recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Merlin og plasma skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMerlin og plasma skærme

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af izebreaker izebreaker skrev:

Lyder helt rigtigt.

Jeg tænkte/mente at mht opløsningen på 1920 x 1080 må man gå ud fra at jeg i fremtiden kan modtage et optimalt signal fra en ekstern box. Fremfor at vælge en skærm som kun er HD ready.

Der er tilsyneladende planer om at lave en ny "Full HD Ready" mærkning; men om 'dit TV'  overholder alle nødvendige krav ? - måske ?

http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2475

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2005
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 17:45

Kan godt se det er svært/umuligt at spå om fremtiden og hvilke krav den stiller. Men det tyder på at den nuværende HD-ready standard ikke er korrekt og at den bliver ændret.

Jeg tror jeg må ud og se på nogle af de nye 42" og 50" plasma tv og finde en skærm jeg kan li´(sikkert Pana 50 PZ70E)

Tak for alles bidrag i denne sammenhæng.

Til top
Jambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 10:43
Jeg blander mig lige i denne tråd for jeg overvejer selv et PZ70 :)

Er der andre end mig der har bidt mærke i at kontrasten på PZ70 er på 10.000:1 modsat PZ700 som jo er på 5000:1. Tjek selv specs hos panasonic.de
Synes det virker besynderligt at den skule have bedre kontrast end den dyrere model.

Derudover er der så en med 1080P/24 source som kan fortælle hvor meget betydning det har at afspille dette på et panel der ikke understøtter det. Er det meget belastende at se på eller hvad? Det er stort set den eneste feature som PZ70 savner.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 21:53
Det er bestemt ikke belastende ikke at have 24 fps understøttelse. Alle der har set en NTSC DVD film og overlevet dette ved hvordan det er at se HD DVD eller Blu-ray på alle andre TV end Pioneers fladskærme.

Redigeret af Naiera - 12-August-2007 kl. 21:54
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er bestemt ikke belastende ikke at have 24 fps understøttelse. Alle der har set en NTSC DVD film og overlevet dette ved hvordan det er at se HD DVD eller Blu-ray på alle andre TV end Pioneers fladskærme.

Jeg købte R1 film i starten af min "DVD karriere" - og det underlige er, at jeg synes nogle film så fuldstændig normale ud mht. bevægelser/panoreringer etc., mens andre så ret hæslige ud. Go figure. Jeg tror jeg er nødt til at bede om at se en Blu-Ray film på sådan et TV før jeg bestemmer mig.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 22:15
Hvis du skal se Plasma i Vejle så gå ind i Fona, de forhandler i hvert fald Pioneer.
Til top
faffy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Maj-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 19:51

Prøv evt. også P&P radio, Skovvejen 44, 8000 Årh. C http://www.ppradio.dk, de er autoriserede Pana - folk.

N.B. TH 50PZ70E har sjovt nok fast bordfod "i kassen", hvorimod "storebroderen" PZ700E (lidt flere tilslutninger 1 HDMI i front+1 scart, bedre lyd, optisk audio udgang samt SD-slot i fronten) ingen fod/ophæng har.

Pris på TH 50PZ70E er kr. 21.000,- afhentet, PZ700E kr. 29.000,- afhentet.  Lidt for stor en forskel for den smule.

Har selv TH 42PX700E (ikke fuld HD, 1366X768) og er MEGET glad for den, jeg skulle også bare have en "flad" til husbehov.

Til top
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2005
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 00:21

Jeg prøver da lige Fona i Vejle - mener nu ikke at have set nogen plasma tv derinde, men det er da et forsøg værd

Én ting som bekymrer/irriterer mig er det ret høje strømforbrug på TH-50PZ70E (mener det var omkring 594 watt)

Har lige kigget rundt men ku ik finde det præcise strømforbrug - Måske det er fjernet fra specs for at folk ik skal blive skræmt

Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 01:16

Én ting som bekymrer/irriterer mig er det ret høje strømforbrug på TH-50PZ70E (mener det var omkring 594 watt)

Panasonic opgiver strømforbrug på deres skærme som et 'gennemsnit'. Med mindre at du vælger at køre med 'fuld blus' på lys og kontrast, tror jeg ikke at det reelle gennemsnit kommer i nærheden af de 600W. Det har jeg selv erfaret mht. min egen plasmaskærm.

Redigeret af Joho - 14-August-2007 kl. 01:16
Med god hilsen

John
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2007 kl. 08:35

Kan godt se det er svært/umuligt at spå om fremtiden og hvilke krav den stiller. Men det tyder på at den nuværende HD-ready standard ikke er korrekt og at den bliver ændret.

"Full HD Ready" bliver ikke en ændring af "HD Ready", men en tilføjelse. Personligt irriterer det mig lidt, fordi det betyder at folk i endnu højere grad med djævlens vold og magt vil have 1080P opløsning, og så kigger man (måske) på billedkvaliteten bagefter. Og

Jeg mener at HD Ready standarden var væsentlig da den kom frem, med henblik på at rydde markedet for tv der ikke understøtter HDCP, og at undgå det meste af den marketings-flimmer der var omkring 480P tv der blev markedsført som "HD forberedt" og hvad man ellers kunne finde på. Det var ikke en perfekt standard, det medgiver jeg gerne - men den var heller aldrig sat i søen for at garantere det perfekte tv, men for at sætte en vi minimums-grænse. Nu hæver man så grænsen, men efter min mening bør man netop derfor stille lidt større krav til en Full-HD Ready standard end man ser ud til at gøre. Eksempelvis, så gætter jeg på at ALiS paneler (i bund og grund 1024x1080i paneler) kan blive "full HD Ready", ligesom der ikke stilles krav om hvorvidt 24 Hz materiale rent faktisk skal gengives flydende - et tv der kan modtage 24 Hz, men internt omregner det til 60 Hz, vil stadig være Full HD Ready, mens Pana'erne i sin nuværende udformning ikke vil være det - selv om slutresultatet nemt kan vise sig at være præcist det samme. Derudover, så vil jeg alt andet lige hellere se på 60 Hz på et Panasonic TV, end 24 Hz på et ringere tv.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu