|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() Sendt: 22-Januar-2006 kl. 18:36 |
|||||||||||||||||
Hej alle.
Jeg har vist spurgt til TV her engang før, men det blev ikke til noget, og nu spørger jeg så igen. Siden sidst er jeg gået fra 28" 4:3 til 28" Widescreen, bl.a. fordi det da må være en fordel med en widescreen TV ved indtoget at digital TV (forudsat man køber sig en box til at modtage det). TV'et er til min mor, der ikke just er teknik nørd. Tværtimod optager hun udelukkende manuelt på videoen, fordi der ikke er overskud til at lære den dersens indviklede timerfunktion. Det er ikke så stor afstand fra sofa til tv, så jeg troro ikke det lilel 4:3 billede på en 28" WS vil være et problem (hun har nu i et halvt år klaret sig med mit gamle 20" konfirmations tv). Nu er remoten så røget sig en tur, og volumens skal styres fra fronten, så nu er det op over, at der skal nyt til. ![]() Krav: Minimum 2 scartstik, en af dem med RGB En fornuftig billedkvalitet, men sublimt bliver det jo nok ikke. 4:3 udsendelser skal kunne vises med bjæler i siden, altså ikke tvunget "stræk" af billedet. Formatskift skal gerne kunne klares automatisk (og fungere) Bare lidt hukommelse i TTV Er 50Hz ikke at foretrække i den billige ende? Så vidt jeg har forstået er 100Hz ikke nødvendigvis et plus, hvis det ikke er implementeret ordentligt. Loftet er ca 3000kr og jeg søger altså hvor jeg får mest TV for pengene, så hele budgettet behøver ikke blive brugt. ![]() Uden at have noget at have det i, så har jeg på fornemmelsen at Panasonic har bedre styr på tingene end fx Philips. Kan bare ikke rigtig finde Panasonic nede i denne prisklasse. Tager jeg fejl i denne antagelse, hvis ja, hvilke mærker bør man sigte efter? Prosonic og lignende mærker er ikke noget tiltaler. ![]() Det er efterhånden svært at finde et CRT fjernsyn efterhånden, og svært at gennemskue om de billige af slagsen er billige fordi de decideret er ringe, eller fordi fladskærme har presset prisen. Så øs gerne af Jeres guldkorn! ![]() Mvh Michael |
||||||||||||||||||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||||||||||||||
Så er der f.eks dette fra www.godpris.dk
Redigeret af Radiomanden |
||||||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|||||||||||||||||
Tak for det.
Jeg så det godt i en anden tråd. Er det så det der giver "most bang for the buck" i den lave prisklasse? Der står det ikke automatisk kan skifte til 4:3 (vist din tilføjelse, ikke?). En kammerat har et Panasonic TX-28DK1F, og det vil jeg da bestemt mene selv skifter. Jeg så Dolphs nytårstale hos dem, og der sejlede formatet rundt for til sidst at lande på 4:3. Da jeg kom hjem og tjekkede på recorderen kunne jeg se, det var DR2 der havde kaget i formatet og skiftede lidt inden i udsendelsen. Så det TV kunne altså godt skifte til 4:3 selv. Mvh Michael |
||||||||||||||||||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||||||||||||||
Da du er efter en mærkevare, så er nævnte model et godt køb, det er et godt apperat for pengene. Det formatskifte du beskriver må bero på en fejl, jeg bruger selv Panasonic (se avatar) og de kan ikke selv skifte til 4:3 mode (hvor der er sorte felter i siderne), man skal vælge dette manuelt, og jeg har aldrig hørt om et TV der kan det, og det er jo ikke lige det der er meningen med et bredformat TV, JVC TVer har også en funktion der udglatter et 4:3 billede, således at det kan vises på en rimelig måde i hele skærmens bredde. Ligesom på Panasonic i Auto mode. Husk på at om forholdsvis kort tid vil der blive sendt mange flere udsendelser i 16:9, end der gøres i øjeblikket. |
||||||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Ok, jeg er nu ret sikker på TV'et gjorde det automatisk. Om vi snakker forbi hinanden fordi jeg ikke er inde i terminologierne ved jeg ikke. Men jeg det ser ud til at være det TV jeg går efter. Jeg finder dog ikke disse stræk funktioner brugbare overhovedet. Jeg plejer at sige at det er for folk der ikke ved bedre eller er ligeglade med hvad de kigger på. Og det er jo netop de stigende antal 16:9 udsendelser og udsigten til ægte 16:9 med digital TV i fremtiden der gør at jeg nu overvejer et widescreen TV, selvom jeg selv er af den holdning at 28" WS er lige småt nok. Men pengene rækker ikke længere. ![]() Tak for hjælpen (flere gode råd modtages dog stadig gerne). ![]() Mvh Michael |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |