|
Meninger om Reciverer |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så tror jeg slet ikke du skal bruge penge på hifi for der er hele tiden noget der er bedre og smartere osv.. Men hvad er det du skal med 4Kp60?? umiddelbart giver det kun mening vist du tænker på spil men det ligger vist en del ud i fremtiden før det bliver en standart.. Ved film er 4kp24 optimalt
![]() |
||
![]() |
||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
Jeg køber snart ny receiver, og mit valg falder på enten Denon AVR-X3000 eller Marantz SR-5008, jeg har ikke helt besluttet mig endnu... De har ikke HDMI 2.0, men det har jeg heller ikke noget at bruge til...
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
|
Jeg kiggede meget på Sony STR-DA2800ES inden jeg besluttede mig STR-DN1040. 2800'eren er meget skrabet ift. tidligere ES-modeller fra Sony. Et godt eksempel er, at man end ikke får alu-front eller aftagelig strømkabel. Selv på feature siden er der ikke meget at hente.
Går man meget efter HDMI2.0 så kan STR-DN1050 være værd at vente på. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19840 |
|
Den der kan sluttes et ordentligt eksternt effekttrin til. Et effekttrin du kan genbruge, næste gang du skifter en forstærker ud der har "nye features". Klaus |
||
![]() |
||
andmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 217 |
|
Skal man bruge 4Kp60 ved tilslutning af stationær pc? Eller det er måske kun MHz som skal være 60
Redigeret af andmm - 13-Marts-2014 kl. 17:41 |
||
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
|
Mon ikke, det er lydkvaliteten, hvor de 2 modeller adskiller sig, og det er vel det vigtigste???
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
|
Det har du selvfølgelig ret i, men hvis STR-DA2800ES var så forbløffende god, så vil jeg mene, at man nok havde hørt mere om den. STR-DN1040 kan man derimod finde mange gode (og også nogle negative) ord om. Der hvor jeg egentlig vil hen er, at STR-DA2800ES ikke synes pengene værd. Særligt ikke, hvis den holdes oppe mod den meget billigere STR-DN1040. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
|
Så er det vist kun fordi, dine højttalere ikke fortjener bedre... Forstærkeren har meget at sige, men til mellemklasse højttalere er 1040 et rigtigt godt bud...
Hvis du kommer op i prisklassen omkring de 10.000 kr., er der tale om et spring op. Om 2800eren er det bedste køb i den prisklasse ved jeg ikke, men den vil helt sikkert give en markant forbedring set i forhold til 1040eren. 1040eren er nok det bedste bud i dens egen prisklasse... Jeg kører selv med en Sony Da5400ES, som er en ældre model, men den gør det ihvertfald godt. Alligevel er det den, der skal opgraderes som næste projekt, efter jeg har fået nye højttalere (Vincent LS-310) med sub og center i samme serie.
Redigeret af Supergris - 13-Marts-2014 kl. 18:04 |
||
![]() |
||
|
Du misforstår mig åbenbart stadig/igen. Jeg taler ikke imod AV receivere i ES serien. Det er nogle rigtigt fine og rimeligt roste receivere. Jeg taler *eksplicit* om STR-DA2800ES.
Den står til kr. 10999 og det er vejl. udsalgspris. Det er entry level modellen af Sonys ES AV receivere. I forhold til dens forgængere (som f.eks. STR-DA2400ES) siges det, at man ikke får "nok" ekstra for pengene i forhold til det umiddelbare skridt ned, der er STR-DN1040 (som for øvrigt startede med en vejl. udsalgspris på kr. 6499). Nu siger du, at du har en STR-DA5400ES og at den gør det godt. Det tvivler jeg absolut ikke på. Ligesom jeg ikke tvivler på, at receivere i 10000 kroners klassen generelt gør det bedre end receivere i 6000 kroners klassen. Dog skal du bemærke, at den umiddelbare pendant til din receiver er STR-DA5800ES, som har en vejl. udsalgspris på kr. 20999. Jeg havde som sagt kig på STR-DA2800ES da jeg startede med at kigge efter en ny receiver. Det var for øvrigt for knap 1 år siden, så det var de vejl. udsalgspriser for både DA2800ES og DN1040, der gjaldt. Med min research på det tidspunkt kunne jeg ikke retfærdiggøre udgiften på de ekstra 4500 kroner. At man nu kan få DN1040 for under 4000 kroner gør det ikke bedre. For lige at recappe: Hvis man vil ofre over 10000 kroner på en ny receiver, så bør man, efter min mening, ikke kigge på STR-DA2800ES. Dermed ikke sagt, at andre producenter ikke kan levere bedre til den pris. Tænker umiddelbart på Yamaha og Pioneer. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |