recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Meget sløv wifi signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meget sløv wifi signal

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 17:32
Okay, jamen så er problemet jo fundet

Jeg har tidligere lavet en tråd herinde, om netop denne PC der efter opgradering fra 30/30 til 50/50 er begyndt at kører ustabilt, på wifi der vel også en sammenhæng der skulle man næsten tro
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 18:39
Nå nu har jeg lige testet forbindelsen igen, denne gang på en anden PC HP Pavilion dv6 ca 3 år gammel den siger også 20/20 og netkortet er Atheros AR9285 802.11 b/g/n

Selv en netværksadapter fra netgear, jeg har sat i USBén stopper ved 20/20 den burde vel af den vej kører uden om PCéns eget netkort

Lyder underligt man skal hen og købe en helt ny PC for bare at kunne trække 50/50

For så vidt er 20/20 da okay nok, men jeg vil da gerne have fuld ydelse på PCén når det nu er tilgængeligt

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 19:14
Prøv at teste med en iPhone/iPad...
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

om Netværkskortet står der. Broadcom 802.11 g Network adapter 3

og Realtek PCIe FE Family controller 2

Den maksimale teoretiske hastighed på 802.11g forbindelse er 54 Mb/sek, men i virkeligheden er den noget lavere.
Din PC med Core2Duo processor og minimal RAM er nok nærmere flaskehalsen her, og iøvrigt er en reel 20 Mbit forbindelse, som du kan måle, vel egentlig udmærket ?  

Nej nej nej

En Core2Duo er mere ganske hurtig nok til at udnytte hastigheden fuldt ud.
En Pentium 3 kan gøre det med begge hænder bundet på ryggen.

Vedr. ram skal der kun en ganske lille mænge til.

Det alt afgørende ved wifi er sender og modtager's standard og MIMO.

Her en min bærbar nede i stuen og router oppe på loftet i 12 meter væk.

Min bærbar er med en 1.6Ghz Core2Duo, 3GB ram
Jeg køre N 5Ghz 2x2MIMO

.....
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

om Netværkskortet står der. Broadcom 802.11 g Network adapter 3

og Realtek PCIe FE Family controller 2

Den maksimale teoretiske hastighed på 802.11g forbindelse er 54 Mb/sek, men i virkeligheden er den noget lavere.
Din PC med Core2Duo processor og minimal RAM er nok nærmere flaskehalsen her, og iøvrigt er en reel 20 Mbit forbindelse, som du kan måle, vel egentlig udmærket ?  

Nej nej nej

En Core2Duo er mere ganske hurtig nok til at udnytte hastigheden fuldt ud.
En Pentium 3 kan gøre det med begge hænder bundet på ryggen.

Vedr. ram skal der kun en ganske lille mænge til.

Det alt afgørende ved wifi er sender og modtager's standard og MIMO.

Her en min bærbar nede i stuen og router oppe på loftet i 12 meter væk.

Min bærbar er med en 1.6Ghz Core2Duo, 3GB ram
Jeg køre N 5Ghz 2x2MIMO

Det var ment i forhold til afvikling af programmer, som bruger wi-fi forbindelsen, men ja....det kunne misforståes.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 00:09
Vi fik aldrig at vide hvilken router du har, udover at det er en Trendnet !
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Vi fik aldrig at vide hvilken router du har, udover at det er en Trendnet !

Det står i den første besked. Tew 652 BRP
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mutzer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 13:11
En ting der er værd at tænke over, nu hvor du siger at selv med en anden pc, så kører den stadig kun 20/20. Hvis ikke jeg tager fejl, så vil routeren kun køge G netværk/hastighed hvis du har G enheder koblet på. Så selvom du tester med en N kompatibel enhed, så kan det godt være at router stadig kører G, fordi der er enheder på med G.

Så der er mange steder/ting at undersøge :-)
Mutzer
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 14:34
Okay, den her router har en del opsætninger, jeg har i et stykke tid nu prøvet at kører på kanal 4 og har stadig lidt ustabil net altså at forbindelsen kan smutter engang imellem, men det er blevet bedre, der blev beskrevet at flere routere i området kan påvirke vores egen og derfor var det at finde en ledig kanal og scanne via en appen "wifi analyse".
Med appen kan jeg se at her er 3 nogle gange 4 routere i området, ifølge vores egen graf strækker den sig på appen fra kanal 2 til 6 og derved berører de andre i området vores uanset hvilken kanal jeg vælger fra 1 til 14, men vil da lige prøve kanal 12 hvor der nu er mindst mulig støj på
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu