|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mfhansen82 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2011 Sted: Kbh, Danmark Status: Offline Point: 460 |
![]() Sendt: 23-Februar-2011 kl. 19:00 |
Her er så min ganske simple opsætning.
Jeg samler alle billederne her på fronten, men lader pt. dem videre i tråden være.
Elektronikken er som følger:
Sony KDL-32V5500 32" fladskærm
Sony STR-DH700 7.1 receiver
Sony BDP-S360
Sony CDP-XB920 QS
Højtalere:
Dali Basis 100 sub
Dali Lektor 6 front. Jamo A3CEN center
Jamo Sat300II surround.
Hjemmebiffen som den så ud til at starte med.
![]() Her ses fjernsyn, receiver, bluray, fronter.. Kort sagt, hele molevitten omkring skærmen.
![]() Receiver og bluray
![]() CD afspiller, Wii, Harddisk optager (kærestens) og kassen med min lille opsætningsmikrofon.
![]() Dali Basis 100 sub med tøj.
![]() Sub'en når den er "bar".
![]() En af Jamo Sat300II surround højtalerne.
![]() De to Jamo Sat300II surround højtalere.
![]() Udstyret set fra sofaens sweet-spot. Plus en HP bærbar, den hører dog ikke umiddelbart til..
![]() Så blev Lektor 6 indkøbt. Så mangler jeg bare at sætte baghøjtalere op og samle det hele i kabelbakker. Jeg vender tilbage med billeder af de nye fronter senere. Det skal lige siges at dette er en igangværende projekt og billederne fremstiller derfor ikke det endelige resultat, men det skal mere ses som en løbende process.
Lektor 6 er ankommet, pakket ud og afprøvet igen, igen og igen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her er Lektorne med frontstoffet som de oprindeligt bliver leveret. De er ganske stilfulde og pæne.
Her kommer lige et par nærbilleder af setup'et.
![]() Lektor 6 med den anden måde at sætte frontstoffet på. Jeg synes det er langt pænere, men de dog også rigtig flotte uden.
![]() Sony STR-DH700. Det er her magien sker. Rent faktisk mener jeg det er en diskret og pæn receiver.
![]() Min efterhånden aldrende CDP-XB920 QS. Spiller stadig fremragende.
![]() Receiver sammen med BDP-S360 bluray afspiller, som dekoder HD formaterne og sender dem som LPCM. Lyder fantastisk.
![]() Jeg opdaterer tråden når jeg har fået sat de nye surround højttalere op og sat kabelbakker op. Redigeret af mfhansen82 - 20-Marts-2011 kl. 06:10 |
|
Mvh
Michael Hansen Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS ------------------------ Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround |
|
![]() |
|
mfhansen82 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2011 Sted: Kbh, Danmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Hehe.. Alle de kiggerier, men absolut ingen kommentarer. Behøver jeg skrive at det er tilladt at komme med ris/ros, forslag m.m. Og i øvrigt synes der at være lidt problemer med billederne. Det er sikkert den side der hoster dem. Det hjælper blot at højreklikke på de manglende billeder og trykke på vis.
|
|
Mvh
Michael Hansen Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS ------------------------ Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround |
|
![]() |
|
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
Jamen,du kan da godt få en kommentarer,få styr på dine kabler,og få købt nogle kabelskjuler,det giver altså et bedre helhedsindtryk,ellers ser det jo godt ud.
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
og de fleste af dine billeder er væk ............
Edit.... Nu er der billeder igen. Men en meget kompakt bol dine højttalere forstyrer billedet efter min mening. Ryk dem væk fra skærmen Redigeret af hansie - 25-Februar-2011 kl. 07:33 |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Man skal starte et sted, men altid rart med en bio-elsker mere ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
En rodet gang misk mask! Ikke særligt imponerende! Få dog ryddet op og skabt lidt luft omkring TV'et. Så blir' det en nydelse at se film
![]() |
|
![]() |
|
BigRaj ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
![]() |
Ok. Mit første indtryk da jeg så billederne. Fint udsyr men alt for rodet og forstyrret. Hvad sker der for de glad på Subben. Og få dog alle de kabler af vejen. Der skal ikke meget til at skjule dem. Flyt de højtalere væk fra tv så du har tvét for sig selv. Men dejligt at du deler interesse med os andre her. Det er jo dejligt med en biograf i hjemmet, men endnu dejlige med en biograf der også ser pæn ud.
