recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Metadata af videoer på Mac til Apple TV2 bibliotek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMetadata af videoer på Mac til Apple TV2 bibliotek

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Metadata af videoer på Mac til Apple TV2 bibliotek
    Sendt: 27-April-2011 kl. 08:29
Jeg tror jeg har fundet den bedst mulige måde at få metadata automatisk lagt i videofiler så de ser fine ud med thumbnails, beskrivelser af handling, skuespillere, mv. i iTunes og på samt sikrer de kan afspilles på Apple TV2, og ville lige dele det. 

Programmet hedder iFlicks og i den seneste beta er der en ny funktionalitet der gør at man ikke behvøver konvertere Xvid/DivX filer i traditionel forstand før de kan afspilles på ATV2 (som jo kun understøtter H.264 filer), det hele gøres med et smart hack der har virket på alle de filer jeg har prøvet det på.

iFlicks beta 1.3.5 kan hentes her og virker med fuld funktionalitet i ca. 70 dage endnu, og pt. kan programmet vist erhverves for kun 75kr i Mac App Store.

Jeg har skrevet lidt mere om det på min blog, som du kan læse ved at trykke her, hvis du har interesse i det.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 09:20
Ser smart ud, men det smarteste er nu at jailbreake sin ATV2, og køre XBMC. Nemt, gratis og flot. Og så er man fri for at have en computer kørende med iTunes.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Ser smart ud, men det smarteste er nu at jailbreake sin ATV2, og køre XBMC. Nemt, gratis og flot. Og så er man fri for at have en computer kørende med iTunes.

Enig, og det kører jeg skam også med, men der er også andre brugsmønstre hvor det kan være smart, f.eks. hvis man har iPads, iPods eller iPhones - specielt på iPaden ser det godt ud.

F.eks. tager med ca. 6min over et .N netværk at "fixe" en Xvid fil så den har metadata og kan afspilles på en iPad/Pod/Phone
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 20:51
Bruger xbmc på atv2, men er der en måde på hvordan man scanner sine mapper, så der får cover mv ?
mvh Smile

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Imac Imac skrev:

Bruger xbmc på atv2, men er der en måde på hvordan man scanner sine mapper, så der får cover mv ?
mvh Smile

jada. når du tilføjer et share, så angiv om det folderen indeholder tv shows eller movies og når du er tilbage der hvor du kan se folderne du har tilføjet så hold "Menu" inde og vælg "scan for new content". voila, så er de navngivet rigtigt og der er hentet thumbnails og alt det andet. Virker perfekt!
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 22:17
ok..skal man angive hver folder eller er det nok med NAS'en ?

På forhånd tak for hjælpen Clap

Til top
henrikkatholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 01:10
d

Redigeret af henrikkatholm - 16-Maj-2011 kl. 01:11
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af Imac Imac skrev:

ok..skal man angive hver folder eller er det nok med NAS'en ?

Det er nok med øverste folder på NASen, så finder den selv videoerne i underfolderne
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu