recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere monopol fra Microsoft ang. browsere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMere monopol fra Microsoft ang. browsere ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Emne: Mere monopol fra Microsoft ang. browsere ?
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 13:23
Vi ved jo alle at Microsoft har fået nogle gevaldige bøder for at køre monopoler på deres styresystemer, eks deres egen browsere og mail software.
Prøv at anvende Firefox på deres Microsoft Update site og se hvad der sker. Istedet for update siden, så smides man over på en side der faktisk kræver af dig at du skal installere eller anvende deres egen browser for at kunne anvende update siden.

Monopol eller generel teknisk forhindring i selve Firefox der gør at siden ikke kan anvendes ?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Istedet for update siden, så smides man over på en side der faktisk kræver af dig at du skal installere eller anvende deres egen browser for at kunne anvende update siden.

 
Den side får jeg ikke, jeg ser en besked hvor der står jeg skal bruge Windows Update i start > alle programmer. Det plejer også at virke fint nok, Microsoft må jo (heldigvis) lave deres hjemmeside som de har lyst til, så længe man kan opdatere via Windows update.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 14:56
Det skulle vil netop hjælpe på antallet af ikke-understøttede sider hvis procentdelen af folk der bruger noget andet bliver større. 

Når det er sagt synes jeg det er latterligt microsoft ikke må smide det software med deres system som de vil.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 21:39

Der ville i princippet ikke være noget i vejen for at microsofts update hjemmeside ikke var understøttet af andet end deres egen browser også selvom update ikke lå som en del af start menuen. For det første tror jeg ikke der står nogen steder at man har krav på at kunne opdatere operativsystemet, for det andet kan alle opdateringerne jo downloades manuel på en anden del af deres hjemmeside. Det er vel i sidste ende også op til udviklerne af diverse browsers at få dem til at passe til de hjemmesiderne og ikke omvendt, specielt hvis deres egen browser kan en eller anden ting de andre ikke kan. Personligt synes jeg ikke der er noget rigtigt godt alternativ til iexplorer

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 07:09
Nu er det et stykke tid siden jeg har kodet til hjemmeside og har ikke prøvet med ie8 men dengang skulle man lave en masse foranstaltninger får at få det til at virke i ie som så kunne ødelægge det der egentlig allerede virkede i firefox/opera etc.
Forstår ikke du synes der ikke er noget god alternativ til ie. Synes da bestemt chrome, firefox, opera er værdige konkurenter (alle bedre hvis du spørger mig).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu