologisk set. Der var et bryllup i Meet the parents; jeg mener det var Ben Stillers kæreste Pam Byrnes' søster der skulle giftes. Filmen går jo ud på at Ben Stiller (Gaylord Focker) skal introduceres til Byrnes familien; han har aldrig set sine kommende svigerforældre før.
Meet the Fockers foregår nogle år senere. Gaylord Focker og Pam Byrnes er ikke blevet gift endnu. Nu skal Pams forældre introduceres for Gaylord forældre. Byrnes familien har en lille dreng med, som ikke var med i den første film. Han er et par år gammel og jeg mener at kunne huske at det er Pams søsters barn. Filmen slutter så med at Pam og Gaylor bliver gift.
|
Det var det her jeg fiskede efter, ud over det kan jeg godt huske hvad filmene handler om, i grove træk. :)
Mange tak.
|
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 09:17 |
I mellemtiden kan vi så glæde os til 3'eren "Meet the little Fockers" ...gad vide om Greg og Pam har ynglet??
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |