|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
barelyadraft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 27-April-2011 kl. 08:29 |
Jeg tror jeg har fundet den bedst mulige måde at få metadata automatisk lagt i videofiler så de ser fine ud med thumbnails, beskrivelser af handling, skuespillere, mv. i iTunes og på samt sikrer de kan afspilles på Apple TV2, og ville lige dele det.
Programmet hedder iFlicks og i den seneste beta er der en ny funktionalitet der gør at man ikke behvøver konvertere Xvid/DivX filer i traditionel forstand før de kan afspilles på ATV2 (som jo kun understøtter H.264 filer), det hele gøres med et smart hack der har virket på alle de filer jeg har prøvet det på.
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() |
Ser smart ud, men det smarteste er nu at jailbreake sin ATV2, og køre XBMC. Nemt, gratis og flot. Og så er man fri for at have en computer kørende med iTunes.
|
|
Go outside, the graphics are amazing!
|
|
![]() |
|
barelyadraft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Enig, og det kører jeg skam også med, men der er også andre brugsmønstre hvor det kan være smart, f.eks. hvis man har iPads, iPods eller iPhones - specielt på iPaden ser det godt ud. F.eks. tager med ca. 6min over et .N netværk at "fixe" en Xvid fil så den har metadata og kan afspilles på en iPad/Pod/Phone
|
|
![]() |
|
Imac ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Bruger xbmc på atv2, men er der en måde på hvordan man scanner sine mapper, så der får cover mv ? mvh ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
jada. når du tilføjer et share, så angiv om det folderen indeholder tv shows eller movies og når du er tilbage der hvor du kan se folderne du har tilføjet så hold "Menu" inde og vælg "scan for new content". voila, så er de navngivet rigtigt og der er hentet thumbnails og alt det andet. Virker perfekt!
|
|
![]() |
|
Imac ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 150 |
![]() |
ok..skal man angive hver folder eller er det nok med NAS'en ?
På forhånd tak for hjælpen
![]() |
|
![]() |
|
henrikkatholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
d
Redigeret af henrikkatholm - 16-Maj-2011 kl. 01:11 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er nok med øverste folder på NASen, så finder den selv videoerne i underfolderne
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |