|
Mesh6 netværk med flere end 3 enheder?? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
et godt bud kunne være unify udstyr.
Jeg var selv meget tæt på at købe det, men synes prisen var lidt for høj når det ikke engang understøtter nyeste standard. Overvejer stadig en UDM hvis den kommer i en ny opdateret version.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
LR er en mærkelig størrelse, det hjælper jo ikke meget at den "råber" højt når dine devices i den anden ende ikke kan råbe tilbage. Har man flere AP så det faktisk en god ide at skrue lidt ned, så dit device roamer bedre.
Der skulle gerne komme en UDM SE. https://github.com/DavidSpek/UDM-SE/blob/master/UDM-SE%20Quick%20Start%20Guide.pdf Den vil dog heller ikke understøtte WiFi 6, men WiFi 6 er endnu mere afhængig af line of site end 5 GHz, så det vil kræve AP i alle rum man gerne vil WiFi 6 |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tja jeg har fået højere hastighed efter opgradering til wifi6, og nej har ikke fået flere AP med line off sight.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
LR råber ikke højere, den sender med samme effekt som de andre accespoints. LR har bedre antenner, det vil sige at forstærkningen der gør at den kan række længere, er gain i antenner, som virker på både på sendestyrken og det modtagne signal. Klaus |
||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 911 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er spørgsmålet, de 2 andre enheder har 3 porte: WAN, LAN1 og LAN2 skal netværksstikket i WAN eller LAN1, det sidder i LAN1 nu? Tænnkte om det kunne være et problemet?
|
||
//Guldhammer
|
||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det burde være ok i Lan porten. Nogle producenter understøtter også wan porten, det giver så en ekstra lokal port på dit access punkt
|
||
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi købte en pakke med tre TP-link Deco M4-enheder, som alle er kablet til routeren (én direkte og to via switches). Det er et gammelt hus på 160 m2, og vi har nu omkring 500/500 overtalt i huset uden nogen form for udfald.
Det kostede under 1.000 kr.
|
||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 911 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En anden ting er at hvis jeg downloader en fil fra mega.nz på wifi
så trækker den vores iptv ned, dvs vores iptv hakker grusomt, lige indtil jeg har downloadet filen. mega.nz downloader somme tider med op til 7-8 MB/sek.
|
||
//Guldhammer
|
||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af lahan - 14-April-2020 kl. 17:43 |
||
guldhammer
Funktioner
Tak(0)
|
|
HVOR?? Der er i forvejen windows egen Qos Pakkeplanlægning installeret
|
||
//Guldhammer
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På din router. Som skrevet tidligere i denne tråd, så er det super let med USG. Selvom jeg aldrig havde prøvet det før, tog det 5-10 minutter og så var knægten begrænset i download. Klaus
|
||
guldhammer
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som beskrevet tidligere i dene tråd så er min router en HUAWEI Q2. Skal ALDRIG eje en USG, den er død forvirrende at finde rundt i, har ejet en i 48 timer, returnerede den da jeg måtte opgive at finde rundt i den.
|
||
//Guldhammer
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |