Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 15:13 |
Sekvenserne kan du jo hoppe over og nyde gameplayet, hvis du syntes det var ok - nu er det blevet markant bedre - for ikke at naevne den utrolige grafiske udvikling, som ogsaa goer mellemsekvenserne laekrere at kigge paa.
Alligevel lyder det til at du bare sksal holde dig vaek fra dette spil.
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 15:41 |
Man skal IKKE købe spillet, hvis man har tænkt sig at springe sekvenserne over!
Det vil ødelægge spillet fuldstændigt - flere af spil-sekvenserne er bundet sammen af film-sekvenserne, og vil ikke give mening uden...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
Spoon On Guitar
Junior bruger
Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 35
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 17:36 |
MGS4 er ikke blot et spil - det er en konklusion på et af spilbranchens absolutte tungeste drenge. Hideo Kojima er en mester på sit felt, og det har altid været
- siden han annoncerede at MGS4 ville være sidste del af Snake's eskapader - sørgmodigt at tænke over det nu er slut.
Kan du ikke lide - efter mening - fantastisk historiefortælling, plottwists, exceptionel stemmearbejde, dybde, miljø og fængende personligheder, så skal du
helt holde dig fra MGS. Det kræver fordybelse for at nyde - but oh dear, når dette sker så bliver du også suget ind.
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 18:12 |
Spoon On Guitar skrev:
MGS4 er ikke blot et spil - det er en konklusion på et af spilbranchens absolutte tungeste drenge. Hideo Kojima er en mester på sit felt, og det har altid været
- siden han annoncerede at MGS4 ville være sidste del af Snake's eskapader - sørgmodigt at tænke over det nu er slut.
Kan du ikke lide - efter mening - fantastisk historiefortælling, plottwists, exceptionel stemmearbejde, dybde, miljø og fængende personligheder, så skal du
helt holde dig fra MGS. Det kræver fordybelse for at nyde - but oh dear, når dette sker så bliver du også suget ind. |
Jeg blev vist ikke suget helt langt nok ind  .
Jeg lagde ud med at se de 100 minutters "Metal Gear Retrospective" på Gametrailers, spillede mig igennem de først tre akter i MGS4 - hvor jeg generelt fandt både gameplay og mellemsekvenser ganske imponerende (til trods for at sidstnævnte godt nok absolut ikke er helt foruden det der tilsyneladende typisk japanske, melodramatiske "sødsuppe dims", der har givet mig opkastningsfornemmelser de fire-fem gange jeg forsøgte mig med diverse JRPGs på PS2'en) - og glemte så i arrig frustration at save (hvilket vel satte mig omkring en 30-40 minutter tilbage) da jeg efter en svær boss fight et stykke inde i akt 4 besluttede at tage en pause.
Det var i sidste uge, og jeg har endnu ikke følt nogen overvældende trang til at spille igennem de sidste timer (og jeg har læst "tricket" til den boss fight) for at se hvordan det ender.
Hvilket var i skarp modsætning til det sidste historietunge spil jeg spillede - Mass Effect - hvor jeg absolut bare måtte have det hele med.
|
 |
nekolas
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 23:40 |
så man kan ikke bare spille MGS4 hvis man har lyst til noget tactical espionage gameplay?  siden spillet stort set er "gå fra A til B", så har man ikke BRUG for at få historien med.. kan sagtens få et kick ud af bare gameplay'et i sig selv men jeg vil da råde alle at sætte sig ind i historien og se sekvenserne hvis de kan, da hele MGS franchisen er fantastisk  robo801 -> som en del andre fik jeg midt for den nette sum af 235 kr, så jo det kunne godt være billigere ^^ men som bavian skrev så mente jeg i fremtiden hvor det nok kommer godt ned i pris, som stort set alt gør
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 14:49 |
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 29-Juni-2008 kl. 19:54 |
LOL - fedt headset...
Jeg har netop gennemført spillet 1. gang, der går nok lidt tid inden jeg forsøger med en anden sværhedsgrad....
Goddammit, fed historie....
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 08:21 |
Ja, jeg blev saa noed til at spille forfra (var ellers naaet til enden af Act2) pga hdd nedbrud. Men det goer egentlig ikke noget, da spillet er saa fedt. Nu gaar jeg saa til gengaeld efter NO ALERTS paa Solid Normal. Taenkte ogsaa paa at tage NO KILLS, men de der Frogs i slutningen af Act1 er for irriterende at tage med MK II . Paa dem fik jeg saa 37 Kills - det foeltes dog ikke som om der var saa mange, men det sagde statistikken.
Forresten koebte jeg i gaar (20% rabat!!) den sniper, der skyder med tranquilizers. Fuck hvor er den fed. Klart en noedvendighed hvis man vil gaa efter NO KILLS....
Redigeret af amorbavian - 30-Juni-2008 kl. 08:23
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 09:07 |
amorbavian skrev:
Ja, jeg blev saa noed til at spille forfra (var ellers naaet til enden af Act2) pga hdd nedbrud. Men det goer egentlig ikke noget, da spillet er saa fedt. Nu gaar jeg saa til gengaeld efter NO ALERTS paa Solid Normal. Taenkte ogsaa paa at tage NO KILLS, men de der Frogs i slutningen af Act1 er for irriterende at tage med MK II . Paa dem fik jeg saa 37 Kills - det foeltes dog ikke som om der var saa mange, men det sagde statistikken.
Forresten koebte jeg i gaar (20% rabat!!) den sniper, der skyder med tranquilizers. Fuck hvor er den fed. Klart en noedvendighed hvis man vil gaa efter NO KILLS....
|
Jeg kan slet ikke forestille mig at spille sidste halvdel uden kills...
|
Lars B
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:11 |
Jeg glaeder mig til udfordringen. Som sagt spiller jeg kun for NO ALERTS.
Selvom bosserne vist ikke taeller som kills, kan jeg forestille mig det bliver svaert. Men intet er umuligt for den der baerer viljen i hjertet! eller har en masse taalmodighed...
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:31 |
Har i forresten set at der nu paa PS Store ligger en MGS database? kaempe opslagsvaerk om _alt_ fra spilseriens verden...fantastisk...
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:49 |
amorbavian skrev:
Har i forresten set at der nu paa PS Store ligger en MGS database? kaempe opslagsvaerk om _alt_ fra spilseriens verden...fantastisk... |
Jeps, det er temmelig omfangsrigt - ganske udemærket ide til de der er store fans af serien...
|
Lars B
|
 |