recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Men fjernsynet har jo ikke noget tøj på.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMen fjernsynet har jo ikke noget tøj på.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 16:01

db89

Det er ganske korrekt at 720p og 1080i er  HD.

Jeg mente alene set fra Skærmens side, i forhold til det som DR kalder HD og som "Bit rate mæssigt" er den rene JAMMER eller under al kritik. Hvis DR skriver at 720p50 med en bitrate på måske 5MB eller 4   Ja så er det HD i DR's øjne.  Hvordan vi andre opfatter det bliver senere historier.

De færreste er parate til indrømme at selv 400 linier progressivt ville være en slags HD, sådan på den lidt sjove måde, og at 576p50 eller 480p60 heller ikke er for ringe.

Igen ud fra hvor megen eller lidt båndbredde/MegaBit man nu allernådigst vil tildele tingene.

Hvordan ser vognhjulene i  Western film for resten ud, altså i HD?  Alt roterende skulle blive interessant iagttage.

Redigeret af moho - 26-September-2011 kl. 16:20
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Hvordan ser vognhjulene i  Western film for resten ud, altså i HD?  Alt roterende skulle blive interessant iagttage.
De er forhåbentlig runde og ikke savtakkede...
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

De er forhåbentlig runde og ikke savtakkede...

Jeg TROR nok, moho mener, om de kører forlæns, eller om det fortsat ser ud som om, de kører baglæns.Smile
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 16:54
Om de kører forlæns eller baglæns har ikke noget med opløsningen at gøre, men derimod masser at gøre med frame rate, og den er der ikke forskel på i SD og HD...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 15:23
Det var nu roterende ting i almindelighed.
Og sådan som jeg oplever lodrette linier som blafrer lysteligt på mit analoge tv. Da går jeg bestemt ud fra at HDTV lider af samme sygdomme.
Ting er skarpe ved stillestående eller langsomt skiftende ting, når noget går hurtigt flyder tingene bare ud. Fordi noget er i HD er ikke det samme som at tekniske vanskeligheder er fjernede.

Nu har jeg godtnok ikke set tilskuere og teksten i bannerreklamerne i HD, men for mig er ting nogen gange tankevækkende. 

Redigeret af moho - 27-September-2011 kl. 15:24
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 21:28
Moho, nu har du kloget dig igennem flere år med de mest fantastiske forklaringer om diten og daten omkring tv. antenner og kabel tv. Kunne du ikke smute ned og  købe en fladskærm og så vende tilbage med dine filosofiske betragtninger, når du ved hvad du taler om.
  carsten
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu