recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Michael Bay tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMichael Bay tråden

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 13:59

Hmm har tænkt lidt over om det evt. kan have noget med vores alder at gøre? Jeg kan sagtens forstå hvis en på 40 ikke synes at bay's klippede actionscener er særlig gode og minder om MTV.

Dermed ikke sagt at en på 15 ikke kan synes bay's film er noget lort.

Noget helt andet er at jeg synes musikken altid er lige i øjet i hans film. Så the Rock iaftes og synes soundtracket i filmen er rigtig godt, det samme gælder Armageddon, ja faktisk alle hans film.

Synes musikken skaber en god stemning og ja, jeg falder også lidt for "romantikken" i hans film, f.eks i Armageddon, hvor jeg da fik en tåre i øjnene engang imellem

Redigeret af furious jt - 14-Juli-2008 kl. 14:08
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Synes musikken skaber en god stemning og ja, jeg falder også lidt for "romantikken" i hans film, f.eks i Armageddon, hvor jeg da fik en tåre i øjnene engang imellem

Hehe, så må du da mindst ha' tudbrølet under det meste af "Pearl Harbor".

Størstedelen af Michael Bay's film kører jo på en helt bestemt stil, som appellerer til laveste fællesnævner/den indre drengerøv. Dét tager altså ikke mange film at regne ud. Derefter har man jo altid muligheden for at holde sig væk fra hans film, hvis man synes at dét han laver er noget lort. For der er alligevel ikke den store chance for, at manden har tænkt sig at lægge stilen om!

Det vil Michael Bay's bankrådgiver nok også stærkt fraråde ham at gøre.

Redigeret af musicus - 14-Juli-2008 kl. 19:27
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Hehe, så må du da mindst ha' tudbrølet under det meste af "Pearl Harbor".

Størstedelen af Michael Bay's film kører jo på en helt bestemt stil, som appellerer til laveste fællesnavner/den indre drengerøv. Dét tager altså ikke mange film at regne ud. Derefter har man jo altid muligheden for at holde sig væk fra hans film, hvis man synes at dét han laver er noget lort. For der er alligevel ikke den store chance for, at manden har tænkt sig at lægge stilen om!

Det vil Michael Bay's bankrådgiver nok også stærkt fraråde ham at gøre.

hehe ja den skulle man tro, og det havde jeg da også regnet med, men synes at pearl harbor stank så meget at jeg kun har set den een gang, hvor jeg har set alle andre bay-film rigtig mange gange.

ja bay laver drengerøvsfilm, men min kone synes nu oså hans film er ret gode. Hun tuder mere end jeg gør, HELDIGVIS!, ved nogle af hans film som ja, bl.a. armageddon

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 17:25

Hmm har tænkt lidt over om det evt. kan have noget med vores alder at gøre? Jeg kan sagtens forstå hvis en på 40 ikke synes at bay's klippede actionscener er særlig gode og minder om MTV.

Noget helt andet er at jeg synes musikken altid er lige i øjet i hans film. Så the Rock iaftes og synes soundtracket i filmen er rigtig godt, det samme gælder Armageddon, ja faktisk alle hans film.

Enig i at der er en god stemning i "The Rock". Faktisk sad jeg og tænkte på at underlægningsmusikken lignede meget den fra POTC filmene. Det er helt utroligt hvor meget musikken har at sige i en film.

Jah, og er da godt og vel over de 40, men synes godt om klipningen. Den er set værre...

Redigeret af Kampus - 14-Juli-2008 kl. 17:27
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 18:29

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Enig i at der er en god stemning i "The Rock". Faktisk sad jeg og tænkte på at underlægningsmusikken lignede meget den fra POTC filmene.

Det er faktisk den samme komponist, der har skrevet musikken til de to film (Hans Zimmer) Og ligesom Michael Bay, gør han sandt for dyden heller ikke meget for at forny sig.  Prøv f.eks. ved lejlighed at lytte til hans kampscene-musik i starten af "Gladiator" og fortæl mig, om du ikke også dér kan høre "Pirates of the Caribbean"? Det tror jeg du kan - med største lethed.

Redigeret af musicus - 14-Juli-2008 kl. 18:38

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 18:33
Det passer mig fint at Hans Zimmer lyder som Hans Zimmer, for det er dælme noget god filmmusik han laver... 
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Enig i at der er en god stemning i "The Rock". Faktisk sad jeg og tænkte på at underlægningsmusikken lignede meget den fra POTC filmene. Det er helt utroligt hvor meget musikken har at sige i en film.

Jah, og er da godt og vel over de 40, men synes godt om klipningen. Den er set værre...

Sjovt nok er musikken i "The Rock" det eneste fede ved den film

En film med så ringe one-liners skal man lede længe efter  ahh.... nå nej forresten, der er jo Fantastic 4

Og så har jeg slet ikke nævnt Nicolas Cage endnu, puha han er en ringe skuespiller der får mig til at krumme tæer

/Halsted

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 19:09

Jeg synes nu Cage gør det rigtig godt. Før Con Air, havde jeg ikke rigtig set ham, men han overraskede positivt i den film. Selvom mit store idol van damme ville have lavetet noget bedre cirkelspark

Synes også det er cool at Steve Buscimi (staves) er med i en del af hans film.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 20:37

Jeg synes nu Cage gør det rigtig godt. Før Con Air, havde jeg ikke rigtig set ham, men han overraskede positivt i den film. Selvom mit store idol van damme ville have lavetet noget bedre cirkelspark

Synes også det er cool at Steve Buscimi (staves) er med i en del af hans film.

"...mit store idol Van Damme..."  Jeg bøjer mig i støvet. Det kræver sgu' cojones at skrive det!!! Respekt!!!

Hanz Zimmer laver lavet så meget god filmmusik at det er helt ubegribeligt. Han kan alle genrer og er især god til sådan noget som Bay laver, selvom det næsten er at kaste perler for svin . Tror også han kommer til at sørge for, at "The Dark Knight" bliver en stor oplevelse på musiksiden.

POTC er passer iøvrigt fint i en tråd med Bay, eftersom det også (godt nok efter en ret lovende 1'er) gradvist forfaldt til at være det ondeste klamp. Matrix up next!!!! 

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 20:40
du hakker ned på det hele. hvad kan du egentlig selv lide at se? kun hud film og lignende?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Hanz Zimmer laver lavet så meget god filmmusik at det er helt ubegribeligt. Han kan alle genrer og er især god til sådan noget som Bay laver, selvom det næsten er at kaste perler for svin . Tror også han kommer til at sørge for, at "The Dark Knight" bliver en stor oplevelse på musiksiden.

A'hva'??  Du rakker systematisk Michael Bay's film ned, mens du samtidig lovpriser en samlebånds-filmkomponist som Hans Zimmer?!! Jeg kan ikke lige få øje på den dybere logik - med mindre jeg da skulle ha' overset noget sarkasme i Hans Zimmer-bemærkningen.

Redigeret af musicus - 14-Juli-2008 kl. 20:54

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 20:53

Jeg hakker skam ikke ned på det hele. Men tråden handler jo om Michael Bay, som jeg ikke er stor fan af, så det er vel ok at give sin mening til kende eller hvad? Jeg er faktisk medskyldig i at tråden overhovedet blev oprettet så skru du bare ned for charmen Flemming. Gå lidt tilbage i tråden, hvis du vil se, hvad jeg kan lide.

Giv mig en tråd om Ridley Scott, David Fincher eller Chris Nolan. Så kører de positive vibes

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu