recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Meget bruge for hjælp til lydkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMeget bruge for hjælp til lydkort

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af kennethhifi kennethhifi skrev:

har lige set den beske fra dig med at min harman kardon ikke har diital lydindgang hvorfor et skal jeg så købe?

Jeg spurgte om din Harman Kardon 7300 har digital lydindgang, har den det?
 
Til top
rasmusd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 14:15

0404 er et rigtigt godt lydkort, men ledningerne er ikke noget at råbe hurra for. Men du kan bestille ledningerne der er lavet 0404 til i en bedre kvalitet, se Fid Audio , har købt der og er godt tilfreds og en god handel igenne paypalsystemet.

Mvh. Rasmusd

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af kennethhifi kennethhifi skrev:

OK det gør jeg så! jamen grafikort sider i pci express. Motherboard er et Asus p5gd2-x intel 915p

Du skrev i en PM at du kun har en ledig slot på bundkortet og ikke var helt sikker på om det var en PCI, PCI Express eller AGP der var ledig.
Her er et foto af Asus P5GD2-X, hvilket slot er et der er ledig på dit bundkort, en af de korte hvide, en af de lange hvide eller den sorte?
De 3 korte hvide slots er: PCI Express x1
Den lange sorte er: PCI Express x16 (bliver normalt brugt til grafikkort)
De 3 lange hvide er: Almindelig PCI (de er her dit lydkort skal sidde)

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=24&am p;am p;am p;model=540&modelmenu=1
 

Redigeret af HTPC
Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 19:28

JA de er ledige:=) trode at det var agp:) undskyld. så passer det jo fedt!

Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 19:32
Hey Rasmusd skal bruge et på tre meter bliver det ikke for dyrt? for min pc sår lang væk fra resivern:(
Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 19:34
og hvor for et skal jeg købe af dem? skal kun bruge det til steroe er det et dvi stik det omfommer til ponestik? eller hvad?
Til top
rasmusd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 19:43

Grunden til at jeg har købt et er at de ledninger der følger med er til mono jackstik, og så skulle jeg alligevel have noget til at omforme de stik til alm. phonostik, og så at ledningerne der følger med ikke virker specielt goe, men læs mere på siden, det hele står forklaret der.

Og det er et vga stik og sådan et er der også på det der følger med, det er den eneste udgangsmulighed på kortet. Men køb det endelig, det er guf.

Mvh. Rasmusd

Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:15

okay det vil så sige at vist jeg køber dem så skal jeg bare ha et ny langt phonostik? med rød og hvid på, så det kan nå hen til forstærkern. Så kan jeg da ikke bruge mit gamle stik til noget så? det er phonostik med rød og hvide der går ud i et mini jack! en ting mere er ikke så god til engliske så kan ikke helt fatte det der står på den side:9 hvad koster det sæt?  er det god nok lyd der kommer ud af et vga stik?

 

Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:35
Hej
Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:41

Hej ramusd

keder du noget til ESI Julia lyde kort er det godt? tænk på vist jeg skal købe et af de stik skal det så være analog: RCA Analog Interconnect, RCA Analog Adapter eller et Input also available? en ting mere er ikke så godt til at læse englisk:) håber det er det rigtig du for mig til at købe:) vil så gerne ha god lyd fra pc ud til mit anlæg.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:57
Hey Kenneth, bare lige en kort indskydelse - jeg tror du skal holde dig til EMU lydkortet, anbefalet i starten af dette indlæg. Jeg tjekkede lige EMU kortets data, og de ser gode ud. Selvfølgelig er det ikke super duper AD/DA converters som sidder på kortet, men sikkert nogel udemærket standard convs. Og prisen er jo meget billig my man sige, i forhold til hvad du får med :-)

Selv havde jeg sikkert brugt digital udgangen på EMU lydkortet, og så hen i en ADAT ell. coaxial AUX indgang på Harman A/V reciever. Men du skal nok prøve både Analog udgangen og Digital udgangen på lydkortet, for at se hvilken der støjer mindst og lyder bedst. Hvis din Harman Kardon kan modtage 24bit signaler i foreksempel 44.1 khz, og du har 24bit lyd på din computer, så vil det helt sikkert være en fordel med at bruge digital udgangen på lydkortet. Så vil du få større dynamik område, og mindre sus  & forvrængning ved lav lydstyrke.

Men prøv begge dele, analog & digital!

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
kennethhifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:58

HÅBER det lyd kort er nemt at få til at spille godt i steroe med to højtaler +sub og måske i 4 kanal steroe+ håber du kan hjælp mig med at instille det når jeg for det vist det er det jeg bestemmer mig for at købe.

Og vist det er. er min mail kennethfjordbak1@ofir.dk

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu