recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mest projektor for pengene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mest projektor for pengene

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

3 db ekstra opfattes som en fordobling af støjniveauet og yderlige 3 db endnu end fordobling, derfor skrev jeg som jeg skrev.

Nej, 3 dB ER en fordobling af støjniveauet (målt i effekt). Men man skal meget højere op, før det opfattes som en fordobling.

Man siger normalt, at 3 dB er den mindste ændring i lydniveauet, den menneskelige hørelse kan registrere (det er jeg nu ikke helt enig i, men det er en anden sag), og at 10 dB opfattes som en fordobling.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

3 db ekstra opfattes som en fordobling af støjniveauet og yderlige 3 db endnu end fordobling, derfor skrev jeg som jeg skrev.

Nej, 3 dB ER en fordobling af støjniveauet (målt i effekt). Men man skal meget højere op, før det opfattes som en fordobling.

Man siger normalt, at 3 dB er den mindste ændring i lydniveauet, den menneskelige hørelse kan registrere (det er jeg nu ikke helt enig i, men det er en anden sag), og at 10 dB opfattes som en fordobling.

Ok, så beklager jeg min misforståelse Embarrassed

Jeg har dog også set film på en projektor der var opgivet til et støjniveau på 32 db., men det var for mig alt for generende, men når jeg nu tænker over det, lød det ikke som en mangedobling af den w1100 jeg så/hørte forleden...trods alt.

Tak for info
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2008
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 14:54
Hej,
nu har jeg så afprøvet den og jo der er ret hørbar støj, må jeg indrømme men hvis man sætter den i økonomi-mode så er det meget lidt så det går fint.
Billedet er knivskarpt og jeg har endnu ikke konstateret regnbuer!
Sort kan jeg ikke helt få sort men det kan muligvis indstilles.
Alt i alt er jeg meget tilfreds.
V.h.
Henrik

Tillykke med den, håber du bliver glad for den Smile

Jeg har selv været i Hifiklubben og se på w1100'eren og den gør det fint til pengene, men den er bestemt ikke lydløs, hvis jeg skulle have den hængene så skulle den helt sikkert støj isoleres. Da jeg så kiggede på db opgivelserne til w1060 og så de lå 6 db over w1100 så tænker jeg den ikke er stille. 3 db ekstra opfattes som en fordobling af støjniveauet og yderlige 3 db endnu end fordobling, derfor skrev jeg som jeg skrev. Men det er også meget individuelt hvordan man opfatter denne støj.

Pøj pøj med den Wink

Mvh Schulz
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Hej,
nu har jeg så afprøvet den og jo der er ret hørbar støj, må jeg indrømme men hvis man sætter den i økonomi-mode så er det meget lidt så det går fint.
Billedet er knivskarpt og jeg har endnu ikke konstateret regnbuer!
Sort kan jeg ikke helt få sort men det kan muligvis indstilles.
Alt i alt er jeg meget tilfreds.
V.h.
Henrik

Tillykke med den, håber du bliver glad for den Smile

Jeg har selv været i Hifiklubben og se på w1100'eren og den gør det fint til pengene, men den er bestemt ikke lydløs, hvis jeg skulle have den hængene så skulle den helt sikkert støj isoleres. Da jeg så kiggede på db opgivelserne til w1060 og så de lå 6 db over w1100 så tænker jeg den ikke er stille. 3 db ekstra opfattes som en fordobling af støjniveauet og yderlige 3 db endnu end fordobling, derfor skrev jeg som jeg skrev. Men det er også meget individuelt hvordan man opfatter denne støj.

Pøj pøj med den Wink

Mvh Schulz

Det lyder godt, fedt at du er tilfreds Thumbs Up
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu