recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mest nyttige dagligdags apps ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mest nyttige dagligdags apps ?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 12:53
Tak for alle de godt svar :-) jeg kommer nok ikke til at youtube og se film. bortset fra xbus, men der kan jeg vel bruge deres net. så det vil nok mest blive brugt til at tjekke vejret og vandstand og lign. og at finde svar hvis 10 kloge hoveder har hver deres mening :-D og bilka og MD app. mere kender jeg ikke til pt

gps program er det gratis at downloade/bruge ?

sku smart man kan bruge hjemme netværk til at downloade, det sparer nok rigtig meget på data
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 13:02

GPS er i Telefonen, det er Google Maps også. Så der er det der skal bruges til Navigation.
Skal der ses film er det på Wi-Fi eller via 3G-4G nettet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 13:08
Til alm brug bruges der så lidt data, at det knap nok kan ses i mb. Men fik et fordelagtigt abb hos Oister med 12t/12gb for 79kr/md, så er dækket godt ind, hvis der f.eks. skal høres radio via DR app, eller ses youtube clip.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 18:57
Apps

Her er et par forslag:

Yr.no - den Norske vejr tjeneste, som er meget mere præcis end de standard apps, der er inkluderet (og DMI)
Dropbox - til at synkroniserer filer mellem din telefon og din computer - bl.a. Billeder du tager på telefonen
Wikipedia App - bare fordi et leksikon er godt at have i baglommen
Shazam - hvis du er musik interesseret. Hvis du hører et godt nummer (mere gængse genrer), og du ikke lige ved hvem der har lavet det, så kan Shazam lytte sig frem til det
Livescore - hvis du er på fisketur og gerne vil vide hvad fodboldkampen står
Mobilepay - fordi det er genialt

Mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 19:02

Billed synkronisering kræver ikke nogen extra App Google Photo er standard, og er et Plug In til Chromebrowser på PCen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 19:12
Apps jeg bruger mindst én gang om ugen på telefon og/eller tablet eller på anden vi er essentielle:

MobilePay - genialt til betalinger og overførsler af penge.
MobilBank - netnanking, jeg har Danske Bank.
E-boks - siger sig selv.
MobilPension - Pensions-oversigt.
Facebook - fordi...
Yr og WeatherPro - gode verjudsigt-apps
Spotify - musik-streaming.
Paperless - til at lave lister og noter
Rejseplanen og DSB - fordi de er gode når man skal steder hen :-)
WeekCal - fordi det er den bedste kalender-app jeg har prøvet.
IMDB - Fordi jeg elsker film
Shazam - til at finde ud af hvad musik der spilles i radion eller andre steder.
DBA og eBay - til at handle brugt.
Zenfolio - som jeg bruger til at gemme og vise mine billeder på nettet.
Forza - fordi jeg elsker fodbold.
Endomondo - til at holde styr på min (løbe)træning.

(Jeg bruger iPad og iPhone men tror alle findes til Android også)


Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:05
Glem ikke den gratis Maps.me med mere end 30.000.000 downloads til navigation.

Vi bruger især appen offline til gåture og vejvisning overalt. Google står også bag denne app. Snart kommer, der ikke kun bil-, og gåture, men også cykelture på Maps.me.

Man downloader blot lande eller områder, som man har brug for.

Når jeg flyver ved jeg fx altid, hvilken by eller sø mv. der findes nedenunder.

Efter min mening een af de bedste brugbare App's, der er skabt.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:19
Jeg brugte GPS'en i min telefon på en tur fra KBH til Sønderborg, det gav et forbrug på ca. 25 MB data. 

En anden dag fandt jeg på at bruge Spotify på den 19 km køretur fra mit hjem til mit arbejde, det trak omkring 70 MB. 

Så 1 GB data rækker enten til 20 tures GPS mellem KBH og Sønderborg, tur-retur eller til ca. 1½ uges Spotify til og fra arbejde. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 20:24
Øh! Det er så ikke Maps.me, som du har brugt. Ellers har du misforstået brugen af den. Det er en offline app!

Gps koster intet at bruge ud over strøm. Maps.me der fungerer offline koster ingen data at bruge. Og sker download via Wifi er der ingen omkostning.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 07:15
Ikke at forveksle de to apps: Google Maps og Maps.Me. Det er den sidstnævnte, som jeg omtaler, der er totalt offline.

Redigeret af bentpetersson - 17-Juli-2016 kl. 07:19
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 10:20
Mine nyttige apps:

Navv Scandinavia GPS, eller anden købt
112 app (når der ringes på den, kan de se din nøjagtige position)
Hjertestart app (viser placeringen af de nærmeste hjertestartere)
TVTID (altid opdateret på TV programmerne)
Rejseplanen (let tilrettelægning af din rejse, og bestilling af billetter)
FDM benzinpriser (tank altid til billigste pris)
Mobilvarsling (du ved med det samme om der er brand eller ulykke i dit nærområde)
Akuthjælp (skadestuer og ventetider. Samt dine data hvis du er bevidstløs ved ulykke)
Trafik Alarm (hvor står fartkontrollen)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 23:07
FDM benzinpriser er ubrugelig.

Den bygger på forældede inberetninger.

Ellers er foreslåede apps glimrende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu