|
MHL indgang på receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2015 kl. 03:55 |
Jeg kan se at der på nogle surround receivere er en MHL indgang.
Kan jeg bruge den til at sætte en BD afspiller til, eller skal den bruges til smartphone/tablet? |
|
![]() |
|
KevinL ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1343719359
Fandt et link, håber det kan hjælpe lidt. Jeg har ikke selv haft tid til at læse.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Tak. Det har jeg læst, sammen med en del andre artikler. Det jeg undrer mig over, er hvad det betyder når der i specs på recieveren står "6 HDMI inputs; 5 assignable". Betyder det så at man kun kan bruge det sidste input (MHL) til smartphone/tablet? |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Jeg ville læse det til, at man kan assigne de 5 ud af de 6 HDMI indgange.
Tit er der jo 1 HDMI på fronten og den kan ikke altid assignes, men er assignet til AUX. De HDMI indgange der er på bagsiden kan man så individuelt assigne til BD/DVD, STB, CD etc. Men måske du skulle downloade manualen og ser hvad de skriver her? |
|
![]() |
|
Ok.
Hvad vil det helt præcist sige at assigne? Det er ikke noget jeg har tænkt over før og bliver nu i tvivl. Er det bare at man kan ændre den tekst der står i displayet, eller dækker det over andre ting? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det betyder at tildele en indgang til en bestemt knap på fj.btj. F.eks. hdmi1 til BD knappen, hdmi2 til TV/sat knappen osv.
De andre digitale indgange, optisk og coax skal også assignes til en specifik kilde. |
|
![]() |
|
Så der vil ikke være noget problem i at sætte hvad som helst i den indgang?! Jeg kan jo stadig vælge den på recieveren ved at dreje på knappen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Som Default kan det tænkes den ikke har en tildeling eller at den kan deles med et andet Input, så der skal vælges det ene eller det andet. F.eks har jeg en Marantz, og til TV kan der vælges enten Toslink eller HDMI, Default er Toslink, så der skal vælges hvilket der er aktivt. På andre Inputs skal der vælges om det skal være Analogt eller Digitalt. Recivere i dag er ikke Plug and Play, de skal sættes op før de kan bruges. Så det er vigtigt at sætte Reciver op til de ønskede Inputs, der kan så være nogle der ikke kan anvendes fordi funktionen er tildelt et andet. Du skal se i manualen hvilke Inputs der kan vælges funktion og hvilke der er faste. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja, men jeg har ikke i sinde at bruge andre inputs sammen med den HDMI indgang der hedder MHL. Jeg ønsker blot at bruge den til noget alm. av udstyr; en afspiller med HDMI. Jeg ved ikke hvilken endnu. Jeg er klar over at en reciever ikke er plug and play. Det har ingen af mine recievere været. Det er derfor ganske rigtigt vigtigt at sætte den korrekt op, og det er derfor jeg spørger. Jeg har læst de sektioner i manualen der har med HML indgang at gøre, og det blev jeg ikke meget klogere af, ud over at man vist ikke kunne ændre på noget der. Men jeg så ingen info om hvor vidt det var muligt at sætte andet end smartphone og tablet til. Ej heller en advarsel om at gøre bruge den til andet end håndholdt udstyr. Der må da være en eller anden bruger på denne side der har en nyere reciever med HML indgang stående, der kan prøve at sætte en BD, DVD eller andet til. Redigeret af kaizer - 16-December-2015 kl. 18:27 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Det kunne være at du skulle skrive hvilken receiver du har tænkt på.
Hvor mange HDMI vil du da bruge? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Analoge indgange er faste og kan ikke assignes. |
|
![]() |
|
Pioneer VSX-1130. Den har 6 x HDMI. Jeg skal godt nok bruge 7 x HDMI,, men kan nok undvære det ene stykke udstyr. Den ene indgang er så den famøse MHL, og kommer jeg ned på 5 indgang jeg rent faktisk kan bruge, er det lige lidt nok. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |