Ja man skal jo for Guds skyld være HD forberedt i disse dage, når man køber TV, eller overvejer det.
Jeg kan godt se, at det er fedt at få et skarpere billede og al det der - var skam selv meget glad fra at gå fra VHS til DVD.
Men men men, hvornår vil I mene det er en nødvendighed, at et tv er så stort, at man bør være HD forberedt - altså målt i tommer?
Jeg har selv et 37" LCD tv, som har et rigtig godt billede ved DVD. Alm. antenne signal kunne godt være bedre, men regner med, at det bliver meget bedre, når jeg i løbet af det næste stykke tid får digitaltuner (dvb-c til tdc) i min htpc.
Det er selvfølgelig svært at give et endegyldigt svar på sådan noget, fordi det i stor grad handler om smag og krav. Men vil I ikke give mig ret i, at HD f.eks. vil være ligemeget i et lille 20" fjernsyn i soveværelset? Som jeg ser på det, så er det først når man kommer op i de 40-50" i en stue hvor man sidder "for tæt"´på sit tv, at virkelig har behov for en større opløsning.
Jeg er fuld tilhænger af en digitalisering af sendenettet, men HD eller super duper HD tror jeg først jeg får brug for næste gang jeg køber tv... hvilket bliver noget væg til væg
P.S. Jeg tager forbehold for, at det aldrig er til at spå om fremtiden set med tekniske øjne og holder også retten til at grine af mit indlæg, når jeg om et halvt år sidder og nyder HD-film.