|
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
|
![]() |
|
Molotow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Er enig med mange af de andre kommentarer om at indtrykket er lidt for rodet. Når nu skærmen ikke er størrer, så bør der om muligt ikke være noget i nærheden af den, ellers mister man let fokus fra hvad der sker på skærmen... Jeg vil også anbefale at du enten får nogle låger til dit "TV-møbel" eller får flyttet alt udstyret lidt væk.
Ellers en fed samling udstyr... |
|
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3 Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro Panasonic DVD |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for alle de gode kommentarer. De drejer sig gennemgående omkring det samme og det kan jeg faktisk ikke være uenig i. Men som en anden skrev herinde, man skal jo starte et sted.
Der er åbenbart rigtig mange der er ude efter de små lys på sub'en. Need i say, det var min kærestes ide. Men som tiden er gået så synes jeg faktisk ikke det er så forfærdeligt. Heller det, end en vase eller blomst.
![]() Jeg er helt enig i at de to små A340'ers placering langt fra er optimal. Men tro mig, det er mere af nød end lyst at de står der. Jeg mener bare ikke at der er nogen grund til at investere i et par standere til dem, når jeg alligevel skal skifte dem ud med et par gulvstandere. Centeren har vi snakket lidt frem og tilbage over, og selvom jeg helst gerne så den hængt op på væggen, så foretrækker min kæreste at den står der. Og set i lyset af at hun er meget WAF generøs på mange andre områder (sammenlignet med nogle af de historier jeg har læst herinde), så er det et kompromis jeg gerne vi indgå.
I forhold til at sætte et 7.1 system op, så er jeg af den overbevisning at jeg hellere vil smække de sidste 2 kasser op, tilslutte dem, lytte og så måske sætte systemet (kun på receiveren) tilbage i et 5.1 system igen. Og det er ikke meningen at sofaen skal blive stående sådan. Det er kun fordi min kæreste ikke mener at min gamle sovesofa er særlig køn når den står ude fra væggen. Når vi får en ny, så er hun gået med til at trække den lidt ud.
Jeg har faktisk prøvet at sætte de medfølgende låger på møblet. Så pillede jeg dem af igen, satte dem på, men jeg blev i sidste ende så enormt irriteret over at skulle åbne/lukke hver gang jeg skulle skifte skive, at de nu er taget helt af og sat i kælderen.
Og når alt er på plads som det skal være, så indkøber jeg også kabelbakker, så det kommer til at se lidt pænere ud.
Men igen, tak for de mange gode kommenatarer. ![]() Redigeret af mfhansen82 - 25-Februar-2011 kl. 12:58 |
|
Mvh
|
![]() |
|
BigRaj ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
![]() |
mvh
BigRaj
|
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
|
![]() |
|
![]() |
Hehe. Det er glaslåger, så det er ikke fordi betjeningerne ikke fungerer imellem. Men jeg skal jo til at pille anlæg ud og fumle med kabler og deslige, når jeg får nye højtalere, så det kan være jeg tager lågerne op til revision. Det er nemlig ikke træ-låger.
![]() ![]() Redigeret af mfhansen82 - 25-Februar-2011 kl. 13:20 |
|
Mvh
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Til at gemme kablerne væk i kan jeg anbefale dig at se på Blue Lounge. Det er essentielt blot en plastickasse med låg på, hvor du kan føre kabler ind og ud af enderne. De fås i forskellige størrelser, hvor du nok skal op i den "normale" størrelse og ikke deres "Mini".
http://www.bluelounge.com/products/cablebox/ Hvis du er til mere low-tech og billigere løsning, så kan en tilfælde opbevaringskasse med låg fra Ikea også gøre det. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |